וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר רפאלי תחת אש

2.5.2007 / 17:13

הקמפיין בו מצולמת הדוגמנית כשהיא מתפנקת בידי שלוש דוגמניות כהות-עור ספג ביקורת באשמת גזענות גם בחו"ל. "הבעיה היא בהם, לא בי", אומרת המעצבת אירית סימון

"החברה הדוגמנית של דיקפריו נעשית גזענית". זו הכותרת לכתבה שפורסמה באתר האינטרנט של המגזין 'RADAR', המתפרסם בארה"ב. הרקע לכתבה הוא קטלוג 'אירית', בו מככבת בר רפאלי בתמונה בה היא מגלמת כביכול דמות רמת מעלה זו או אחרת, בזמן ששלוש דוגמניות כהות-עור מפנקות ומאווררות אותה באמצעות מניפה.

פה ושם נכתבו בישראל ביקורות כלפי קמפיין הקיץ של אירית, אולם הביקורת הנוקבת של 'RADAR', בה נכתב בהמשך על הסיטואציה האפנתית "עבדים לאופנה", היא הראשונה מסוגה בארה"ב, שם הגזענות אינה נסבלת מאז ימי מרטין לותר קינג בשנות החמישים של המאה שעברה. כעת נותר רק להמתין ולראות האם פרסום הצילום מתוך הקמפיין בארה"ב יזיק לקריירה של ליאונרדו דיקפריו, בן-זוגה של הדוגמנית הישראלית.

"בסך הכל ראיתי את זה כפנטזיה להביא משהו שונה", הגיבה המעצבת אירית סימון לדברים בשיחה עם וואלה!, "צר לי מאוד שאנשים רואים אותן כשלוש כושיות. הבעיה היא בהם ולא בי. אני רואה בהן דוגמניות מובילות ומהממות ואין לזה שום קשר למשרתות".

- לקחתם שלוש כהות-עור במקרה?
- "רציתי לממש את הזהב. זהב מתחבר לי למצרים העתיקה ושם היו כל מיני משרתות. עד שאמרו לי, לא קלטתי שהן שלוש שחורות - מה גם שאחת מהן בכלל ברזילאית ואיכשהו עם הזהב היא נראית שחורה".

"אני מבינה למה זה נראה צורם לעין", אמרה סימון, "אבל לא ראיתי אותן לרגע אחד ככושיות, אלא כדוגמניות. אני האדם האחרון שאביע דעות כאלה, במיוחד כשאני נמצאת במדינה בה בעית הגזענות חמורה. אם הייתי יכולה, מחר הייתי לוקחת את נעמי קמפבל לדגמן בשבילי".

ציפי לוין, אם וסוכנת לבר רפאלי, אמרה בתגובה: "זה שטויות, אין בזה שום גזענות. אני בטוחה שיש הרבה שחומי עור שיש להם משרתים לבנים. זה בסך הכל גימיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully