וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור בעיניים

16.9.2007 / 0:14

אפליה, גזענות או סתם אופנה חולפת - בשבוע האופנה של של ניו יורק, נראו מעט מאוד דוגמניות שחורות על המסלול

על מסלולי התצוגה של שבוע האופנה בניו יורק, שנחתם בסוף השבוע, הורגש בעיקר חסרונן של דוגמניות שחורות. כמה מקורות מעולם האופנה, טוענים לאפליה, דווקא לא מתקנת, על רקע גזעני. ההאשמה הזו מגיעה, רק מספר שבועות לאחר שדוגמנית-העל נעמי קמפבל, האשימה את מגזיני האופנה על צמצום נוכחותן של דוגמניות כהות עור בגליונותיהם.

"מאוד מצער שאישה לבנה בעלת שיער בלונידיני היא עדיין זו שמסמלת את אידיאל היופי", אמר המנהל האמנותי Frank de Jesus, שהתלונן כי לא הצליח למצוא דוגמנית אסייאתית למותג Sabyasachi. "הייתי רוצה לראות יותר דוגמניות צבעוניות ואסייאתיות".

דובר הקונסוליה של מעצבי האופנה של ארה"ב, the U.S industry's trade group, מסר שזוהי אחריותם של מעצבי האופנה לבסס שונות אתנית. למרות זאת, רק חלק מהמעצבים שהשתתפו בשבוע האופנה של ניו יורק החליטו לשתף בתצוגות, דוגמנית אחת או שתיים שחורות וכמה אסיאתיות, זאת לעומת מעצבים שהעדיפו אך ורק דוגמניות לבנות, כך מדווחים כתבי רויטרס שצפו בכ-40 תצוגות. הדוגמניות השחורות או ה"צבעוניות" כללו בסה"כ 13% מכלל הדוגמניות שהשתתפו בתצוגות שבוע האופנה.

המעצבת דיאן וון פרסטנברג Diane von Furstenberg ו- Baby Pha, היו בין המעצבים המעטים ששמרו על שיויון בין דוגמניות לבנות ואחרות על המסלול. ג'. אלכסנדר J. Alexander, שאימן דוגמניות מסלול בתוכנית 'אמריקה נקסט מודל' וסייע בהפקת התצוגה של בייבי פאט, אמר שהנורמה היא לשתף 2-3 דוגמניות בתצוגה ממצועת "ובד"כ דואגים לקחת דוגמנית אחת שהיא שחורה בצורה מובהקת, כדי לסתום את הפיות לעיתונאים או פעילים נגד גזענות".

לעומת זאת, מספר מעצבים וכמה דוגמניות, דווקא מגלים איפוק ביחס לנושא, כולל דוגמנית-העל השחורה אלק ווק Alek Wek, שנתקלה בקשיים בתחילת הקריירה שלה. "אני שומעת ביקורת על הגישה שלי לנושא, אבל אני בוחרת להתעלם. אפשר לראות שאני שחורה. זה מה שאני אני. לא משנה אם את דוגמנית שחורה או לבנה, דוגמנות היא עבודה קשה ואת צריכה מאוד להיות נחושה בכדי להצליח".

מעצבים ומפיקים טוענים שהסיבה היחידה בגללה התצוגות שלהם אינן מגוונות מבחינת צבע עורם של הדוגמניות, היא בשל הקושי למצוא דוגמניות שחורות או אסיאתיות. לעומתם יש מעצבים הטוענים שהמצב דווקא הולך ומשתפר. לצד כל אלה יש מעצבים הטוענים כי זו זכותם האמנותית לבחור את צבע הדוגמנית וצורת הגוף שלה ,כך שיתאימו לאופי התצוגה והבגדים. "הפריטים שלי", אומרת המעצבת הוויאטנמית Thuy Diep, מגיעים בגזרות ובמידות מסוימות, והם אמורים להתאים בדיוק רב לדוגמנית. וזה יותר חשוב מאשר לקחת לעבודה דוגמנית אחת שחורה ואחת אסייאתית".

כך או כך, הבטיחה הדוגמנית נעמי קמפבל לפתוח סוכונות דוגמנות בקניה, כדי לענות על המחסור בדוגמניות שחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully