וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגישות כמו גורילה

לרה רוטר

1.4.2007 / 8:11

תעשיית העורות אכזרית יותר מתעשיית הבשר, טוענות מקימות המותג "גורילות", שמיצרות חגורות שבתהליך הייצור שלהן לא מעורבת שחיטה

עדי דגן ורינה נמט, שתי צמחוניות בעלות אידיאולוגיה דומה, שהכירו בזמן שלמדו עיצוב גרפי ותקשורת חזותית בגליל (אלא איפה), נמנעות מלרכוש, לענוד, ללבוש ולנעול מוצרים העשויים עור.

תעשיית העור היא לכאורה תעשיית לוואי של תעשיית הבשר למאכל, טוענות השתיים, אבל למעשה היא הרבה יותר אכזרית ועיוורת. בתעשיית העורות עובדים על הספק, כך שאם צריך לתפור סטוק של מעילים ובדיוק יש מחסור בעורות, יהרגו את הפרות גם כשהן צעירות יותר.

בנוסף לכך, הן אומרות, הורגים גם אנטילופות, קנגורו ואפילו חתולים וכלבים רק בשביל לפשוט את עורם שיהפוך במהרה לעוד מעיל פרווה.

קנה בלי לפגוע בחלש

רינה ועדי, שתיהן באמצע שנות העשרים, דוגלות בצרכנות מוסרית. "תקנה מבלי לפגע בחלש" הן מבקשות. שם המותג שלהן, "גורילות", מחזק את הבקשה. "הגורילה היא חיה בעלת עוצמה, אבל גם כזאת שמגנה על החלש. אנחנו מזדהות עם התכונות שלה".

החגורות שמייצרות "הגורילות" עשויות מפולימר תעשייתי גס וגמיש. "עניין הצרכנות המוסרית עוד לא מפותח כל-כך בארץ" טוענות השתיים "לכן אנחנו צריכות לנדוד בין שלושה מפעלים שונים כדי לייצר את החגורות".

החגורה עשויה משלוש שכבות שביניהן מושחל ספוג. על השכבה העליונה מדפיסות השתיים צילומי בעלי-חיים ונופים מתוצרתן, איורים וטקסטורות שונות בסגנון רטרו.

"היה חשוב לנו לייצר אביזר שהוא לא חיקוי של משהו אחר, כמו הסקאי למשל, שהוא חיקוי לעור, רצינו חומר ייחודי שיעמוד בפני עצמו".

החזון של "הגורילות" הוא ליצור חלופה מוסרית לכל אביזרי העור הקיימים בשוק. בינתיים יש רק חגורות יפות שמתאימות לגברים ונשים כאחד. בגלל שאין כאן תשתית מספקת לייצור אופנה מוסרית, נודה כי הייצור היקר מעלה גם את מחיר המוצר לצרכן.

מחיר: 199 ש' או 159 ש' במכירת סוף עונה.

ניתן להשיג בחנויות הבאות: טורסו- דיזנגוף 110 ת"א;
קסקו- פלורנטין 3 ת"א; רטרו- קינג ג'ורג' 16 ת"א; ביג טום- שנקין 20 ת"א; שש- קניון מלחה ורח' הילל 6 ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully