וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני נורא קרייריסטית

שני פישר

13.6.2006 / 9:36

מירי דוידוביץ' על הפרטנרים המועדפים, ההשראה מחו"ל ועל גדר ההפרדה כקרש קפיצה. סדרת כתבות על צלמי אופנה

למירי דוידוביץ', צלמת אופנה כבר 15 שנה, יש נוכחות שממלאה בקלות סטודיו שלם. על קיר הסטודיו שלה רשומות המילים "מירי דוידוביץ' מודרנית בתכלית" - מזכרת מתצוגת עבר, והן קולעות בדיוק.
היא צילמה לחברות ולהפקות אופנה רבות ומזוהה עם הקטלוגים של קום איל פו. הלקוח המסחרי הראשון שלה היה ליוויס, לפני שבוע סיימה לצלם את הקטלוג החדש של גוטקס. בערבים היא חוזרת הביתה, תשושה ומסופקת, לזרועותיהם התומכות של בעלה ושתי בנותיה, מודרנית בתכלית? למה לא.

למה בחרת בצילום אופנה?

"יש לי סבלנות למאה אנשים ולא למוצר דומם אחד. התחום הזה משלב בין האהבה שלי לאופנה לבין המשיכה לכיוון מסחרי. תמיד רציתי לראות את הצילומים שלי מתנוססים במגזינים".

מה הצדדים הטובים בעבודה כצלמת אופנה?

"אני מאוד אוהבת את העבודה שלי. הסוד לשימור העניין במקצוע הוא לא להפסיק להתנסות ולהתחדש."

מהם הצדדים הפחות טובים?

"השעות קשות. אין יום קצר על הסט, כשמנהלים במקבל חיי משפחה זה לא קל, אבל כמו כל דבר בחיים, מסתדרים. המקצוע שלי מאוד חשוב לי. אני נורא קרייריסטית."

מה הטרנד הכי מעניין כרגע בצילום אופנה?

"צילומי אולפן פשוטים עם תנועתיות חזקה והבעה שואבת."

השתתפת בהפקות בחו"ל?

"אני עובדת בהפקות בחו"ל מספר פעמים בשנה. צילמתי קמפיינים של תכשיטים לair Singapore וקטלוגים עבור חברות אופנה סקנדינביות, גרמניות וטורקיות. בווג האנגלי התפרסמו מודעות של שני עמודים שעשיתי ל EVOLENCE ולתכשיטי RAMOT. הצילומים שלי לקטלוג קום איל פו ליד חומת הפרדה התפרסמו בעיתונים בכל רחבי העולם, וצילומים שלי לחברת "אהבה" התפרסמו במגזינים גרמניים."

מה ההבדל בין הפקות אופנה בארץ ובחו"ל?

"קודם כל התקציב שמאפשר להגיע לתוצאות מרשימות יותר, וגם אנשי ההפקה מקצוענים יותר. באים נטו לעבוד ונמנעים מהסתחבקויות מיותרות".

למה, לדעתך, עולם צילום האופנה הוא עולם גברי?

"העולם כולו הוא גברי אבל זה משתנה מאוד לטובה. אני לא מרגישה מגבלה או אי שייכות בתחום, רק חסרים לי 'קשרי המילואים' שיש בין גברים."

מתי הצלחת לשכנע לקוח מסחרי במשהו שהאמנת בו?

"זה קרה יותר מפעם אחת, אבל זכורה לי הפקה שבה הקונספט היה לצלם הכל בלבן- הדוגמניות, הבגדים והרקע. בישיבת הפקה לפתע כולם קיבלו רגליים קרו, אני התעקשתי וההפקה יצאה לדרך. בסוף יצא מקסים."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אחרי שסיימה את לימודי הצילום במכללת הדסה, דוידוביץ' טסה ללונדון ועבדה במשך שנה כאסיסטנטית של צלם תכשיטים. שלושה חודשים אחרי שחזרה היא העלתה את תערוכת הצילום הראשונה שלה. בתחילת הקריירה עבדה כצלמת בעיתון העיר ובעיתון חדשות וכך החלו להגיע אליה הלקוחות הראשונים.

קולגות מקומיים ששווים ריספקט?

"רון קדמי, יריב פיין ועמית ישראלי- תמשיך לשמור על האמת שלך".

מאפרים ומעצבי שיער מועדפים?

"אני אוהבת לעבוד עם ליאור גרין שהוא מעצב השיער מספר אחת בארץ שעושה גם איפור, ועם נמרוד פלד, אונדין פז וערן פאל. אני אוהבת אנשים שבאים לעבודה כמוני, עם התלהבות ומסירות, נשארים כל הזמן על הסט והם קשובים ומתעניינים. במחלקת הסטייליניג, חסרים אנשים בתעשייה שזו ההתמחות המקצועית שלהם. אורן דר, מבחינתי, הוא פרטנר סטיילינג מועדף".

מגזינים ואתרי חובה?

"כל הווגים למינהם והאתר של הצלם ניק נייף".

עד כמה מתחשבים בדעתה של הדוגמנית על הסט?

"אני תמיד מתחשבת. הדוגמנית הרי מכירה הכי טוב את עצמה. היא חייבת להרגיש טוב כדי להראות טוב. מה גם שדוגמנית מנוסה חוסכת לי חצי מהעבודה".

הצילומים של מותגי האופנה העילית בחו"ל מעוררים בך קנאה?

"הקמפיינים היוקרתיים בעולם לא יכולים להתקיים בארץ, לא רק מהאספקט הכלכלי, אלא כיוון שבארץ לא קיימים מותגי אופנה עילית כמו בחו"ל. כצלם, זה לא יהיה נכון להתייחס לקסטרו ולפוקס כמו אל גוצ'י, דיור או לואי ויטון אלא להתיחס כנקודת מוצא למקבילות החו"ליות שלהם, ZARA ו H&M".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully