וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון הנעל הסודית

שני פישר

29.11.2007 / 4:59

בדירת המגורים הפרטית, ממרפסת עגולה, מתנהל בשושו, בוטיק הנעליים החדש shoe-shoe עבור מכורות שמחפשות אוצרות

הבית בלבונטין 14, הוא מסוג הבניינים שמעלים בי, בכל פעם מחדש, את הרצון לקבל את הג'וב הנכסף של אחראית שימור מבנים בתל אביב. מרפסת מעוגלת, מהסוג שכבר לא בונים היום, מעטרת את חזיתו, ומצבו הרופף של הבניין המתקלף מעלה את השאלה מי האמיץ, המשוגע ובר המזל שזוכה לפתוח את היום על המרפסת הזאת, עם מגזין אמנות עכשווית וכוס קפה ביד.

התעלומה שלא שיערתי שתיפתר לעולם נחשפה ביום אחד, כשהסתבר שבדירתה של אותה מרפסת עגולה, נפתח בוטיק נעליים חדש ומסתורי בשם "שושו". הגר ניסימוב, גבוהה, רזה ובעלת תסרוקת לא סימטרית בעליל, פתחה בפני את דלת ביתה. שם, בתוך החדר הראשון, ממנו גם היציאה למרפסת המדוברת, נמצא אוסף הנעליים שעתיד לשמח כל אוצרת נעליים חובבנית עד כפייתית.

השם "שושו" הוענק להיכל הנעליים בשל רצונו להיות בוטיק סודי, "בשושו", ויצא גם שעל הדרך פירושו השם באנגלית הוא נעליים-נעליים (shoe-shoe). ניסימוב מייבאת את הנעליים בעיקר מאירופה, כשהיא מקפידה לבחור בקווים נשיים קלאסיים עם טקסטורות מעניינות ובצבעוניות מסחררת. לא יותר מעשרים דגמים של מותגים שונים עומדים לראווה על קיר התצוגה המושקע, לצד משקפי שמש וינטג'יים, אותם מייבאת ניסימוב מארה"ב.

היא בת 30 ומתגוררת עם בעלה בדירת המרצפות המצויירות כבר שש שנים, זמן רב לפני שהפך גן החשמל סימפטי לחובבי אופנה ובילויים. ניסימוב זוכרת שפעם פחדה להסתובב בשכונה בחושך לבד, ורק לפני שלוש שנים, מבחינתה עם בואה של המעצבת נופר גלפז והגדילה במספר כמות הברים, הפך האיזור לבטוח יותר.

אבל כמו אז, גם היום מרגישה ניסימוב מחוברת יותר לבית שלה ופחות למתחם גן החשמל, "בכל מקרה הייתי פותחת את הבוטיק בבית שלי, בין אם הוא היה במתחם גן החשמל או לא", היא אומרת.

לפני כחמש שנים סיימה לימודי עיצוב מוצר ב"אסכולה", עבדה מעט בתחום, נדדה לתחום עיצוב בגדי ילדים ועבדה גם אצל אור השכנה, למותג התכשיטים "אווה טפנר". "לפני חצי שנה ישבתי אצל אור ואמרתי לה שבא לי בוטיק נעליים. אחרי שהיא התרגלה לעובדה שמדי פעם אני באה עם רעיון חדש, היא אמרה לי שדי כבר, ואני חייבת ללכת על זה. תמיד הייתי חולת נעליים והחלטתי שהפעם, לשם שינוי, אני מתחילה להזיז את הרעיון".

הפתיחה: פורומים של נעליים

בארבעת החודשים הראשונים גלשה ניסימוב באינטרנט, נכנסה לפורומים שונים של נעליים ולמדה את התחום. בדרכים עקלקלות הגיעה למעצבי נעליים לא מוכרים שעיצוביהם ריגשו אותה, כמו LISE LINVIG , NEW KID ו-NAUGHTY MONKEY. היא יצרה איתם קשר והחלה לייבא דגמים בודדים בכמויות קטנות.

היא מציעה נעלי עקב קלאסיות, פיפ-טואו ומגפיים גבוהים ומוגבהים. אחת ההברקות שלה היא בחור קנדי שמצאה, שמתמחה בעיטור נעליים ושלחה אליו דגמים חלקים ופשוטים, עליהם צייר במוקדים שונים איורים מופלאים. אחרי שסיימה ללקט את הדגמים הנבחרים, עברה לעצב את חלל הבוטיק, ששימש אז כמחסן. היא עיצבה אותו בסגנון וינטג' נקי, שהולך יד ביד עם המרצפות העתיקות והאור שנשפך מבחוץ.

בתחילת החודש השיקה ניסימוב את הבוטיק החדש. אמנם כשהן מוצגות בחלל אחד, קשה למצוא את הקו העיצובי המקשר בין כל הנעליים, מפאת עושר הטקסטורות והצבעים, אבל אם נתעקש, נראה שלכל הנעליים מראה מיושן-רענן. נראה גם שהבחירה של הפריטים הייתה מדוקדקת, כך שכל נעל עומדת בזכות עצמה ואין דגם שבולט במראה סטנדרטי מדי.

זול או נוח

ניסמוב מקפידה לפעול לפי כמה קווים מנחים בסיסיים, כמו למשל הנוחות. למרות שלפי דעתה ללקוחה הישראלית חשוב יותר המחיר מאשר הנוחות, היא מצידה לא מתפשרת: "אמנם אני לא יכולה לבדוק את הנוחות, כיוון שאני עושה שילוחים של הנעליים, אבל הנושא מאוד חשוב לי ולכן אם יש נעליים שלא עונות על ציפיות הנוחות שלי, אני מורידה את המחיר".

לשאלה האם היא הציבה לעצמה רף של מחיר מקסימלי, היא עונה: "מבחינתי הרף יכול להגיע ל-3,000 ש', אבל כרגע אני לא מוצאת לנכון לתמחר כך את הנעליים. המחיר הגבוה ביותר הוא 820 ש' עבור מגף".

כלל נוסף לפיו היא פועלת, הוא ההחלטה לא להשתמש בחומר דמוי עור. "מבחינתי", היא קובעת, "כל דבר שמנסה להידמות למשהו הוא פחות ערך, גם אם יותר זול". ומה בתכנון לעתיד הקרוב? "אני הולכת לייבא סניקרס וגם דגמים בודדים של נעלי גברים."

טווח מחירים:
נעליים 380-820 ש'
משקפי שמש 120-180 ש'

בוטיק שושו, רח' לבונטין 14, קומה ראשונה (על עמודים), גן החשמל, ת"א. שעות פתיחה: יום ו' 10:30-15:00, ביתר ימות השבוע יש לתאם ביקור מראש עם הגר בטלפון 054-4440514

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully