וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותנטי אתם קוראים לזה

דנה דרבינסקי-טיקולסקר

28.11.2007 / 11:12

גם אם דורין אטיאס מאד כריזמטית, זה לא אומר שצריך לתת לה לדגמן. כך הוחמצו הבגדים בקטלוג של לילך קריסטל

מעצבת האופנה לילך קריסטל מתארת בפתח הקטלוג שלה את תהליך העבודה. בתחילה דורין אטיאס ליוותה את עיצוב הדגמים ועשתה את הסטיילינג ואז, אחרי שהייה בטוסקנה לצילום הקטלוג הקודם, הלכה והעמיקה בה התחושה שאטיאס מבינה כל כך טוב את הבגדים שהיא, קריטסל, מעצבת, עד שאטיאס היא הבחורה המתאימה ביותר להציגם. קוראים לזה כריזמה אין מילה אחרת. ביום אחר אולי היינו אומרים אסרטיביות ערסית, אבל לא היום.

הבגדים שמוצגים בקטלוג של קריסטל הם לא אחידים. אין העמקה בז'אנר מסויים, שיוצרת השתכללות וזיכוך עיצובי, אלא ירייה לכל הכיוונים, משל היתה המעצבת העצמאית רשת אופנה גדולה שששה לשמח את הלקוחות המגוונות שמזדמנות לפתח הסניף שלה בקניון.

החשיבה הכלכלית מובנת ומונעת על ידי רצון לספק את הלקוחה בכל מישור ולהוציא אותה מאותו חלל גם עם בגד לבוקר וגם עם שמלה רומנטית לערב מצד שני, אם הטרחת את עצמך עד לסטודיו או לחנות של מעצבת מסוימת, קל יותר לצפות לסגנון מסוים ולא לבוא ולראות הרבה פריטים שכל אחד מהם שייך לעולם אחר.

חנות עם פריטים שמדברים באותה שפה, יכולה להוביל לרכישה גדולה יותר של קונה שאהבה קו מסויים. ועד כאן הייעוץ מעולמו של אלון גל. אם המעצבת זקוקה לעוד טיפים לגבי השקעה בקרן פנסיה, שתפנה לציפי שביט.

הסטייליסטית אוביקטיבית

בין הדגמים יש שמלות יפות ועתירות בד עם נוכחות. שמלת הטריקו מהבד הדהוי בפסים של ורוד ואפור היא הבלחת אייטיז חמודה והשמלה הרומנטית מבד ורוד נשפך, עם השובל הארוך מאד, היא ענוגה ונהדרת. יפה מאד גם השמלה הארוכה במיוחד, עם חגורת המותן הגבוהה. היא אווירתית, רצינית ורכה. גם המקטורן הנשי המחוייט עם הווסט התואם, הם אימוץ יפה של מראה גברי למלתחה הנשית. ניראה שאם הם היו מצוותים בקטלוג לפריט אחר ולא למכנסיים עם מפשעה נופלת ונמוכה, היופי שלהם היו פורץ.

ברם אולם, מכל אלה קשה להתרשם כשמציגה את הבגדים מודליסטית שמידות הגוף שלה הן לא אידאליות. אטיאס ניראת קצרה ונמוכה בבגדים של המעצבת ולא ברור את מי צריך להאשים. את הבגדים של קריסטל, את מימדיה של אטיאס שאין באמת צורך לחשוף בצורה כה ממוקדת או את הסטיילינג. כולם יוצאים מההרפתקאה הזאת לא טוב.

על פניו ניראה שאנחנו יודעים להלביש את עצמנו הכי טוב. שנים של נסיונות, של קניות כושלות או מוצלחות וקילומטרז' של שעות מראה אמורים היו לספק לנו את הידע הכי טוב לגבי סוג הבגדים שאנחנו ניראים בהם טוב.

אבל את הפידבק שקל לסטייליסטית לתת לדוגמנית, היא לא יכולה לתת לעצמה. כשאנחנו מלבישים את עצמנו, אנחנו שבויים במראה שהיינו רוצים שיהיה לנו, בשקרים הקטנים שאנחנו מספרים לעצמנו, בלי אף גורם חיצוני שיגיש לנו את האמת.

העטלף צולל

וכך שמלה צמודה ומבטיחה, נדבקת לתחת הלא נכון, וניראת כמו משהו שבחורות יפחדו ללבוש כדי לא להיראות כמו אטיאס מאחורה כשהיא עולה במדרגות; ושרוולי עטלף גדולים מתנגשים עם רעמת תלתלים חסרת סדר ומאבדים מהפוטנציאל המסויים שהיה להם.

זה לא שקל יותר לראות דוגמנית דקה וארוכה שחוננה בנתונים שהקב"ה חילק בקמצנות, אבל לפחות ככה, הכיוון ברור - הבגד מוגש בצורתו האידאלית ועכשיו בואי תחשבי מה את יכולה לעשות כדי לסגור את הפער. לנעול מגף ארוך וכהה שמאריך את הרגל, אולי להאריך מעט את החצאית?

כמובן שגם עולה החשד שיהיה קשה לשים את מבטחנו במעצבת שמוציאה מתחת לידיה מוצר שהאסתטיות שלו היא כה בעייתית. ממי שבאמת חושבת שהבגדים שלה ניראים פה טוב, לא יהיה קל לקבל הכוונה והצעות בענייני אופנה.

גם בחירות הסטיילינג לא מוצלחות ברובן. הצווארונים העומדים למשל, הם עניין יפה כשעושים בהם שימוש נון שלנטי. כשמרביצים צווארון עומד בקונטקסט סמי-אלגנטי זה יוצא רע ומבהיל. מגפיים גבוהים בצבע עור עם מכנסי ברמודה גדולים ולבנים וחולצת עטלף ענקית בכתום עמבה – זה גם לא מעודן.

מילה טובה מגיע למעצב הגרפי של הקטלוג. זה שנתן לדגמים הראויים לכך, אווירה פייתית קסומה, שהכניס שרבוטים ביד, שילב בטעם טוב צילומים עם איורים והוביל לכריכה קשה של מחברת אישית ששומרים שנים.

ולסיכום, דרושה צלילות. אין צורך להגיש בחגיגיות חולצת טריקו דקה בתכלת, עם הדפס של לב עם חץ, כאילו מדובר ביציאת רטרו מגניבה, וכדאי לחשוב היטב לפני שמגישים את הפריטים בערבוביה שמחמיצה אותם. וגם תהייה: אולי את בעצם מעצבת של שמלות?

כמה - איפה

הקולקציה מוגשת במידות 36-44

מחירים:
חולצות וסוודרים: 250-600 ש'
שמלות: 550-1,500 ש'
מכנסיים: 500-750 ש'
מעילים, וסטים וז'קטים: 450-2,500 ש'
חצאיות: 500-750 ש'
שמלות ערב: החל מ-2,000 ש'

בן יהודה 254 תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully