וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, מעצבים אופנה

רועי ירושלמי

9.9.2007 / 13:30

רועי ירושלמי לא מבין למה הוא צריך לשלם 5-15 ש' בכניסה לשוק אופנה מאורגן, בו הוא ממילא הולך להוציא כסף

כניסה לשוק האקססוריז – 5 ש'
כניסה לטי מרקט - 10 ש'
כניסה ל-DAMA (אירוע אופנה ואקססוריז) 15 ש'

אלו הן רק 3 דוגמאות למחירי ההשתתפות הנגבים בכניסה לארועי האופנה והאקססוריז, שפוקדים את כיסינו בכל שני וחמישי. וזה מעצבן. לא מדובר בתערוכה מוזיאונית, מופע או אפילו בבילוי לילי במועדון, שמצדיק כרטיס כניסה. מדובר בסך הכל בירידי קניות, שמאגדים תחתם יוצרים שונים וקונים שממילא הגיעו לשם כדי להוציא כסף (ולא מעט).

ואל תבינו אותי לא נכון. אני בהחלט בעד מעצבים צעירים, סימפולים אוונגרדיים וכל הג'אז שמתנגן בשווקים כדוגמת הטי מרקט. ולא. התירוצים הבנאליים לא מתקבלים כאן – גם חנויות ובוטיקים בקניונים וברחובות הערים, נאלצים להתמודד עם הוצאות כבדות, כמו דמי שכירות, ארנונה, חשמל ומה לא. ועדיין, אף אחד לא מעלה על דעתו לגבות דמי כניסה מהנכנסים לחנות, בתור השתתפות סמלית בהוצאותיו של בעל העסק. הכלל הזה נשמר אפילו במתחם 'קסטרו תל אביב', 'לואי ויטון' ו'פקטורי 54', חנויות שבהקמתן הושקעו מאות אלפי אם לא מיליוני שקלים.

לעומת הדרישה לתשלום, מוכיחה המציאות, שהיכן שיש רצון, יש גם דרך. במיזם בוטיק המעצבים בדיזנגוף סנטר, למשל, המתקיים מדי יום חמישי ושישי, נהנים יוצרים צעירים מבמה מאולתרת וממכירות יפות, גם ללא גביית דמי כניסה ואפילו עם אפשרות לייעוץ סטיילינג חינם בתיאום מראש.

אבל, למארגנים של הטי מרקט, שוק האקססוריז ושוק המעצבים, כנראה נוח לגבות דמי כניסה מהצרכן הקטן, תחת הכותרת של "תשלום סמלי". זה נראה פתרון קל יותר מאשר לטרוח ולמצוא עוד חסויות, לצמצם את ההוצאות על פרסום הארוע או, רחמנא ליצלן, להרוויח כמה שקלים פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully