וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשדרגת

לרה רוטר

29.12.2007 / 9:48

תמר בר-נס מזמינה מעצבים וסטודנטים להתמקצע בטכניקות הדפסה על בדים, עורות ועוד בסדנת הטקסטיל שלה

היא מדפיסה על נייר שיוף, על סקוטצ'ים, על שקיות ניילון ועל עורות. תמר בר נס, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, פתחה לפני שנה את "הסדנא לטקסטיל" ויש לה הרבה מה להגיד על המתרחש בארץ בתחום.

ב-2003, אחרי שסיימה את לימודיה בשנקר, נסעה בר נס להודו להתמחות במפעל הטקסטיל GUPTA FAB TEX המייצר אקססוריז מטקסטיל לבית ומוכר בארץ לרשתות כמו "ביתילי" ו"ורדינון”. ארבעה חודשים היא עשתה שם סטאז' ואז חזרה לארץ והחלה לעבוד ב"נילי", חברה ישראלית וותיקה המייצרת כיום בעיקר מצעים לייצוא לארה"ב.

“לקח לי חודש-חודשיים להבין שאני לא רוצה לעבוד במתכונת תעשייתית. העבודה בתעשייה היא בעיקר מול מחשב ולי בער בידיים לחזור ולגעת בבדים ובצבעים, בחומרים עצמם”. אז היא פנתה לדרך עצמאית שבה ייצרה בעיקר תכשיטים רקומים אותם שיווקה דרך סוכנת לארה"ב. “גם בזה לא שרדתי הרבה זמן, זה התאים לי בעיקר כי הייתי בהריון ורציתי לעבוד מהבית, אבל בתכל'ס עוד מימי הלימודים, הפנטזיה הגדולה שלי היתה לפתוח את הסדנא הזו, פשוט לא חשבתי שאגיע לזה כל כך מהר".

לפני שנה נפתחה "הסדנא לטקסטיל" השוכנת בלופט ענק שמחלונותיו נשקף נוף אורבני ואפור של מזרח ת"א ושהסאונד בו הוא מזיגה מעניינת בין מוזיקת עולם, שטיפת בדים בזרנוק ושאון מכוניות בלתי פוסק. במשך השנה בה פועלת הסדנה, היא הספיקה למשוך אליה גופים כמו שנקר, בית הספר לאמנויות הבמה של רקפת לוי וסטודיו B6 אשר שולחים את הסטודנטים שלהם להשתלם בעיצוב טקסטיל אצל בר נס.

“אני באמת לא יודעת למה מעצבים לא טורחים ללמוד עיצוב טקסטיל. למשל בשנקר, עד שנת הלימודים הנוכחית, תלמידי עיצוב האופנה בכלל הורחקו ממגמת עיצוב הטקסטיל ולא נגעו בכלל בתחום עיצוב הבד. יש כאן משהו משונה, כי לדעתי עיצוב של בגד מתחיל בבד. ובארץ, שהיצע הבדים כל כך לא מגוון, זה ממש מאסט למעצב לדעת דבר או שניים על עיצוב טקסטיל או לפחות לעבוד בצמוד לאחד כזה. אם את רוצה שהבד שעשית יהיה באמת ייחודי או בגדר ONE OF A KIND הא'-ב' שלך צריך להיות לעבוד עם בדים ייחודים”.

אפשר להדפיס על הכל

בר נס עוסקת בהדפסי משי. דוגמאות של הדפסים שהציגה בפני גילו לי עולם שלם ודי מגרה שלא ידעתי על קיומו. יש כל מיני טכניקות וכל מיני סוגי הדפסים. למשל יש הדפס שנקרא FOIL שמאופיין בטקסטורה מבריקה וחלקה על הבד, הדפס אחר נקרא FLOK והטקסטורה שלו קטיפתית, יש הדפס שנקרא "פסטה שקופה" ואחד בשם "פסטה אטומה" ודפוס בצבעי ריאקטיב שיוצרים ריאקציה כימית עם הסיב ונקשרים אליו עד שזה נראה כאילו ההדפס הוא חלק בלתי נפרד מהבד ולהדפס הריאקטיב יש תהליך שיוצר את הנגטיב שלו שקרוי "דיסצ'ארצ'”.

“על הכל כמעט אפשר להדפיס" טוענת בר נס "אני מכורה להתנסויות וכל הזמן מנסה להדפיס סוגי הדפסים שונים על כל חומר שרק עולה על רוחי. גם על עור אפשר להדפיס וחבל שמעצבי תיקים או נעלים לא מתנסים בזה, כי זה ממש יכול לשדרג כל אקססורי מעור".

בנוסף לסדנא, חברה בר נס למעצבת אדווה ברנר הידועה יותר מהמותג "דואנדה" וביחד הן ייצרו קולקציה פרטית משלהן הכוללת גרביונים, גרבי ברך, וסט ג'ינס הגזור בצורה עגולה עם שני חורים המשמשים כמפתחי הידיים, עליונות שמקפיצות את הלוק של כל שמלה או חולצה, טייצים, צמידי בד ועניבות לנשים. על ייצור הבגדים אחראית אדווה ועל עיצוב והדפסי הבדים, בר נס. בימים אלו, עובדת בר נס גם על קולקציית טקסטיל לבית שתכלול כריות, מפות, פלייסמנטים ועוד.

כמה עולה?

מסתבר שלשדרג בד זה סיפור שמחירו לא בשמיים. כדי שלמעצב יהיה בד ייחודי בעיצובו מדובר בכ-10 ש"ח נוספים לפריט במידה והמעצב עצמו עשה את העבודה ועיצב את הדוגמה. למעצבים חסרי ניסיון בעיצוב טקסטיל ישנן כמה אופציות: לקחת קורס קצר בן 6-10 מפגשים, ללמוד להדפיס ואז להדפיס בבית או לשכור את הסדנא למס' שעות. אופציה אחרת היא להזמין עיצוב וייצור מבחוץ ועל כך משלמים בסביבות ה-300$ לעיצוב ההדפס ומחיר נוסף שתלוי במורכבות של ההדפסה.

"עבדתי עם כמה מעצבים כמו 'יוסף' ו'דניאלה להבי' אבל החלטתי להפסיק עם זה כי החלטתי שאני מעדיפה לבנות את השם שלי. על העיצובים שעשיתי למעצבים שונים, לא קבלתי קרדיט”.
שאיפות לעתיד?
"החלום שלי הוא לפתח חנות עם גלילי בד שכל אחד יהיה ONE OF ושהמחיר שלהם יהיה תואם. אבל אז אם מישהו קונה, למשל, בד לרפד את הספה שלו, הוא יכול להיות בטוח שספה כזו תהיה רק לו. זאת אומרת הייתי רוצה להרחיב את הלקוחות שלי גם למגזר הפרטי".
מחירי הסדנא:
קורס בן 6 מפגשים הכולל גם חומרים- 1800 ש"ח.
קורס בן 10 מפגשים הכולל גם חומרים- 2700 ש"ח.
אורך כל מפגש הוא כשלוש שעות.
השכרת הסדנא לחצי יום: 150 ש"ח
השכרת הסדנא ליום שלם: 250 ש"ח.
"הסדנא לטקסטיל, רח' מוזס 20, ת"א. טל': 052-6454274.

מחירי הקולקציה של בר נס וברנר: טייצים מודפסים: 120 ש"ח, שרוולונים: 190 ש"ח, וסט ג'ינס: 220 ש"ח, צמיד: 45 ש"ח, עניבה: 75 ש"ח, גרביים: 45 ש"ח.

את הקולקציה ניתן להשיג בקניון ערים בכפר סבא, בימי ו' בלבד בהפנינג דוכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully