וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסוף התאחדנו. אני והמברשת

שני פישר

3.12.2006 / 22:10

שלוש שנות לימודי צילום תמו ואז המאפרת שירלי וינר הבינה שהיא רוצה לגעת בעולם האופנה ממקום אחר לגמרי

הפעם הראשונה שפגשתי את המאפרת שירלי וינר היתה בצילומי קטלוג החורף של TNT. מזה מספר עונות שוינר, אחראית להוציא את פרייטס הכי מהממת כשהיא מגיעה לארץ להצטלם ל-TNT. משימה קשה אבל אפשרית. הבטתי בה על הסט. לא היה קשה לפספס את האישיות העולצת והקורנת שלה שבלטה נעמה ביחס לאנשי המקצוע שסבבו אותה.

בפעם השניה בה פגשתי את וינר, בדירתה המטופחת שבמרכז תל אביב, היא ציינה כצפוי כמה היא נהנית לעבוד על הסט של TNT. "מאוד נקשרנו כולנו לדניאלה" היא מספרת "החוויות שהתחום הזה מספק הן מפגשים עם אנשים מכל הסוגים, צעירים או מבוגרים ממך. ברוב המקרים, המפגשים האלה, נותנים לך משהו. טוב, רע, משהו".

שירלי וינר מאפרת במשרה מלאה כבר שמונה שנים. ברזומה שלה עבודות להוניגמן, TNT, קסטרו, רנואר, קרוקר, גולף, אינטימה, גולברי, זיפ וסקצ'רס. "תמיד הייתי בכיוון של אופנה", היא מספרת, "אבל התחלתי דווקא בלימודי צילום".

במשך שלוש שנים היא למדה צילום בקמרה אובסקורה ובמשך שלושה חודשים שימשה כעוזרת אסיסטנט של צלם האופנה אשל עזר. חלום הצילום הלך והתמוסס, אחרי שהבינה וינר שאהבתה לאופנה לאו דווקא מתחברת באופן הדוק לצמצם או לעדשה.

חיים בלי סלון

עם החיפוש אחרי הנתיבים המדוייקים והאישיים יותר לעולם האופנה היא נרשמה לקורס האיפור הראשון של גלית ורטהיים, שפתחה אז ביחד עם שלי גפני את "איל מקיאג'". "הייתי נשלחת לעבודות איפור כבר במהלך הקורס", היא מספרת "ותוך כדי התאהבתי במקצוע הזה לא פחות מצילום. הידע שרכשתי בצילום מאוד עזר לי. במשך שנה איפרתי כל דבר שזז עד שנכנסתי לסוכנות 'סקיי' שעזרה לי לבנות את הקריירה שלי".

עבודת האיפור הגדולה והראשונה שלה היתה לקטלוג של גוטקס, אחריה באה כתבת אופנה של טריומף ל'את', ומשם הקריירה שלה נסקה עד כדי כך שבתקופות צילומי הקטלוגים היא לא רואה את סלון הדירה שלה "רק את חדר האמבטיה וחדר השינה".

פספסת, פיגרת

- מה נדרש כדי להיות מאפר מוביל בארץ?

"זה מתחלק למספר פרמטרים: כישרון, נחישות והתמדה. אסור לוותר לעצמך ומה שבולט בעיקר הוא שזה תחום שאין בו מקום לפאשלות. צריך כל הזמן להיות מעודכן ועם היד על הדופק. ברגע שאתה לא בעניינים אתה נשאר מאחור".

- עם איזה צלם את הכי נהנית לעבוד?

"צילום זה שפה ולכל צלם יש את הדרך שלו לראות את הדברים. אין מקום להשוואה ביניהם. אני אוהבת כל אחד בדרך שלו".

- מה לגבי כלות?

"עד היום התמקדתי בעיקר באיפור אופנה. רק לאחרונה פניתי יותר לתחום הכלות. מה שמדהים בלאפר כלה זה המהפך שעושים לה כשהופכים אותה להכי מדהימה שהיא שהיא יכולה להיראות, עד כדי כך שהיא לא מזהה את עצמה במראה. לפעמים שעה של איפור שווה לשעות של טיפול פסיכולוגי".

- איזו עבודת האיפור הכי נהנית לעשות?

"עבודות יזומות שעשיתי עם צוות אנשי מקצוע למגזין 360 מעלות. אני אוהבת אותן כי הן מאפשרות המון חופש".

קונה אובססיבית

- מה הן טעויות האיפור הנפוצות בארץ?

"האיפור העונה מאוד מושפע מהאייטיז ומהסיקסטיז, מודגש בצבעים כהים שחורים וחומים. חשוב לומר שלא כל מה שרואים במגזינים צריך ליישם. צריך להפריד בין איפור אופנה לאיפור רחוב. גם איפור של חו"ל לאו דווקא מתאים לארץ שלנו בגלל הנוף והאקלים השונה. כשאישה מתאפרת חשוב שהיא תראה יפה ולא קורבן אופנה".

- איזה מוצרי איפור את הכי אוהבת?

"תחום המייק אפ מתחדש כל הזמן ולכן אין מייק אפ אחד אולטימטיבי. חשוב להגיע לרמת כיסוי טובה שתראה טבעית. אני אוהבת להשתמש במייק אפים של בובי בראון, לנקום, מאק ושאנל. לאיל מקיאג' יש צלליות מדהימות, אבל אני חושבת שחשוב בעיקר להשקיע במוצרים כמו מייק אפ ומסקרה ופחות בצלליות ובליפסטיקים, שלא צריכים להיות מאוד יקרים ויוקרתיים בשביל לעשות את העבודה."

מהתבוננות מצד אחד בפניה הנקיות מאיפור של וינר ומהצד השני במזוודת האיפור שלה, המפוצצת עד אפס מקום, ניתן לקבוע שעם כל הכבוד לעובדה שוינר היא מאפרת מאוד עסוקה, מדובר בסך הכל בבחורה שלוקה במחלת הקניות. "בשבילי איפור זה כמו בשביל ילדים חנות ממתקים" היא מודה "אני קונה כל דבר חדש שיוצא. כשאני בחו"ל אני בקושי קונה בגדים, רק איפור. מזל שיש לי את התירוץ שאני עובדת במקצוע."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully