וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדברת לאט: ראיון עם המעצבת של TNT

גלי רבינק

1.12.2011 / 11:38

ירדנה ספרשטיין, מעצבת הגברים של TNT, מתבאסת מהשמרנות של הגברים המקומיים, אבל הכי אוהבת את הדפוסים שהיא ממציאה לחולצות. ראיון עם דיפלומטית

ירדנה ספרשטיין לא אוהבת לדבר על העתיד הרחוק. המעצבת של TNT מפגינה לויאליות לא מתפשרת למקום העבודה שלה, ועל שאלות שוברות קרח, כמו עם איזה מעצב הייתה שמחה לעבוד או מהן השאיפות שלה היא מסרבת לענות. אחרי הכל, עכשיו היא כאן וטוב לה וזה ממש לא לעניין לדבר על העתיד. מאחורי משקפי הראייה חתוליים והליפסטיק הבוהק, ספרשטיין בת ה-30, נזהרת בדבריה, מגלגלת את המילים, שוקלת מה נכון להגיד, מנסחת ועורכת שוב את התשובות בחינניות מתוקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא נולדה וגדלה בקיבוץ סאסא, אחרי ששני הוריה הגיעו מארה"ב להתנדב בקיבוץ, שם גם התאהבו והחליטו להקים את ביתם ולגדל את בנותיהם. המרחבים של ילדותה השתלבו כאנטיתזה גם בפרויקט הסיום שלה בשנקר "טבע נטול טבע".
"כולנו כמהים להחזיר את הטבע לחיינו, אבל למעשה חיים בעיר הגדולה, בעולם מתועש שהפלסטיק והייצור ההמוני שולטים בו. אנשים נאלצים להסתפק בטבע מלאכותי וזול על פני הדבר האמיתי. יש חיקוי של המציאות, אך במינון יתר של צבע, פרופורציות ופוקוס. מדביקים פרקט למינציה, שזה בעצם מדבקה עם תצלום של עץ. רוכשים פריט מדומה, כמו העץ הריחני הירוק לרכב זה אמור להיות בריח טבעי, ירוק ובצורה של עץ, אבל בעצם אין בו דבר אחד טבעי, בטח לא הריח", מסבירה ספרשטיין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדרך ללימודי אופנה לא הייתה מובנת מאליה, לפחות לא לה. היא מספרת כי בכלל תכננה ללמוד בישול " אחרי הצבא עבדתי כסו שף במסעדה בניו יורק חזרתי לארץ וחשבתי שאלמד משהו בתחום הזה. אבל ברגע האמת זה היה נראה לי לא מספיק יצרתי. בעצת אחיותיי הגדולות (שהן גם תאומות) החלטתי לנסות את מזלי בעיצוב אופנה."

בשילוב של תמימות וכשרון, יש משהו כובש, שעבד גם בבחינת הכניסה לשנקר. "הגעתי למבחנים קלולסית, ללא כל קורס הכנה. למעשה לא ידעתי שקיים קורס שמכין אותך לבחינת קבלה, הבאתי איתי תיק עבודות שהכנתי לבד, שכלל בעיקר יצירות אמנות שלא קשורות באופן ישיר לאופנה, והתקבלתי".
את הלימודים סיימה לפני כשנתיים וחצי במהלכם הספיקה לעשות את הסטאז' בחברת River Island בלונדון.

בסיום הלימודים עבדה כפרילנסרית בעיצוב פנים של חנויות רשת הוניגמן, ובסיום הפרויקט הוצע לה לעצב את בגדי הגברים של TNT (מותג של רשת הוניגמן). "ניתנה לי ההזדמנות למרות שלא היה לי כל ניסיון בעיצוב בגדי גברים, ולמרות החשש הראשוני החלטתי ללכת על זה. זה היה מאתגר,חדש ומחמיא." מזה שנתיים היא שם עובדת לצד אפרת נבו וענבל ברון דיין (מעצבות קולקציית הנשים), שבחרו בה כנציגות דיפלומטית לראיון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך את התלבשת כנערה, זה כולל תמונות מביכות באלבום המשפחתי?

"גם היום בהסתכלות לאחור, נראה שלא נפלתי לאופנות והטרנדים המביכים באמת. ולא שלא היו כאלה, אחרי הכל אלו היו הניינטיז. לבשתי בעיקר ג'ינסים קרועים, חולצות פלאנל משובצות וחולצות טי שירט עם הדפסים של להקות, אבל לא משהו מזעזע מדי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיסמת הקמפיין האחרון שלכם הייתה: "25 זה זקן". האמנם?

"הקמפיין הותאם לרוח הקולקציה, שובב, צעיר, חצוף ואולי קצת מרדני. זוהי רשת שמיועדת קודם כל ולפני הכל לצעירים, אם כי אנחנו מגלים שמי שקונה בחנות ואוהב את הקולקציה הם לא רק קהל היעד. אבל, יש משהו בבגדים שלא לוקח את עצמו ברצינות יתרה במובן הטוב של המילה. ואני מקווה וחושבת שאנחנו משדרים אוירה כיפית, צבעונית וקלילה."

מה אפשר למצוא על לוח ההשראה שלכן?

"רחובות לונדון. לפני שאנחנו מתחילות לבנות קולקציה, אנחנו נוסעות לחו"ל לספוג השראה ולראות מגמות של מה שעתיד להיות. לרוב אנחנו טסות ללונדון שמהרחובות שלה והאופנה האורבנית הקז'ואלית בה, אפשר ללקט הרבה ניצני רעיונות. גם החנויות שלנו באופן מוזר מהוות השראה, אני נכנסת לחנות ולא מציגה את עצמי, ורק מתבוננת ושומעת מה היה נכון יותר לאנשים, מה חסר להם, ומה הם אהבו, כי מהמשרד הקטן בדרום העיר לא תמיד אפשר לראות הכל. את חייבת את הקשר עם מי שבסופו של דבר לובש את הבגדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים אלו אתם חלק משיתוף פעולה, מעט שונה בנוף, עם חברת הכבלים 'הוט'. כזה שהוליד את קולקציית 'עספור', מה תפקידך בכוח?

"הייתי אחראית על הפרויקט מבחינת העיצוב והגרפיקה. צפינו בתוכנית וניסינו להבין את רוח הסדרה ואת השפה העיצובית שמלווה את התוכנית והפתיח החדש, נפגשנו עם נציגי 'הוט' שאחראים על התוכנית הם נתנו לנו את המשפטים שהם היו רוצים לראות על החולצות ומפה התחיל תהליך העיצוב שבו ניסינו להישאר נאמנים למקור וליצור קולקציה עם משפטים מהרפרטואר של הסדרה, שהפכו כבר לסוג של סלנג. כמו "מה, לא ככה?", "תזמון זה עניין של טיימינג", "חריף חריף לי אבל חפיף לי", "אני קומפיוטר אני". אני חושבת שהחיבור הזה בינינו לבין ' עספור' הוא מאוד מדויק ומכוון לאותו קהל היעד."

הלבש את האיש: מה חסר לגבר הישראלי?
"תעוזה. הייתי שמחה אם הם היו מעיזים יותר ומשוחררים יותר ליהנות מצבעים וגזרות שונות. נראה לי שבארץ יש איזו בושה או חוסר רצון של הגבר שיראו שהוא משקיע בלבוש שלו. אסור לו להפגין מראה שבו ניכר שהתאמץ או שהשקיע בזה מחשבה. זו תפיסה שהולכת, מתפוררת ומשתנה אבל הייתי שמחה אם הייתה נעלמת לחלוטין."

מה החלק האהוב עלייך בעבודה?
"הדפוסים על חולצות, אלו כיתובים שאני ממציאה, יוצרת ועובדת עליהם בצמוד עם גרפיקאים. יש בזה הרבה פאן וצבעוניות ובכלל אני לא מבינה למה החורף זוכה רק לצבעים קודרים מדכאים וחשוכים."


מחירים לדוגמא: חצאית -140 שקלים; חולצה עם שרוול ארוך 80 שקלים; סריגים 160 שקלים; ג'ינסים 140-180 שקלים; קפוצ'ון פוטר-150 שקלים; חולצת עספור: 69.99 ( לקוחות הוט ייהנו מ-50% הנחה)

צילומים: רון קדמי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירדנה ספרשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • tnt

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully