וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחוברות

שלי זוהר

3.10.2010 / 16:20

עם פינצטה קטנה ובשום אופן לא עם שעווה או חוט, מורטת אודליה דדון את גבותיהם של אילנית לוי, מיקי בוגנים ואורנה דץ - שיחה עם מלכת הגבות של ת"א

בסך הכל מדובר בפלומת שערות דקיקה מעל העיניים, אבל כמות הזמן שההתעסקות בה גוזלת מחייה של אוכלוסיית העולם, לא פרופורציונלית לגודל שלה. רוב הנשים והרבה מאוד גברים מנהלים עם הגבות שלהם דיאלוג צפוף במשך כמה דקות ביום, שבדרך כלל מסתיים במריטת שיער ואחר כך בחרטה על תלישתן הקריטית של שערות בודדות, אך משמעותיות, שהוצאו מהקשרן ופגמו באפשרות ליצור מראה עיניים סימטרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אילנית לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשים אחראים מספיק, שלא סומכים על תלישה עצמית של גבותיהם, פונים לטיפול של מעצבת גבות מקצועית. כשמדובר בסלבס ששכרם בצד מראה הגבות, העניין הופך לרגיש במיוחד. בשנות ה-2000 הלכו כל ידועניות הארץ לעצב גבות אצל טייגר, מעצב גבות שהגיע אז מהצפון לקלחת הביצתית של תל אביב, והטביע את חותמו האישי כמעצב גבות באחת המספרות שבכיכר המדינה. אילנית לוי הייתה אז אחת מלקוחותיו הראשונות ומי ששיווקה אותו היטב, אך ב-2005 הוא נסע לעבוד בחו"ל, מה שהותיר את הסלבס פעורות עיניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נטלי עטיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את מקומו תפסה אודליה דדון (36) קוסמטיקאית פרה-רפואית המתמחה באיפור קבוע ועיצוב גבות. היא הגיעה לתל אביב ממגדל העמק לפני כשש שנים והיום היא מעצבת את גבותיהם של מיקי בוגנים, אילנית לוי ,יעל בר זוהר, אגם רודברג, אורנה דץ, נטלי עטיה, עינת שרוף ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורנה דץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכל מטופל גבות שמגיע לידיה של אודליה, מורכבת תכנית עבודה. תחילה היא מתבוננת ומאבחנת את המצב וככל שהוא רע יותר, כך השיקום ארוך יותר. מצב רע של גבות מוגדר בדרך כלל לפי מספר הקרחות שמפרות את רצף מראה הגבה ומראות בלתי סימטריים שנוצרו על ידי מריטה עצמית בלתי מבוקרת. השיקום הכמעט בלתי נסבל, מחייב משמעת עצמית ודחיית סיפוקים. אסור לגעת בשום שערה, גם לא בכאלו שנראות לכם לא קשורות לקו המתאר ולחלוטין מיותרות. ההוראה היא חד משמעית. דדון מעדיפה שתסמכו עליה ולא תתערבו לה ביצירה. שיקום הנזקים שגרמתם לגבות שלכם הוא בלתי נמנע מתוקף התהליך הטבעי של בניית הגבה ולמרות שקשה, הוא שווה כל רגע של סבלנות.

אגם רודברג. נמרוד סונדרס
אגם רודברג/נמרוד סונדרס

איך הגעת למקצוע?

"בגיל 22 למדתי קוסמטיקה רפואית וזה למעשה המקצוע שלי. בזמנו לא התייחסו לגבה כמשהו דומיננטי בפנים. במהלך טיפולי הפנים הייתי מסדרת להם גבות, כי אני אוהבת ליצור שלמות. הלקוחות התחילו להתלהב ולאט לאט זה הפך לסשן בפני עצמו. את השיווק עשו הלקוחות שלי זה עבר מפה לאוזן".

תמיד ידעת שזה מה שאת רוצה?

"כנערה תמיד טיפחתי את כל מי שהיה בסביבה הקרובה שלי, הייתי מאפרת את בנות המשפחה ומסדרת להן גבות, אבל לא חשבתי שבזה אני אעסוק. אמא שלי נהגה לומר לי 'לך מתאים ללמוד קוסמטיקה', ואני צחקתי מזה. אבל, כמו שאמרת התגלגלתי לזה. אני טיפוס היפראקטיבי ובתור אחת שכזאת לא חשבתי שאני יכולה לשבת כל כך הרבה זמן בעשייה ללא תנועה כמעט.

החלטתי לתת לזה הזדמנות אמרתי לעצמי שמקסימום אני אמשיך למשהו אחר, מה שקרה הוא שמאוד התחברתי לזה, אני מאוד אוהבת להקשיב במקצוע כשלי להיות תקשורתי וקשוב זה נתון חשוב ומשמעותי, רוב הלקוחות שלי ממש נהיו חברות שלי וזה נבנה עם הזמן".

כשהגיעה דדון לתל אביב, מצאה את עצמה עובדת כמאפרת בהרבה הפקות אופנה, שם איפרה את רותם סלע, יאבה דון ,שלי חזן, פבלו רוזנברג, מורן איזנשטיין ומאיה בוסקילה. באותה נשימה של משיחת הצלליות היא סידרה להן גבות וכך במקביל לעבודה כמאפרת, התחילה לצבור לקוחות כקוסמטיקאית. אגם רודברג הייתה אחת מהראשונות.

לאחר כשנה וחצי פתחה את הסטודיו ברחוב פנקס בתל אביב. "מיקי בוגנים, שהמספרה שלו שוכנת בסמיכות לסטודיו שלי, היה מהראשונים שעיצבתי להם גבות ומשם הכול התגלגל. הוא התלהב מהתוצאות והתחיל לשלוח אלי את אילנית לוי, אורנה דץ , נטלי עטיה, עינת שרוף, יעל בר זוהר. אלה נוספו על לקוחות משלי, אבל מיקי הוא זה שנתן את הפוש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקי בוגנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

את עובדת לפי טרנד או שיטה?

"לפי שיטה והיא ייחודית כי אני מעצבת גבות רק בפינצטה, חס וחלילה לא בחוט ולא בשעווה, כי זה הורס את הגבות. זה לא עניין של טרנד. הכלל עליו אני מקפידה הוא של סידור הגבות בצורה כזאת שתשווה להן נוכחות. שיטת העבודה שלי רשומה תיאורטית, מהיכן צריך להתחיל לסדר את הגבה, ואחת לכמה זמן צריך לנקות אותה ולעצב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אודליה דדון והפינצטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה את רואה את עצמך בעוד כמה שנים?

"נכון להיום אני מסתכלת על חצי כוס המלאה לאן הגעתי ומודה לאל על מה שיש. עוד כמה שנים אני רואה עצמי שוכרת מקום גדול, מתרחבת, מביאה כמה עובדות והכי חשוב ממשיכה ליהנות מהעבודה. אם יש משהו בעיניי שהוא חשוב זו ההנאה והסיפוק לגרום לבן אדם להרגיש טוב".



אודליה דדון, פנקס 3 תל אביב. 120 שקלים לגבות במפגש ראשון ו-100 שקלים לכל מפגש שבא אחריו. יש אפשרות ללימוד עיצוב גבות באופן פרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully