וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלהים נמצא בפריטים

מיכל צדיקי

4.6.2007 / 22:30

מצאתם עצמכם נמחצים בתור לשוק האקססוריז הקודם? לא עוד. בניגוד לממשלה מייסדי הארוע הסיקו מסקנות. xsrz 2 יוצא לדרך

מעצבים צעירים רבים, שנמצאים בתחילת דרכם, רואים בתעשיית האופנה הישראלית, השוקקת והמתפתחת, מקום פסימי שמציב בפניהם בעיקר חוסר וודאות תעסוקתית וחוסר ביטחון כלכלי. זה לא דבר חדש שחייהם של סטודנטים ובוגרי מגמות עיצוב בארץ אינם קלים. התעשייה לרוב לא מסוגלת לספק מקומות תעסוקה לכל כך הרבה סטודנטים שנפלטים לשוק העבודה עם סיום לימודיהם, מה שמביא רבים מהם לנשור במהלך הלימודים או לעסוק בסופו של דבר במקצוע אחר.

על רקע האווירה הפסימית הזאת, מתקיים בסופש הקרוב, זו הפעם השנייה, שוק האקססוריז. המייסדים נועה שדה (28) בוגרת המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר ויונתן טרוים (27) בוגר החוג לקולנוע באוניברסיטת ת"א, מקדישים את הארוע כולו למעצבים צעירים, עם עדיפות לסטודנטים לקראת סיום לימודיהם או בוגרים טריים, שהשתתפות בשוק, היא עבורם הזדמנות ראשונה להציג את עיצוביהם.

רק חצי שנה חלפה, מאז נערך השוק הראשון, אבל השניים כבר יודעים לספר על כמה חנויות שהתעניינו ופנו למציגים בשוק. מעבר לכך, השוק מהווה הזדמנות ראשונה לחלק מהמעצבים, לבוא במגע עם קהל הצרכנים ולגשש את דרכם אל קריירה עצמאית.

בשוק האקססוריז שיתקיים ב-8-9 ביוני, יקחו חלק 50 מעצבים, לעומת 30 משתתפים בפעם הקודמת. שדה וטרוים מדגישים, שלהבדיל מירידים אחרים, המטרה היא שכל מעצב לא ישתתף בארוע יותר משלוש פעמים, בניסיון לשמור על תחלופה קבועה ולהישאר נאמנים למטרה העליונה - לתת במה למעצבים צעירים ולא מוכרים.

אחד הלקחים החשובים ביותר שהוסקו מהארוע הראשון, הוא נושא המיקום. מי שנכח בשוק הקודם בוודאי זוכר את הצפיפות הנוראית ותחושת הקלסטרופוביה הטראומתית במרתף של קולנוע "מקסים". שדה וטרוים מודים שהיו מאוד צנועים בהערכות שלהם לגבי כמות המבקרים אז, וכי צפו שיגיעו 80 איש. בפועל כמות האנשים היתה גדולה פי 5.

לוקיישן מחתרתי

כחלק מההערכות הפעם, האירוע יתקיים במקום גדול יותר, סטודיו 49 בקיבוץ גלויות. הבחירה של הלוקיישן אינה מקרית, מטרת המארגנים היא ליצור אירוע שהוא במהותו מחתרתי יותר, הרחק ממעוזי הקונצנזוס העירוניים. כחלק מהרצון להישאר נאמנים לעצמם ולקונספט שלהם, משתדלים שדה וטרום לא להפוך את הפרויקט ככזה שמתוחזק בלעדית על ידי נותני חסות דורסניים. אמנם נשמע קצת נאיבי ומנותק מהמציאות, אבל הסיבה לכך היא פשוטה: הפיכתו של השוק לממוסחר ו"נהנתן" מדי תבריח את המעצבים הצעירים שפשוט לא יצליחו לעמוד בתביעות הכספיות שאירוע בסדר גודל כזה ידרוש מהם.

אז מה נראה בשוק הבא? לטובת ציבור הצרכנים הגברי, שהביע מורת רוח לנוכח הנוכחות הנשית "המוגזמת" בשוק הקודם, הורחבה נישת הפריטים לגברים. אפילו תחום האקססוריז לכלבים יקבל ייצוג הולם. מבחינת המחירים, שדה וטרוים מודים שהם לא מגבילים את המעצבים, אבל כן מבקשים מהם לתמחר בצורה הוגנת ו"מתערבים" בקולקציה שכל מעצב מציג, תוך שהם מוודאים שאותם פריטים מהשוק הקודם לא יחזרו על עצמם.

הפרגון של שדה וטרוים לא נעצר במעצבים, והם ישתפו פעולה עם MUSIC, ביה"ס למוזיקה ולדיג'יז. גם הפעם יוקרנו במהלך האירוע סרטים של סטודנטים מבצלאל, ובנוסף תתקיים במקום תערוכה של גל דרן, צלם צעיר שגם יתעד את האירוע ואת הפקת האופנה שתיערך לקראת השוק ואשר תוצג באתר האינטרנט של שוק האקססוריז.

שוק האקססוריז יתקיים ב- 8-9.6 בין השעות 10:00 – 20:00 בסטודיו 49, קיבוץ גלויות.

דמי כניסה: 5 ש'

  • עוד באותו נושא:
  • אקססוריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully