וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיילינג זה אימפריה

שני פישר

18.10.2007 / 12:08

הן שתי סטייליסטיות חזקות ומוכשרות שפותחות את בית הסטיילינג ה-1 בפלורנטין. הו, כן התחום עדיין בפיק

קבלו את המיזם המגניב והמבטיח של הסתיו. כזה שעוד לא קרה בתחום הסטיילינג המקומי, המשפיע והמסקרן. קבלו שתי סטייליסטיות חזקות ומוכשרות שחוברות ומחליטות להרים מיזם משותף.

"סטודיו 16/23", שעתיד להפתח בעוד שבועיים ע"י הסטייליסטיות תמר מרקוביץ' ושרון בונד, עומד להיות בית חם לאמנים מכל תחומי העיצוב והאמנות, בדגש על סטייל וסגנון חיים. המיקום הוא אוף שכונת פלונרטין בתל אביב, היכן שפועלות הרבה דמויות מתעשיית האופנה. 16/23 ספציפית יפתח בבניין שפועלים בו גם הסטודיו של הצלם אלון שפרנסקי (באותה קומה) והסטודיו של הצלם טל פרי (בקומה מתחת).

השתיים, יותר קולגות מחברות, מצאו את עצמן לפני 4 חודשים בבית קפה, מדסקסות חלום משותף שבין רגע קרם עור וגידים. בסטודיו שגודלו 200 מ"ר, מתאוות השתיים למסד ולסדר מעט את תחום הסטיילינג בארץ ולספק עזרה ותמיכה לסטייליסטים.

במקום תהיה ספריה ענפה שתהיה בה ספרות מקצועית בתחום וארכיון עשיר במיוחד של מגזיני אופנה. בנוסף יוצג בחלל גם אוסף סטיילינג פרטי (ביגוד ואקססוריז) שאצרו בונד ומרקוביץ' שיוצע להשאלה או להשכרה לסטייליסטים, מלבישים וסטודנטים, לצרכים מקצועיים בלבד.

ריכשו את התכנייה

המטרה היא שהמקום לא ישמש רק את אנשי התעשיה הממולחים, אלא גם את הציבור הרחב. בין הפעילויות המוצעות ישנו מסלול מלא להכשרת סטייליסטים, שיועבר ע"י בונד ומרקוביץ’ (שכבר מרצה בלימודי סטיילינג ב"שנקר" ובבי"ס "עבודי") וע"י סטייליסטים מוכרים אחרים.

היזמיות המחודדות מבטיחות שמדובר במסלול מקצועי, מלא ומקיף שיארך כ-8 חודשים. לקהל הרחב והפחות משולהב יוצעו הרצאות תיאורטיות אחת לשבועיים בנושאים שונים ומגוונים, ימי עיון לחברות (מתעשיית ומחוצה לה), אירועי אופנה ומכירות, ואירועי קונספט יזומים.

יתקיימו גם ימי סטיילינג אישיים (וזולים פי כמה מהתעריף הגבוה שבשוק) בו ילמד המשתתף עקרונות סטיילינג בסיסיים, ויותאם לו, בשיתוף מלא עימו, המראה הרצוי מתוך המלתחה המצוייה.

כמעט שגרירה

תחום הסטיילינג שנמצא בארץ בתנופה היסטרית בחמש השנים האחרונות, תפס גם את תמר מרקוביץ’ (28) סוג של ליידי אצילית בכל רמ"ח ובחורה אינטיליגנטית במיוחד, לפני שלוש שנים בהפתעה גמורה. עד אז, היא היתה סמוכה ובטוחה בדרכה המקצועית, עם תואר ראשון במדעי החברה ועבודה בשגרירות ישראל בפיליפינים, הדרך להיות שגרירה אמיתית הייתה כבר כמעט סלולה.

רק שבגיל 25 החליטה לעשות קורס סטיילינג בשנקר "בשביל ההשכלה". בשלב הבא היא מצאה את עצמה, באמביציוזיות אופיינית משיגה, דרך שירות המינויים, את הטלפון של עורכת "לאישה" ומשכנעת אותה, בעזרת מצגת, לתת לה את ההזדמנות הראשונה- הפקה בסגנון אפריקאי עם הצלם אלכס ליפקין והדוגמנית ישראלה.

כשמרקוביץ’ נזכרת היום בתחילת דרכה, היא מגחכת, שכן על אף שלמדה את המקצוע, עדיין הידע שהיה לה בזמנו לקה בחסר, ועל כן היא בטוחה שכל מה שלמדה בשנקר ומה שלמדה על בשרה בשטח תדאג להעביר לתלמידיה בקורס הסטיילינג.

בין עבודותיה המקצועיות: קטלוגים עבור חברות מק וג'ייד, הפקות אופנה לכל המגזינים בארץ, סטיילינג אישי לזמרים רן דנקר ועיליי בוטנר,ערן צור, רונה קינן, הראל סקעת ושלומי שבן. וכאמור, הבולדוזרית גם מלמדת ב"שנקר" וב"עבודי" ובזמנה הפנוי והמוגבל גם כותבת למדיות מובילות בתחום האופנה. למשל, לוואלה! אופנה.

נערת בונד

כשתמר מרקוביץ' החלה את דרכה כסטייליסטית הייתה שרון בונד, בת 30, בכלל בניו יורק ולמדה עיצוב גרפי בסקול אוף ויז'ואל ארט. בונד, בחורה עם אינסטינקטים מהירים, חריפות ושארם של נערת בונד בלתי ניתנת לעצירה, נענתה ב- 2002 נענתה להפצרותיה של חברתה להקים ליין בגדי גולף לנשים. לאט לאט התחוור לה שלמשיכה שלה לאופנה וסטיילינג היא לא תוכל להתכחש ויתר.

כשבסוף שנת 2005 היא נחתה סופית בארץ, ההשתלבות שלה בתחום האופנה היתה מהירה. מעבר לסטיילינג בהפקות אדיטוריאליות, היא עבדה כסטייליסטית בקמפיינים של קרוקר, גוטקס, זיפ, דפנה לווינסון ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

- ספרו על הפקת אופנה מרתקת שעשיתן?

מרקוביץ': "ההפקה האחרונה שעשיתי עבור "לאישה". דודי חסון היה הצלם ואלכסנדה ולנה היו הדוגמניות. זאת הייתה הפקת בגדי ים. שמנו לדוגמניות פאות לבנות והן היו נראות תאומות. זאת הפקה שמסמלת אצלי את תחילתו של תהליך התבגרות אצלי כיוון שהיא הרבה פחות מסחרית ויותר נועזת."

בונד: "עשיתי את קטלוג בגדי הים של "דיווה" שיוצא רק בחו"ל עם הצלם רון קדמי. זאת ההפקה שהכי זכורה לי בעיקר בגלל האנשים והתנאים. צילמנו על יאכטה בזמן שהיא שטה".

- מה אתן חשות, כסטייליסטיות, שחסר בארץ?

מרקוביץ': "חסרים תקציבים וחסרים גם שואו-רומים. בחו"ל לכל סטייליסט יש שואו רום. היחידים שעובדים בשיטה הזאת בישראל הם "דיזל".

בונד: "חסרים חומרי גלם. אפשרות ללכת לשואו-רומים במקום ללכת לחנויות. בארץ החנויות מחזיקות רק את הקולקציות הנוכחיות ולא את הקולקציות הבאות, וגם לא תמיד את כל הפריטים בקולקציות. "

- למה ביחד?

בונד: "אנחנו מאד שונות באופי, באישיות ובסגנון ובמקרה שלנו השוני משלים. אני מאוד ספונטנית, אינטואיטיבית, אימפולסיבית, ותמר מאוד מסודרת, מחושבת ודידקטית. זה מפרה ומבטיח".

- איך מגיבים הקולגות?

מרקוביץ': "אני רוצה להגיד שזה פשוט דבר מדהים. אני מכירה את כל הסטייליסטים בארץ, ולא כולם חברים טובים שלי אבל הפרגון מצד כולם לא מפסיק להפתיע אותי בכל פעם מחדש".

סטודיו 16/23 –רחוב אבולעפיה 16 (פינת רבנו חננאל).
כתובת המייל של הסטודיו: studio1623@gmail.com
מס' הטל' שיחובר בשבוע הבא: 0775502705

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully