וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמלות כלה: זול או יקר?

8.6.2011 / 10:40

שבועות הוא חג לבן והחג של המתחתנות, והזדמנות מצויינת לבדוק אילו אופציות שוות יש בשטח: 4 שמלות זולות מול 4 שמלות יקרות. מי לוקח?

לפני הגבינות, שבועות הוא קודם כל חגן של הכלות. או ליתר דיוק, של מעצבי שמלות הכלה. יומני ההזמנות של האולמות וגני האירועים מתפקעים לעייפה לחודשים הקרובים, והזוגות הצעירים עושים כמעט הכול מלבד למכור כליה בכדי לממן את היום שאמור להיות המאושר בחייהם. השמועה אומרת שרוב הכלות מפנטזות על שמלת החלומות שלהן עוד מינקות, עניין שהופך את כל הקטגוריה לרגישה פי כמה. חוץ מזה, טווח המחירים וכמות המעצבים עשויה לבלבל. הרשימה כאן נועדה כדי לעשות סדר, ולהציג לכן את שני צדי המתרס.

שמלות בקטגוריית מחיר זולה:

אלון לבנה

אל דאגה, לא חלה שום טעות. אלון לבנה השתרבב לצד הזול של המתרס. ברזומה של המעצב הצעיר רשומים בתי האופנה של רוברטו קוואלי ושל אלכסנדר מקווין, וגם זכייה בגרסא המקומית (והכושלת משהו) של "פרויקט מסלול". לבנה חנך לאחרונה סטודיו חדש המיועד לכלות בלבד, ובו אאוטלט המאכלס שמלות מוזלות וקולקציות קודמות. לבנה מכיר בהוצאות הכבדות שכרוכות במילים "I Do", ולכן החליט לתת מענה לכלות שמצוידות בסכום מוגבל.

כתב היד הזוהר והיוקרתי של המעצב מוטבע גם בשמלות הכלה שלו, אך כאן הוא נאיבי ורומנטי יותר. לבנה ידוע בשל הטקסטורות עתירות הדי טיילים שלו כגון חרוזים, נוצות, תחרות ואבני סוורובסקי. את כל אלה, הוא מאזן עם גזרות רכות ובדים מלטפים.

השמלה שנבחרה כאן עשויה כולה שיפון משי ותחרת גיפיור צרפתית, כל הבדים מיובאים מפריז. ליבנה עיצב את השמלה ברוח שמלות הוינטג' משנות ה-30 והוסיף להן טוויסט עדכני. השמלה נודפת ניחוחות של וינטג' רומנטי מצד אחד, אבל מצד שני היא מאוד עכשווית. השמלה נתפרה בסטודיו של המעצב, אך הועברה לקו השמלות המוזל באאוטלט משום שהיא שייכת לקולקציית 2010. רמת הגימורים גבוהה מאוד וכך גם איכות הבד. מלבד זאת, ישנה אפשרות להתאמה אישית של השמלה- קיצור שלה או הצרה שלה. ישנה גם אפשרות להוסיף בתשלום אלמנטים שלא קיימים בשמלה המקורית.

מחיר: 4,000 שקלים (במקום 10,000 שקלים במקור). השמלה ניתנת להשכרה בלבד, אך מהסטודיו מוסרים כי במקרה והכלה לא תוכל להיפרד מהשמלה שלה לאחר החתונה, יש אופציה למכירה בתמחור נפרד. בתיאום מראש בלבד.

ניתן להשיג: הרצל 20, תל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלת הכלה של אלון לבנה. 4 אלף במקום 10 אלף/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלומה

המותג 'אלומה' של המעצבת אלומה קליין אינו מותג של שמלות כלה בכלל. המותג שקיים כבר 11 שנה הוא מותג אופנה שעבר כמה גלגולים. אלומה התחילה את טבילת האש האופנתית שלה בלונדון, והיא הציגה את הקולקציות הראשונות שלה בבוטיקים מקומיים ובתי כל-בו גדולים כמו הרודס, סלפרידג' וניימן מרקוס. בהמשך דרכה, אלומה ייצאה את עיצוביה גם לשאר אירופה, ארצות הברית, אוסטרליה והמזרח. בשנת 2008 חברה המעצבת ליזמית האופנה קרין בלום והשתיים חנכו בוטיק אורבאני וייחודי.

אלומה מציגה שמלת כלה אלטרנטיבית לכלה המודרנית. הכלה של אלומה לא מתכננת את יום החתונה שלה כבר מגיל ארבע, וסביר להניח שהיא בכלל לא שקלה את זה ברצינות עד לפני שבוע. השמלה מנסה לקרוא תגר על שמלות הכלה הקצפתיות והפומפוזיות, ומציעה שמלה נשית ונינוחה. לאלומה חשוב שהכלה שלה תרגיש בנוח בשמלה שלה, ולא תרגיש "מחופשת" בשמלה מוגזמת. השמלה עשויה מבדים נעימים ונשפכים של ויסקוזה, כותנה ופוליאסטר. החרוזים ששזורים בכתפיות של השמלה ובפרונט, לקוחים מאוסף פרטי של חרוזי זכוכית עתיקים שהמעצבת מלקטת בעצמה במשך שנים משווקים ברחבי העולם. אגב, השמלה לקוחה מקולקציית הקיץ, "פאנק על השטיח האדום", שמפגישה בין גלאם מחוספס לנשיות רומנטית. מלבד השמלה הזו, מציעה אלומה שלל אקססוריז משלימים לכלה כמו צווארונים, שרשראות וסרטים לשיער.

מחיר: 3,800 שקלים. השמלה אינה ניתנת להשכרה (צילום: עמית ישראלי).

להשיג: אשתורי הפרחי 9, מתחם באזל, תל אביב

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתאימה לכלות אלטרנטיביות. השמלה של אלומה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מירית וינשטוק

מירית וינשטוק היא אחת הבוגרות היותר מפורסמות של חממת המעצבים הישראליים שנקר. שמה הולך לפניה, אך לא בהכרח בהקשר כלתי. לאחר שסיימה את לימודיה בשנת 2002, פילסה המעצבת את דרכה למגרש של הגדולים והתמחתה בבית האופנה של אלכסנדר מקווין בלונדון, ולאחר מכן אצל לנוון בפריז. בשנת 2004 היא שבה לארץ והחלה לפתח את המותג העצמאי שלה. הניקיון האלגנטי והתחכום שמאפיינים את הבגדים של וינשטוק טבועים גם בדי.אן.איי של שמלות הכלה שלה.

מי אמר ששמלת כלה חייבת בשובל אינסופי ושכבות בד סמיכות? לא מירית וינשטוק. המעצבת מעודדת את הסגנון הלא מחייב של השמלה המחייבת ביותר. היא מתרחקת משמלות המחוך המסורבלות, ומרחמת על הכלות שמשקיעות בשמלות יקרות שמקשות לנוע בהן בחופשיות. שמלת הכלה שלה לעומת זאת, היא למעשה שמלת קוקטייל כלתית, וזה לא נאמר בשלילה. שמלת המיני הקיצית עשויה מבד משי סאטן ומבד משי שיפון שמיובאים מאירופה.

השמלה עוצבה כאינטרפרטציה מודרנית לשמלות הקלאסיות מתחילת המאה הקודמת, עם דגש על נוחות חגיגית. הפרונט של השמלה סקסי וקליל, מבלי לשדר זילות, כאשר הטוויסט של השמלה הוא בגב. וינשטוק מספרת כי רוב הכלות שבוחרות בשמלות שלה מתכננות חתונה קלילה בשישי בצהריים, בחוף הים או במסעדה ולכן שמלה כזו נותנת את המענה המתאים לאופי האירוע.

מחיר: 3,500 שקלים. השמלה אינה ניתנת להשכרה.

להשיג: בן דוסא 23, יפו. בתיאום מראש- 052-8949378.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השמלה הנוחה והנגישה של מירית וינשטוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערבה קשדן

ערבה קשדן היא מעצבת שמלות כלה פרופר, ולא תוכלו למצוא אצלה פריטי לבוש אחרים. המותג של קשדן קיים כבר 3 שנים ובאופן מפתיע הוא אינו ממוקם בטריטוריה התל-אביבית של דיזנגוף, אלא בעמק חפר. את הצעת הנישואין שלה, קיבלה המעצבת בזמן שלמדה תפירה ותדמיתנות בשנקר. באותו הרגע היה ברור לה שהיא תעצב בעצמה את שמלת הכלה שלה. הקו של קשדן הוא רומנטי עם ניחוח של וינטג'. העיצובים רוויים דיטיילים כגון רצועות, כיווצים, סרטים, חגורות מעוטרות פנינים ועיטורים בעבודת יד. המעצבת אוהבת פשטות, אך מקפידה להעניק לכל שמלה ולכל כלה טאץ' ויחס אישי.

השמלה של ערבה קשדן עשויה משי שיפון, ומעוטרת רקמת אורגנזה שנגזרה ונתפרה בעבודת יד. בנוסף, המעצבת הוסיפה בעבודת יד אישית פנינים שמעשירות את השמלה. השמלה עוצבה בהשראת הזוהר של הוליווד הישנה תוך התכתבות עם טרנדים עכשוויים. הגזרה הקלאסית של השמלה והמחשוף בגב משדרים נשיות רכה ורומנטיקה. קשדן מעידה כי השמלה עשויה כמעט כל כולה בעבודת יד ובתפירה עילית, וכן מעידה על איכות העבודה שלה כי אינה נופלת מעבודתם של מעצבים ידועים. מלבד זאת, השמלה הינה יחידה במינה ואינה מיוצרת בסדרות.

מחיר: 4,500 שקלים. השמלה ניתנת להשכרה בלבד.

להשיג: מושב חיבת ציון, עמק חפר. בתיאום מראש בלבד: 054-5333292.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השמלה של ערבה קשדן. הכל התחיל מיום החתונה שלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמלות קטגוריית מחיר יקרה:

אניה פליט

אחת היציאות הטובות של שנקר נקראת אניה פליט. המעצבת המוכשרת ניחנה בכתב יד אישי ומסקרן ובאיכות עבודה בלתי מתפשרת. פליט, סיימה את לימודיה לפני ארבע שנים בסך הכול אך היא כבר הספיקה לצבור קהל לקוחות נאמן. העיצובים של פליט הם סטריט קוטור- קז'ואל עילית שמאופיין בקווים ארכיטקטוניים ואורבאניים לצד לא מעט גלאם. כיוצא בזה, ליין שמלות הכלה של המעצבת ממשיך את הקו, אך לוקח אותו למקום מעודן ורך יותר, כשטווח המחירים של השמלות מתחיל בכמה אלפים בודדים.

שמלת "לאב" של אניה פליט היא תולדה של יום שמש משמח, פסקול של ציוץ ציפורים וקפה מול הים. השמלה עשויה 27 מטר שיפון משי דקיק בגוון אפרסק בהיר. העבודה על השמלה נעשתה בטכניקה של דיגום חופשי על בובת אימום, מה שאומר הרבה עבודת יד והמון לילות לבנים. הסילואט של השמלה הוא קלאסי ונקי. פליט הוסיפה לשמלה דיטייליים כגון רקמה ידנית בשילוב סרט וינטג' סרוג בחוטי כסף עם פנינים בצבע אפרסק. התוצאה שהתקבלה היא שמלה קלאסית וזוהרת שמאפשרת הרבה חופש תנועה. פליט מאמינה שמחיר השמלה לא משחק תפקיד, ומה שחשוב זה איכות השמלה והתחושה של מי שלובשת אותה.

מחיר: השכרה: 12,000-16,000 שקלים בהתאם לבקשות המיוחדות של הכלה. מכירה: 17,000-23,000 שקלים.

להשיג: כיכר מסריק 21, תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם 'אהבה' של אניה פליט/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליהי הוד

שמה של ליהי הוד הולך לפניה. למעצבת הצעירה יש גנטיקה אמנותית במיוחד, הרי היא אחותו של האמן ניר הוד. הוד נחשבה לאחת ההבטחות של שנקר, ואפשר למצוא באמתחתה התמחות אצל המעצב הפרובוקטיבי ג'ון גליאנו ועבודה כמעצבת בקסטרו ובסאקס. באופן כללי, הקו של הוד מתאפיין באלגנטיות זוהרת, נשיות רומנטית וניקיון מונוכרומטי.

תהליך העבודה על השמלה של ליהי הוד ארך שלושה חודשים. השמלה עשויה מ-12 מטר של שיפון משי ומעוטר בתחרת סולטיס אשר יובאו בייבוא אישי מפריז. כל התחרה רקומה בפרחי וינטג' אותנטיים שהוד יבאה מניו-יורק. רקימת הפרחים נעשתה בעבודת יד. הוד מצטיינת באיכות הבדים ואיכות העבודה שלה, מה שמתבטא במחיר הגבוה של השמלה בפרט ובמחירים של הקולקציה ככלל. השמלה ניתנת להתאמה אישית למבני גוף שונים.

מחיר: להשכרה: 16,000 שקלים; למכירה: 19,000 שקלים.

להשיג: אבולעפיה 22, מתחם קסטיאל, תל אביב. בתיאום מראש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלת הכלה של ליהי הוד. 12 מטר של שיפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוסי דוד לאושידה

לוסי דוד נכנסה אל נעליה של המעצבת ריבה סמירה בבית אושידה לפני כשנתיים. דוד, בוגרת שנקר, הגיעה לגמר של התוכנית 'פרויקט מסלול' לצד המעצב אלון ליבנה (שפותח כאן את הרשימה). המעצבת עבדה בעבר כסטייליסטית וקניינית של רשת מנגו, ובהמשך הוציאה קולקציות עצמאיות. בית האופנה 'אושידה' קיים כבר משנת 1992, וממוקם בחוד החנית של שמלות הכלה בארץ. בית האופנה ידוע בעיקר בזכות ההוט-קוטור שמככב בו, אך אפשר למצוא בו גם שמלות נגישות יותר מבחינה תקציבית.

השמלה הנבחרת של דוד עשויה שכבות נשפכות של שיפון משי יוקרתי מצרפת. בחלקה העליון של השמלה משולב מחוך מסאטן משי, המעוטר תחרה צרפתית עדינה, פנינים, רקמות חרוזים וקריסטלים, הכול נתפר לשמלה בעבודת יד. השמלה עוצבה בהשראת הלנז'רי של שנות החמישים, פנטזיה ואווירה של רוקנרול. השמלה ניתנת להתאמה אישית בהתאם לרצון הכלה, ללא עלות נוספת.

מחיר: השכרה: 11,000 שקלים, מכירה: 13,000 שקלים.

להשיג: בית 'אושידה', דיזנגוף 255, תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלת הכלה של לוסי דוד. רוק אנד רול ופנטזיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יוסף

יוסף פרץ הוא יקירן של סלבריטאיות ארצנו. יעל גולדמן, מירי מסיקה והילה נחשון לבשו 'יוסף' בליל כלולותיהן, ובין הלקוחות הקבועות שלו אפשר למצוא את אפרת גוש, אמילי קרפל, מלי לוי, מלאני פרס, הילה רהב ועוד רבות וטובות. יוסף ידוע בקו האלגנטי שלו והוא נוהג להשתמש בדיטיילים רבים על טהרת התחרות, נוצות ואבנים. באופן לא מפתיע, גם קולקציית הכלות של יוסף רומנטית ומתרפקת עם נגיעות של וינטג' משנות העשרים. למרות העושר בעבודותיו, יוסף מקפיד על תוצאה מאופקת ואלגנטית. טווח המחירים של השמלות הוא רחב, מתחיל באלפים בודדים ונושק לגבול המחירים הבינוני-יקר.

השמלה של יוסף היא שמלת קוטור לפנים - שמלת מחוך עשויה מבד ג'רסי בשילוב חצאית טול משי שעליה תפורות מאה נוצות בעבודת יד. בקצה של כל נוצה תפורה אבן סוורובסקי. בשמלה עצמה יש דיטיילים נוספים של פנינים ואבנים. אגב, בטרנד הנוצות כבר השתמשו בעבר מעצבי העל קרל לאגרפלד, ז'אן פול גוטייה וכריסטיאן לקרואה. יוסף שאב את ההשראה שלו דווקא מכוכבת על אחרת, נטלי פורטמן בסרט "ברבור שחור". יוסף אף מספר כי אחת הלקוחות שלו אפילו ביקשה את השמלה בצבע שחור.

מחיר: 14,000 שקלים. לא ניתנת להשכרה.

להשיג: דיזינגוף 213, תל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בהשראת ברבור שחור. השמלה של יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבלבל?

חתונה זה דבר מורכב, הוצאות על חתונה הן דבר מורכב עוד יותר. נשים לרגע בצד את מוסד החתונה המעורער ממילא, תעשיית החתונות תאוות הבצע ואת הסטטיסטיקה התופחת של אחוז הגירושין בארץ (כשליש מכלל הזוגות הנישאים) - שמלת הכלה היא ה"אייסינג און דה קייק" בעבור המיועדת. בתחום שעובד על רוטינות שחוקות כמו אולם, הזמנות וקייטרינג, ההזדמנות של הכלה ליצוק מוטיב אישי לערב הכי לא אישי בחייה טמונה בשמלה.

הקפיצות במחירי השמלות הן פונקציה של העיצוב, איכות הבדים ורמת התפירה והגימורים, אך לא פעם המחיר הוא פקטור של שם המעצב. אז נכון, מצד אחד נראה מבטיח יותר ללכת על מעצב ותיק ומוכר, ולהגות באגביות מבוימת את שמו למשמע המחמאות בדרך לחופה. למרות זאת, אפשר להשיג תוצאות יפות וטובות גם אצל מעצבים מוכרים פחות. מי יודע, אולי יום אחד הם אלה שיהיו בטופ. בסופו של דבר, סביר להניח כי כמו רוב ההחלטות החשובות בחיים, גם זו תהיה אמוציונאלית נטו וללא שמץ של הגיון. השמלה שתתאהבי בה היא השמלה שתפורה עלייך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully