וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב ההשוואות נמשך: מה מייגן מרקל עושה טוב יותר מקייט מידלטון?

24.1.2018 / 11:20

כחלק מגל ההשוואות בבריטניה בין הנסיכה לעתיד לזו שכבר צברה ותק בארמון, הפכה התחרות ביניהן לבלתי נמנעת. הפעם מדובר במומחית לשפת גוף, שבחנה לעומק את התמונות של השתיים ומצאה מצטיינת

רויטרס

בווידיאו: הכרזת האירוסים של מייגן מרקל והנסיך הארי.

עם הודעת האירוסים של הנסיך הארי ומייגן מרקל, הפכה התחרות בינה לבין האישה הנוספת בבית המלוכה - הלוא היא דוכסית קיימברידג' קייט מידלטון - לבלתי נמנעת. האזרחים הבריטים ויתר אוהדי משפחת המלוכה ברחבי העולם החלו לעקוב באדיקות אחר שתיהן, ואף יצרו את "אפקט מייגן" - שנתן בראש ל"אפקט קייט" - במסגרתו אזלו מהמדפים פריטי לבוש של המאורסת הטרייה פחות מיממה לאחר שנצפו עליה. כחלק מגל ההשוואות, הגיע שלב בדיקת התמונות וההבדלים בין איך כל אחת מהן נתפסת בעדשת המצלמה.

מרקל הפכה למושא תיעוד אובססיבי עבור הצלמים רק בנובמבר 2017, אז התארסה לבן זוגה הנסיך, בעוד מידלטון מתמודדת עם הצלמים מאז פברואר 2011 - אירוסיה לנסיך וויליאם. ההבדל הבולט בתמונות הפפראצי שלהן הוא המבט למצלמה. בעוד שמרקל מזהה את הצלמים ומישירה אליהם מבט - קייט מעדיפה להפנות את עיניה מהמצלמה, להסתכל הצידה, ורק לעתים נדירות מצליחה המצלמה ללכוד את מבטה.

מייגן מרקל. GettyImages
"מייגן שייכת לדור הסלפי, ולכן יותר מפלרטטת עם המצלמה". מייגן מרקל מישירה מבט/GettyImages
"למרות שמייגן וקייט בנות אותו גיל (36), יש הבדל דורי-וירטואלי בקשר שלהן עם המצלמה"

מומחית לשפת הגוף, ג'ודי ג'יימס, ניסתה להסביר את משמעות הדבר. "למרות שמייגן וקייט בנות אותו גיל (36), יש הבדל דורי-וירטואלי בקשר שלהן עם המצלמה", אמרה בראיון לאתר ELLE. "מייגן שייכת לדור הסלפי, ולכן יותר מפלרטטת עם המצלמה. ההרגל של מייגן להביט ישר לתוך העדשה מביע רצון לתקשר בפתיחות ובביטחון עם מי שמעבר למצלמה, בדיוק באותו האופן שבו מתקשרים היום במדיה החברתית - באמצעות מבט למצלמה". לדברי ג'יימס, ניתן היה לזהות את ההתנהגות הזו גם בריאיון לעיתונות שהעניקה מרקל לאחר הצעת הנישואים, מה שגם הופך אותה לקלילה יותר בהשוואה לבנות מלוכה קודמות.

"אין קשר בין ההתנהגות הזו של מרקל לבין ניסיון העבר שלה והעבודה בתור שחקנית", מבהירה ג'יימס. "שחקנים על סט צילומים נמנעים מלהביט למצלמה כשהם משחקים. שחקני טלוויזיה מתנהגים כמו קייט - מתעלמים מהמצלמה ונותנים לה לעבור אותם. אם שחקן בטעות יביט לעבר העדשה - הסצנה אבודה וצריך להתחיל לצלם מחדש. הרגע היחיד שבו שחקנים צריכים לפלרטט עם המצלמה, כמו שמייגן עושה, זה באירועי שטיח אדום. באירועים כאלה, שחקנים צריכים לזהות את המצלמות וליצור עמן קשר עין. ייתכן שמייגן, שלמדה את הטכניקה בתקופתה כשחקנית, מיישמת אותה כשהיא יוצאת לאירוע פומבי יחד עם הארי".

קייט מידלטון בביקור בפולין, ורשה, 17 יולי 2017. GettyImages
תמיד מחייכת ומביטה הצידה. קייט מידלטון/GettyImages
"ניכר כי האישיות של קייט יותר מופנמת מאשר זו המוחצנת והבטוחה מול המצלמות של מייגן"

"היחסים של קייט עם המצלמה הם הרבה יותר פסיביים", ממשיך ג'יימס. "לראייה - הרבה תמונות רשמיות של ילדיה תועדו על ידה. משמעות הדבר הוא, שהיא מעדיפה להיות מאחורי המצלמה מאשר לפניה. ניכר כי האישיות של קייט יותר מופנמת מאשר זו המוחצנת והבטוחה מול המצלמות של מייגן. לא רק זה, נראה כי גם ויליאם הבין את הסלידה של רעייתו ממצלמות ומשתדל לשמור את צלמי העיתונות הרחק ממנה. קייט כן עומדת מול המצלמות, אבל משתדלת שלא להביט ישירות אליהן".

עוד מוסיף ג'יימס: "לקייט יש רזומה מרשים של תמונות שבהן היא מחייכת בשלמות ולא מראה אף רגש אחר. היא תמיד נראית חיובית בתמונות שלה, לא היו רגעים שבהם היא נתפסה בעדשת המצלמה מצוברחת או עצבנית - והסיבה לכך היא אותה הימנעות מלהביט ישר למצלמה. שהרי מבט לתוך העיניים בהרבה מאוד מקרים יכול לחשוף את הרגשות האמיתיים שלנו".

לדבריו, אפילו שהטכניקה של מרקל יכולה להיות "מסוכנת" יותר ולחשוף יותר מידע על הרגשות האמיתיים, הוא מבהיר כי זו גם טכניקה שהופכת אותה לנגישה יותר לציבור. מעניין יהיה לראות את התפתחות ההופעות הפומביות והתמונות של מרקל ככל שתטמע בבית המלוכה.

מייגן מרקל עם קייט מידלטון. GettyImages
התמונה המשותפת שממחישה היטב את התאוריה/GettyImages
קייט מידלטון לובשת שמלה של סלף פורטרייט. GettyImages
"היחסים של קייט עם המצלמה הם הרבה יותר פסיביים"/GettyImages
קייט מידלטון והנסיך וויליאם. GettyImages
גם ויליאם כבר הבין שרעייתו לא חובבת מצלמות/GettyImages
מייגן מרקל, לוס-אנג'לס, מאי 2016. AP
מיישמת טכניקת שטיח אדום. מרקל/AP
מייגן מרקל. GettyImages
זה מה שהופך אותה לנגישה יותר לציבור/GettyImages
מייגן מרקל, הנסיך הארי. GettyImages
לא עושה בעיות לצלמים/GettyImages
מייגן מרקל, הנסיך הארי. GettyImages
הסתכלה לתוך העדשה גם לפני ההכרזה על האירוסים/GettyImages
תמונת האירוסין הרשמית של מייגן מרקל והנסיך הארי. GettyImages
קלילה יותר בהשוואה לבנות מלוכה קודמות/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully