וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדלר זה שיק

לרה רוטר

20.1.2008 / 13:00

בית הספר "אקילס" לעיצוב נעליים, התחיל להכשיר שכבה של מעצבים צעירים ונסגר. עכשיו מגיע המיזם החדש

ביולי 2007 נסגר בית הספר היחיד בישראל לעיצוב נעליים. המייסדת והמנהלת שלו, עדינה שונברג, נסעה לארגנטינה ותכניותיה להמשיך ולנהל את בית הספר בשלט רחוק, כשלו. בית הספר אקילס הותיר אחריו בוגרים שהתחילו לעבוד ולעצב נעליים כמו מיכל מילר, נטע גרציאני, הצמד "אחת אחת", גלית רייך, אד"י כלאב ועוד.

גל שוקרון שהיתה המנהלת האדמיניסטרטיבית של אקילס מיומו הראשון מספרת על עלייתו ונפילתו "הלוקיישן הראשון של אקילס היה במרתף ביפו. אחרי בערך חודשיים של פעילות המרתף הוצף. זה היה באמצע יום לימודים, המים הגיעו לאנשים עד הברכיים ממש. מים יצאו מהקירות, זה היה ממש סרט. למזלנו לא נגרם נזק לציוד וכל מה המהומה הסתכמה בפגיעה בנעליים ובחומרי גלם. תוך שלושה שבועות העברנו את בית הספר להרצליה. אני חושבת שזו היתה כבר ההתחלה של הסוף. ביפו היינו מוקפים בבעלי מלאכה, האווירה מסביב התאימה. בהרצליה, לעומת זאת, הוקפנו במשרדי היי טק, זה יצר איזה ניכור וחוסר שייכות.

הבאז שליווה את פתיחתו של אקילס שכך לאחר זמן מה וגיוס התלמידים הפך לבעיה שיש לתת עליה את הדעת. באותו הזמן, עדינה החליטה לנסוע ללדת בארגנטינה, מולדתה. כעבור זמן מה היא החליטה להישאר שם ולנהל את אקילס בשלט רחוק. זה לא עבד. מהירות התגובה על בעיות שצצו ועלו מדי יום היתה בלתי הגיונית ולו רק בגלל הבדלי השעות בין שתי המדינות. תלמיד שהיתה לו בעיה כלשהי נאלץ לחכות כיומיים לקבלת תשובה או פתרון וככה הכל התנהל, זה לא היה אפשרי. מה גם שחסרונה של עדינה הורגש. התלמידים הרגישו נטושים והאווירה היתה בסימן חוסר הוודאות. וכך ביולי 2007 הוחלט סופית לסגור את בית הספר”.

גל, יחד עם ונינה רוזין שלמדה עיצוב נעליים בבית הספר הלונדוני CORD WEINERS ששייך לקולג' אוף פאשן היתה אחראית באקילס על רוב קורסי ההיסטוריה והעיצוב של נעליים, מקימות עכשיו בית ספר חדש ללימודי עיצוב נעליים – "הגילדה".
"גילדות הן התאגדויות של בעלי מלאכה ומקורן בימי הביניים. המטרה שלנו מעבר להעברת קורסים וסדנאות, היא לשים את תחום עיצוב הנעלים ואביזרי האופנה על המפה בארץ ובחו"ל. אנחנו רוצות להציע לחברי הגילדה הנחות במפעלי ייצור ובחנויות לחומרי גלם, ושיתוף פעולה עם מעצבים מחו"ל דרך סדנאות יזומות.

"עשינו סקר שוק ובדקנו אילו תפקידים נחוצים היום בבתי המלאכה ובמפעלים לייצור נעליים, ואנחנו רוצות לשלב את הבוגרים בעבודה תכל'ס. אנחנו עובדות על רעיון לפתח קורסים לתלמידים שיגיעו אלינו דרך לשכת התעסוקה. מעבר לכל זה, אנחנו גם מתכוונות להעמיד חלל להשכרה שישמש כ- SHOW ROOM למעצבים שאין להם מקום ראוי למפגשים עם לקוחות שרוצים לראות את הסחורה.

"בנוסף נעשה ספר טלפונים בדוק עם כל בעלי המלאכה, היצרנים והמפעלים שמוכנים לבוא לקראת הסטודנטים של הגילדה. המון עבודת שטח נעשתה לפני ההקמה כדי שבית הספר יוכל להציע יותר מתוכן לימודי תאורטי ומעשי. ואנחנו חייבות להוסיף שכל גוף או אדם שפנינו אליו הביע רצון לעזור ולהשתתף."

בעתיד: עיצוב אוכפים

השתיים מתוקות והחיוך לא יורד להן מהפנים. הן משקיעות את כל מרצן בפרוייקט, ולא חסר כזה ועושות את זה תוך כדי פיזור אנרגיות חיוביות ללא הרף. הקורסים שתציע הגילדה מגוונים. הקורס הראשון, שהוא בסיסי ומהווה תנאי להשתתפות בקורסים האחרים, הוא מבוא היסטורי תאורטי לנעליים, מחירו 1000 ש"ח. אחריו ניתן ללמוד קורס עיצוב נעליים (7200 ש“ח), קורס גפות (6200 ש”ח), קורס עיצוב תיקים (6200 ש"ח), קורס עיצוב בהדפסה (4500 ש"ח), קורס עיצוב ברקמות (3000 ש"ח) ועוד ועוד.

עד סוף ינואר המקום יהיה עדיין בשיפוצים מקיפים "רצינו מקום להיטמע בתוך סביבה יוצרת ולכן הלכנו על איזור התחנה המרכזית, אבל רצינו גם שהחלל של בית הספר עצמו ישדר עיצוב, אז עשינו שיפוץ בלתי מתפשר. אנחנו רוצות אווירה של חיים וחתירה הלאה. בקיצור תקתקנו אחלה מקום.” בעתיד, הן מבטיחות, יהיו גם קורסים לעיצוב כובעים, אוכפים, עיצוב משקפיים ועוד הרבה הפתעות.

"הגילדה"-בית הספר לעיצוב נעליים ואביזרי אופנה, רח' הנגב 5, ת"א. טלפונים לבירורים והרשמה: גל 050-9163033
נינה 050-9163034

  • עוד באותו נושא:
  • נעליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully