וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיער מבעד לעדשה

מיקי בוגנים

17.10.2011 / 19:24

מיקי בוגנים, עורך וואלה! אופנה לסוכות, מפנה את תשומת הלב לז'אן כהן, מעצב שיער שפוזל גם אל תחום הצילום. האם אפשר להצטיין בשני התחומים במקביל?

אי אפשר להיות עורך בתעשיית האופנה מבלי גם לפרגן. לכן, החלטתי לכתוב על ז'אן כהן, ספר מוכשר ביותר ודמות שנויה במחלוקת בנוף הסגרירי. בימים אלה הוא הוסיף לכישוריו ופצח בקריירת צילום, שמהר מאוד הובילה אותו לפרסם הפקות ושאר פרוייקטים באתרי אופנה ומגזינים. זו סיבה מספיק טובה לשאול אותו מספר שאלות וגם, כמובן, לתת הצצה ותחזית למה שעתיד לקרות בגזרה שלו.

את ז'אן הכרתי בסוף שנות ה-90, כשהגיע לתל אביב ומיד החל לעבוד בכמה מספרות בתל אביב. לקח לו חודשים ספורים כדי גם להתחיל לעבוד על סטים של צילומים. מה שתפס את תשומת ליבי באותה תקופה, וגרם לי להבחין בו, הייתה תספורת הפאנק שעשה לחן יאני, עיצוב שסייע להזניק את הקריירה שלה. עובדה, היא לאחר מכן לקמפיין של דולצ'ה וגבאנה. מכאן, השאר היסטוריה, ואפשר לזקוף לזכותו אין ספור יצירות נוספות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך אחת מהפקות האופנה של ז'אן כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף לכישרון שלו, ז'אן נמנה בין האנשים שלא מפחדים לומר את דעתם, וכל מי שחבר בדף הפייסבוק שלו, יכול להעיד שהאיש מפתיע בין חוש אמנותי מפותח לדעות פולטיות קיצוניות. אך בין כל אלו מסתתר אדם רגיש וורסטילי. עבורי, זה לא היה סוד שז'אן אוהב לצלם, ובימים אלו כאמור, הדבר תופס תאוצה. אמנם עולם הצילום הוא לא מקום קל, להיפך, במיוחד אחרי 10 שנים דיגיטליות חשוב להביא שפה משלך, אבל אני חושב שלז'אן יש את זה. אני צופה לו עתיד מזהיר, ורק מקווה עבורו שיזכור, שלצלם יש חיים הרבה יותר קשים. תכתיבי הלקוח בארץ אינם קלים והיכולת לתמרן בין הסטייליסט, לספר ולמאפר מצריכה כישורי משא ומתן מפותחים.

מה אתה, ספר, צלם, או הוגה דעות פוליטיות על ביבי ושרה ?
אני איש בלי הגדרות. אחרי שגדלתי בתחום השיער, אני מתרגש מחדש בתחום הצילום. זה לא סוד שאני מכור לצילום. ובלי קשר, למה אי אפשר להיות אמן ולהיות ימני?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפקת אופנה של ז'אן כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוקיי. מכאן מתבקש לשאול אותך על צלמים בארץ ובעולם שאתה אוהב ?
בעולם אני מתחבר מאוד להדי סלימן, מי שהיה המעצב הראשי של דיור הום והיום הוא צלם מוערך, יורגן טלר וסטיבן קליין. בארץ, אני מאוד מעריך את רון קדמי, דודי חסון, יניב אדרי, יריב פיין וגיא כושי ועמית ישראלי, מה שמייחד את כל אלה שהזכרתי, זו שפה אישית וייחודיות. לזה אני מתחבר.

בארץ יש סטייל שונה בצילום?
מצד אחד יש, אך מצד שני חסר ביחס לעולם. אנחנו עושים פה אחלה דברים, יש פה מוכשרים מאוד, אך אם זאת אנחנו חיים בפרובינציה מלאת סבל. כך שמדיי פעם ההתעסקות באופנה הופכת מגוחכת מול המציאות.

וממקום כל כך מצליח של דבר אחד, כלומר עולם עיצוב השיער, איך זה להתחיל הכול מחדש?
זה מרגש וגם מאוד קשה. עוזר לי להילחם באגו. אני מלא בפחד שמפרה אותי. שיהיה ברור - אני מאוד אוהב לגזור שיער ואמנות זה הנשימה שלי, אך מה יותר כייף מללמוד ולהתחדש?

מה יש בתיק האיפור של מיקי בוגנים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפקת אופנה של ז'אן כהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטור הוא חלק מפרויקט 'אצלנו בסוכה – אורחים עורכים את וואלה!'. במסגרתו, הערוצים המרכזיים של וואלה! נערכים על ידי הכישרונות הגדולים בתחום. כל אחד מהם קיבל הזדמנות ליום אחד לעבור אל אחורי הקלעים של העיתונות הישראלית ולהעביר לקהל פיסה מהעולם כפי שהוא רואה אותו, עם כל הסודות, הידע והניסיון. בכיסא העורך של וואלה! אופנה התיישב מיקי בוגנים, ואליו מצטרפים –

גורי אלפי בוואלה! תרבות,
גל אוחובסקי בוואלה! סלבס,
אריק זאבי בוואלה! ספורט,
תירסקסואל בוואלה! ZONE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully