וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגמנים אומץ

ואן נויין

17.12.2006 / 14:43

סוכנות דוגמנות קטנה וחדשה נפתחה בת"א. ואן נויין בנתה לכבודה סקירה של התבהמות הסצנה ואספה ברכות מהמתחרים

סוכנות דוגמנות חדשה נפתחת וזוהי הזדמנות מצויינת להעביר סקירה קצרה, על ההיסטוריה של סוכנויות הדוגמנות בישראל. כיום כמעט כל אחד עם גיטרה, קוקו יפה, הרפתקנות, כישרון גולמי וזמן פנוי יכול להיות סלב, אם הוא ניגש לאודישנים הנכונים. אך האם כל אחד יכול ליצר סלב, לשווק ולייצג אותו?

באמצע שנות התשעים הייתה פריחה מחפירה של עשרות סוכנויות דוגמנות קטנות שנתנו לכל אדם מהשורה להאמין שהשתתפות בפרסומת מכניסה בערוץ 2 ושער ב"פנאי פלוס" הם עניין של זמן, אם רק ישקיע 4,000 ¤ בבוק.

הסוכנויות הקיקיוניות שינו את מגדל השן של עולם הדוגמנות הישראלי, שהתעקש על נתונים עולמיים קלאסיים של גובה (מינימום מטר שבעים ושלוש לנשים, ומינימום מטר שמונים לגברים), היקף חזה (בין 81 ל-90 ס"מ), היקף מותניים (מ-58 עד 64 ס"מ) וירכיים (עובי של 86 עד 90 ס"מ מקסימום).

אלה שלא התאמצו, סגרו את הבאסטה אחרי שעשו את העוקץ שלהן על גבם של התמימים. סוכנויות אחרות, הכריזו על פשיטת רגל כשהתחילו לטבוע בים התביעות המשפטיות שהוגשו נגדן על הונאה.

כיום יש בשוק, במקביל לסוכנויות הדוגמנות המוכרות והיוקרתיות, סוכנויות קטנות עם אג'נדה חדשה: כאלה שלא מוכרות אשליות אודות קריירת-על בדוגמנות, אלא מחפשות מיוצגים שכשירים למשחק, זמרה, ריקוד, סטנד אפ ושאר תחומי האומנויות של ערוץ 2. למרות הדימוי השנוי במחלוקת של הסוכנויות הקטנות, הן התחילו להראות נוכחות מרשימה באודישנים.

משרדי הפרסום וההפקות בארץ, עטו על מגוון היופי הבתולי שהתגלה אצלן ונהנו מהתעריפים הנמוכים שאלה ביקשו עבור המיוצגים שלהן. היה זה חזון אחרית ימים שהתממש: כל אחד מתקבל ומיוצג בלי קשר לקריטריונים השמרניים של התעשייה הקודמת.

שלב הלהט

בסוף שנות התשעים, החליטו כמה דוגמנים בשלים או בוקרים בעלי אמביציה, לפתוח סוכנויות משלהם. במקרה של רפי עגיב, בוקר ראשי לשעבר ב"אימאג'", למשל, שפתח את סוכנות DNA המרשימה, גם נרשמה הצלחה והתבססות מרשימה של הלייבל.

לצד יוצאי הברנז'ה הללו, הגיעו אנשים חדורי להט, שהחליטו שגם להם יש טביעת עין ליופי ולידיעה חותכת בין המצוי לרצוי. הללו תייגו את עצמם כ"סוכנים אישיים" והביאו איתם אישיות צבעונית, יחס אינטימי ואמונה אישית במיוצג. הם היו בטי רוקוואים משודרגים. הם אלו שהלכו לחפש בעצמם את המיוצגים, גזרו חוזי בלעדיות חונקים על התגלית וקידמו אותה באובססיה.

הם ליוו את הטאלנטים יד ביד - התראיינו לצידם, היו המזכירה, מנהל החשבונות והנהג של כל העסק המתפתח. הם הפכו למעמד בפני עצמם. הם הפכו להיות "סוכן-סלב". (עיין בגוגל: רוברטו בן שושן).

עובד מחפוד, שליהק בניכר- החליט כשחזר, לפתוח בבית הוריו, בגיל 22, את העסק שלו לייצוג כשרונות ופרץ משם. גם חיים שרגא פתח סוכנות לייצוג טאלנטים והחתים את ליאור דיין, ציון ברוך, קארין אופיר ועוד. כך גם דני לוי, (שידע תקופה כסוכן אישי עד שעבר לתפקיד הדובר של JCS). כך גם גדי בר לביא הוותיק ל-Take2 שהשיק לא מזמן את העצמאות שלו בשם "גולדן איי" ועוד רבים.

אודישן בשבוע

למציאות החשודה והחדשה של מייצגי הטאלנטים, נכנסת עכשיו סוכנות דוגמנות טריה XO מודלס. את הסוכנות פתחו תום סופר, 24, מתאם הפקות, ורותם בן דוד 23, סטודנטית למשפטים, בני זוג בחיים, שהחליטו שהם רוצים להיכנס לשותפות בעסקי הייצוג, ממניעים אידיאליסטיים וללא ניסיון כמנהלי דוגמניות.

בן דוד מספרת, "חברות שלי שמדגמנות, סיפרו לי לא אחת, שהתייחסו אליהן בצורה מחפירה על סט צילומים ושהסוכנות שלהן מתעלמת מתלונותיהן. שאין תקשורת. והרי זה לא שוק בשר זה מקצוע".

הסוכנות גובה עמלת סוכן בסך 20% , עמלה הנמוכה יחסית מזו הרווחת בסוכנויות הגדולות, (שעומדת על 25-30% . לא כולל את עמלת הסוכן שהלקוח משלם לסוכן).

"יש לנו לפחות פעם בשבוע אודישן" מפרטים השניים, "עבדנו עם סלקום, סופר סל והתחילו להגיע גם עבודות דוגמנות. בינתיים אנחנו עובדים עם הפקות מחו"ל".

סופר, שהיה צלם צבאי, אחראי על הניהול של העסק "ההורים שלי מפיקים (שושי ואודי הפקות) וגדלתי עם זה בבית, אני קרוב לצלחת, גם מתוקף העבודה שלי אצלם. אני מאמין שיש מקום לשיפור בתעשייה ושיש צורך במענה אנושי.

הזוג עובד בניידות, מול האינטרנט ועם הסלולרי. יש להם עשרה סקאוטרים ברחבי הארץ. "אנחנו עדיין סוכנות קטנה ולכן כרגע יש לנו מבחר מצומצם של בוגרי ניסן נתיב ועוד כמה טאלנטים בודדים, ואנחנו מקבלים נוער עד גיל 25. כמובן שברגע שתהיה לנו אופציה טובה שתפנה אלינו ונתאהב בה, נשקיע עוד המון אנרגיה. אני יודע לזהות פוטנציאל. יש לי טביעת עין מאוד חדה, לא רוצה לשמוע יהיר. אבל אני יודע לעבוד.

"אחת הבנות שמעה על אודישן מסוים שלא עודכנתי בו" סופר ממשיך ומפרט, "היא שאלה אותי אם אני יכול להשיג לה פרטים ולשלוח אותה לשם, אז מהר עשיתי טלפונים, ביררתי ושלחתי אותה תוך שעה.

"בדרך כלל, אני באופן תמידי, יודע על כל אודישן ואנחנו גם עובדים עם ההפקות של ההורים שלי. למרות שהתחלנו להריץ את עצמנו אצל כל השאר".

בטי מברכת

- תום, איך הקולגות משאר הסוכנויות מקבלים את העובדה שאתה מתחרה בהם, לאחר שתיאמת איתם הפקות מהמשרד של ההורים?

תום: "יש פירגון כי הם מכירים אותי. אבל אין מה לעשות, זה עניין מקצועי. אין ברירה, אלא לנגוס איפה שצריך לנגוס בשביל להתקדם. סוכנויות קטנות באות והולכות. אנחנו לא מתכוונים ללכת על קטן".

שני קולגות ותיקים הסכימו למסור ברכת דרך צלחה ולנדב טיפ.
בטי רוקוואי (אימאג'): "התחרות גדלה ונהיה בחוץ בית חרושת של דוגמניות. כיום יש בשוק יותר עבודות ופחות כסף. אני למשל, מאמינה באיכות ולא בכמות. אני לא מייצגת יותר מחמישים איש כי הבנות שלי הן כמו יהלומים בשבילי. אני ממליצה לסוכנויות החדשות להתנהג ביושר, עם הכי הרבה אינטגריטי ולא לעשות מחטפים. אם אתה מאמין בדוגמנית שלך - לך איתה.
אל תגנוב דוגמניות מוכנות, תבנה קאדר משלך".

רוברטו בן שושן: "יש מקום וזכות לכל אחד לפתוח עסק ולהתברג. ואם הן יהיו סוכנויות טובות אז מצוין להן. תחרות זה דבר בריא. הטיפ שלי: לנסות לעשות את המקסימום בשביל הטאלנטים".

בסך הכל, השיחה עם הזוג היתה מרגשת, מדובר באנשים איכותיים עם מוטיבציה. מדובר ביוזמה יפה של שני אנשים עם קשרים ועם משיכה לתחום. האספקט העלום כאן הוא: האם ההחלטה לשלב זוגיות עם עסקים – תשרוד את המשימה היומרנית?

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully