וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שווה את הריח

שני פישר

23.11.2006 / 8:05

מעבר לזה שבשמים הם פאסה, הם גם בכלל לא בריאים בגלל כמויות האלכוהול. על האופציה הטבעית, הלא מזיקה והזולה

המטרה הבינלאומית-קולקטיבית החדשה, לקיים אורח חיים טבעי-בריא-אורגני, מותירה את האזרח הקטן מסוחרר, מבולבל ובעיקר מרושש. עגבניות אורגניות ניתן למצוא כמעט בכל סופר, דיקור סיני יתיימר לרפא מיגרנות טוב יותר מכל תרופה הנמצאת בסל הבריאות, והמילים "מונוסודיום גלוטמט" או "טיגון עמוק" גוררים תגובה דומה לנושא איום הגרעין האיראני.

בעוד שהרגלי צריכה מסויימים השתנו עד לאין שיעור, אחרים נותרו כפי שהיו. שאלת היום היא למשל מדוע, על אף המודעות הגבוהה בנושא חומרים תמימים אך מזיקים, אנו ממשיכים להתיז על גופנו, על בסיס יומיומי, אלכוהול מזיק בתחפושת של בושם ריחני?

בבשמים שכולם משתמשים בהם, חוץ מהמון מרכיבים כימים מיסתוריים שאתם לא באמת יודעים מה הם וחברות הבשמים לא יגלו לכם, בתואנה שאלה סודות מקצועיים, יש כמות אלכוהול לא מבוטלת, העומדת סביב 80 אחוזים מתכולת הבקבוק.

בעוד ששימוש רפואי באלכוהול למטרות חיטוי, הוא אפקטיבי בשל תכונתו לגרום להריסת תאים, עור הצוואר הדק, הרגיש והחף מפשע סופג כמויות אלכוהול בלתי הגיוניות על בסיס יומי בקרב המשתמשים. מלבד תגובות אלרגיות שיכולות להתעורר כתוצאה מהמפגש בין האלכוהול לעור, האלכוהול גם מייבש, שורף ויוצר ריאקציה עם תכשיטים.

בינתיים, לצד חנויות הטבע והמכולות האורגניות, חנויות הבשמים והפרפורמריות ממשיכות לשגשג ולצמוח. אבל במציאות בריאה והגיונית יותר, אתם תעדיפו למרוח על נקודות הדופק שלכם, שמנים אתרים או את הבשמים הטבעיים שמייצרת לילך נאור, 32, קוסמטיקאית הוליסטית ומטפלת ומכינה תכשירים נטולי פטרוכימיקליים ומייצרת, בין השאר, גם בשמים טבעיים.

הבשמים הבאמת מרגשים של נאור על הם על בסיס חמאת השיאה, חמאת קקאו וגליצרין צמחי ומקור הריח שלהם הוא לא תמציות כימיקלים שמחקות ריחות טבעיים אלא שמנים ארומתיים. הבשמים שלה לא מותזים אלא נמרחים כמו חמאת גוף ומעניקים למשתמש ניחוח של מי שיצא עכשיו מטיפול ספא. גם המחיר שלהם יותר ידידותי למשתמש - 70 ¤ לטיובה שבה 15cc. הריחות: פטשולי, לוונדר, וניל ויסמין.

ייצור בשמים לא הייתה המטרה הראשונה ולא האחרונה של נאור. באמתחתה כבר מעל ל-20 מוצרי קוסמטיקה טבעיים שהיא מכינה, ביניהם קרמים, פילינגים ושמנים. את כולם היא רוקחת בדירתה אחרי השתלמות במכללת תלתן בקוסמטיקה הוליסטית ובקמפוס ברושים.

נאור תמיד ידעה שברצונה לטפל באנשים, אך את דרכה האלטרנטיבית דווקא החלה בלימודי רפלקסולוגיה ועיסויים. היא סיימה את לימודיה והמשיכה ללימודי ארומטרפיה. "שמנים ארומתיים עשו לי ממש טוב", היא מספרת, "ואחרי הקורס מצא חן בעיני נושא הרקיחה". היא השלימה את השכלתה בשני קורסים ללימודי קוסמטיקה טבעית. "נכנסתי לעומק הרקיחה והתחלתי לקרוח מוצרים שונים בבית, זה התחיל בקרם לחות, פילינג, מסיכות, קרם עיניים, ולאחרונה התפתחתי גם לתחום הבשמים".

כיום קיימות חברות בשמים מעטות שמייצרות בשמים טבעיים, אך ייחודה של נאור הוא בשימוש בשמנים ארומתיים כמקור לריח ובמחיר שאין לו אלטרנטיבה שפוייה יותר בשוק. ובאשר לשאלת מיליון הדולר, האם בשמיה אפקטיביים כמו הבשמים שנמצאים על המדפים, היא עונה שהם פועלים בדיוק כמו בשמים אחרים מבחינת עוצמת הריח ומשך ההשפעה, וזאת כמובן אם יוצאים מנקודת הנחה שכמו כל בושם רגיל, הכל תלוי בכמויות.

ניתן להשיג את הבשמים של לילך נאור בכל יום שישי, ביריד האלטרנטיבי בדיזינגוף סנטר בתל אביב, או בסלולרי 0506321360

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully