וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל על הזמן והכסף: הקרמים לא מונעים קמטים

14.12.2006 / 7:43

מחקר חדש מראה כי התכשירים הקוסמטיים למלחמה בהזדקנות העור אינם יעילים, וכי איכותם אינה נמדדת על פי מחירם

נשים וגברים רבים מוציאים מדי חודש סכומי כסף עצומים על תכשירי טיפוח במאבקם המתמיד נגד הזקנות העור והתקמטותו, אבל מחקר חדש קובע שכל המאמץ והכסף מושקעים לחינם. על פי מחקר שערך קונסיומר ריפורטרס, המגזין האמריקאי המוביל לצרכנות, קרמים ומשחות לעיכוב הזדקנות ושיפור מראה עור הפנים ומצבו הם חסרי תועלת. עוד קובעים החוקרים כי מחיר המוצר אינו מעיד כלל על יכולותיו.

המחקר, שבמהלכו נבדקו מאות נשים בנות 30-70 שהשתמשו בקרמים ומשחות שעלותן 19-335 דולרים, מראה שהשפעת מוצרי הטיפוח קטנה בהרבה מהנתפש בציבור, ודווקא המוצרים הזולים בשוק הוכחו כיעילים ביותר במניעת התקטות העור.

הנבחנות השתמשו במוצרים במשך שלושה חודשים, ובתומם נדהמו החוקרים לגלות שהקרמים שנחשבים כמוצלחים במיוחד הצליחו להפחית רק בעשרה אחוזים את כמות הקמטים, שיפור שעל מנת להבחין בו יש צורך במכשור מיוחד. הנשים התבקשו להבדיל בין תמונותיהן לפני הטיפול ואחריו, אך רובן כלל לא הצליחו להבחין בהבדל.

החוקרים הוסיפו כי כחלק מממצאיהם גילו כי אין קשר בין מחיר המוצר לאיכותו. הקרם שהתגלה כיעיל ביותר הוא קרם מסוג Olay, העולה בארצות הברית 19 דולר בלבד, בעוד שהקרם היקר ביותר, La Prairie העולה 335 דולר, הביא לשיפור הקטן ביותר.

בעיתון "מעריב" דווח, כי המחקר מהווה מכה קשה לשוק התכשירים הקוסמטיים, המגלגל מיליארד דולר בשנה בארצות הברית בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully