וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו האצבעות

לרה רוטר

23.7.2007 / 23:00

המעצבת נטע גרציאני יודעת שנעלי התכשיט שלה לא זולות במיוחד, והיא גם מוכנה להסביר למה

היתקלות מקרית בנעלי הטורבן המלכותיות של מעצבת הנעליים נטע גרציאני, בהחלט עשתה לי חשק לעוד, וכך קרה שמצאתי את עצמי בביתה שברמת השרון, המשמש לה גם כסטודיו וכחלל תצוגה קטן, בו מונחות נעלי התכשיט בשורה סדורה.

גרציאני, בוגרת בית ספר "אקילס" לעיצוב נעליים, הגיעה לתחום ממש במקרה. אמנם תמיד נמשכה לתחום העיצוב ואף עברה בעבר קורס תפירה בשנקר, אבל ההחלטה להקדיש את כל זמנה לתחום, נעשתה לפני כשנה וחצי, לאחר שמאסה בתחום במדעי המחשב, שהיה עד העיסוק העיקרי שלה.

"רוב עבודת עיצוב הנעליים נעשית על האימום", מספרת גרציאני. "למרות שאני מעדיפה את שיטת הדיגום החופשי, שמאפשרת יציאה מהמסגרת של האימום, אין מנוס מלעבוד גם עליו, כדי שתצא נעל שתשב באופן נכון ומדויק על הרגל. יש כל כך הרבה אספקטים שצריך לתת עליהם את הדעת, כמו קו האצבעות, האנטומיה של הרגל, עקב נכון, חומרים נוחים ונושמים – כל אלה הופכים את מלאכת עיצוב הנעלים לקשה יותר מאשר עיצוב בגדים וגם הרבה יותר יקרה".

לקו הקולקציה הנוכחית, הגיעה גרציאני לאחר ניסיונות רבים. “הרבה יריעות עור התבזבזו לי על במהלך גיבוש הקולקציה ועור זה לא כמו בד שאפשר לקנות לפי מטר. קונים אותו לפי יריעה והרבה פעמים נשארות חתיכות שלמות שאין מה לעשות איתן".

ובכל זאת, אחרי כל הניסיונות, מה היה השלב בו ידעת שיש בידייך את התוצאה הסופית?

"ידעתי לכל אורך הדרך איך אני רוצה שהנעל תראה. ידעתי שאני רוצה שהיא תהיה שונה מכיווני הסתכלות שונים, ידעתי שאני רוצה לייצר באיכות בינלאומית, מהחומרים הכי טובים ואיכותיים שעומדים בפני העוסקים בתחום. הנעליים שלי כולן עשויות עור 100%, כולל הסוליה, הרפידה והגפה. רציתי שהנעליים שאני מעצבת ומייצרת יהיו עשויות בדיוק מאותם החומרים מהם עשויות נעליים של לואי ויטון או פראדה וזה בדיוק מה שעשיתי".

הנעליים של גרציאני מאופיינות בעור רך, אותו היא מכווצת ויוצרת על ידי כך מראה של בד התפוס באבזמים משתנים. מבין דגמי הקולקציה מומלצות במיוחד נעליים העשויות עור מכווץ, בצבע כחול רויאל, היוצר צורה של כפכף ומושחל כולו דרך אבזם מתכת עגול דמוי תחרה. דגם אחר שכדאי לתת עליו את הדעת הוא דגם התפוס באבזם מלבני הקיים בצבעים אדום, חום כהה ושחור.

שאיפות לעתיד?

"בעתיד אני רוצה להפוך למותג שקוף. אני רוצה שיידעו שהנעליים שאני מייצרת הן סוג של קוטור. שיבינו את הסיבה למחיר, כי הוא לא זול. היום אני חושבת שנשים כבר חונכו לשלם על איכות ועל ייצור שנעשה בארץ בכמויות קטנות. בעניין הזה, מעצבות מתחילות, כמוני, צריכות להודות למעצבים וותיקים יותר כמו שני בר ושו-מייקר, שסללו לנו את הדרך".

בימים אלו עובדת נטע גרציאני על קולקציית החורף שלה ומהצצה חטופה על שלב הניסיונות נראה שזה הולך להיות ליין מבטיח לא פחות. את הנעליים של גרציאני ניתן להשיג ברשת חנויות "רזילי".

מחיר: 590 ש'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully