וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטרזן הקטן

לירוי שופן

27.4.2008 / 12:45

אלה אייזנברג בנתה מלתחה שלמה לצעיר אחד דמיוני שמתחיל את הבוקר בפגישה על מגרש הטניס ומסיים בקוקטייל סנובי

אלה אייזנברג מעמידה הקיץ את הקולקציה החמישית למותג שלה MAISON ROUGE , תוך שלוש שנים של פעילות כמעצבת עצמאית. בעוד שבקולקציות הקודמות היא הייתה עסוקה בחקירה של אסתטיקת הנעורים והעמידה מראה מחוייט –רוקרי וצר כתפיים שהושפע מהלך הרוח האירופאי בשנים באחרונות, הרי שהשנה לשמחת כולנו היא מרחיבה את שעות הפעילות של הרוקר שלה.

הבגדים שהיא עיצבה לקיץ הזה מיועדים למגוון הפעילויות במהלך היום ובעיקר הלילה של הדנדי הצעיר – ג'נטלמן מטורזן ונהנתן. אייזנברג אומרת שכהשראה לעיצוב הבגדים לקיץ 08 היא דמיינה את היומן היומי של אותו צעיר, וניסתה ליצור מערכות לבוש שיתאימו לכל פעילות, החל מפגישה על מגרש הטניס ועד לקוקטייל סנובי באחד המקומות הנכונים בלונדון.

הקולקציה לא מאד גדולה, אך נדמה שהמעצבת יצאה כאן מעבר לשדות המוכרים לה. קשת הצבעים הורחבה ויש פריטים באדום, בכחול נייבי ובבז. הבגדים ללא ספק הבגדים נוצרו על ידי מעצבת שלא מתפשרת על חוקי החייטות ועל תפירה עילית – "בהתחלה בכיתי כשראיתי איך יצרו את החולצות הראשונות שלי עד שמצאתי אדם שמתמחה ביצירת חליפות ותופרות שיודעות ליצור בסטנדרטיים גבוהים ולהקפיד על כל פרט" היא מוסרת.

הרבה מעצבים משחררים משפטים כאלה ובמקביל מוציאים לשוק בגדים מלאי פגמים אבל אייזנברג היא לא אחת מהם. החולצות שלה עשויות ללא רבב, אילו עם החפתים נהדרות והמכנסיים תפורים בדקדקנות. גם הבדים שהיא עובדת איתם שווים את תשומת הלב שהם מקבלים בתפירה.

חולצת פיקה דקה מישהו?

אותה דמות מוזה מלווה אותה כבר כמה עונות ומתפתחת יחד איתה. המראה הצעיר שמבטא את תרבויות השוליים התבגר מעט אבל לא איבד מהחן והביטוי האישי שלו דרך פריטי הלבוש. לשעות הבוקר מקבל הגברבר של MAISON ROUGE מכנסי טניס מקסימים שמכילים מיני טוויסיטים עיצוביים עדינים מאוד או מכנסי ברך מעט מחויטים.

אליהם אפשר לשדך חולצות פולו או סריגי פיקה קסומים בשרוול קצר או ארוך, שמשלימים את המראה העדין והמתוחכם. כדי להמחיש את השליטה המוחלטת בעיצוב ובחשיבה העיצובית צריך להתבונן בחולצה מכופתרת קצרה, בשחור או לבן, שעלולה להראות פשוטה למדי, אך כשמתבוננים בכיסים שמוקמו נמוך מן הרגיל מבחינים כי הדבר יוצר אשליה של טורסו מאורך וצר שהיא נערית מאד.

הקו המרדני הזה ניכר בכל העיצובים שלה ותמיד מפרש בצורה עדינה אך רדיקלית, קלאסיקות מהארון הגברי. זה יכול להיות תפר אדום וכמעט ולא נראה, כיסים או פרט כלשהו שממוקם אחרת.

הבגדים לשעות הביניים והערב נראים אפילו טוב יותר. חוץ מחולצות מכופתרות עדינות בכחול נייבי, בלבן או בסגול לילך גונבים את ההצגה מכנסי 7/8 מבד משובץ עם מכפלת, שצריך להתאים לנעלי אוקספורד או סנדלים, אבל לחלוטין לא לנעלי אצבע. אייזנברג גם משיקה חליפת שני כפתורים צרה, עם בלייזר קצר במיוחד, מצמר קר. לצידה גם גזרות מכנסים רחבות יותר מפשתן או צמר קר, אולי כניסיון לתת לדנדי המוקפד שלה גם רישול מכוון, כי אולי כתוב ביומן שלו "ללכת לחוף הים".

הטובה ביותר כרגע

אייזנברג עושה את זה בגדול הקיץ ובלי ספק היא לוקחת את כתר מעצבת הגברים המבטיחה של העונה. חוץ מיצירת הקולקציה היא שיתפה לאחרונה פעולה עם אוהד נהרין וקבוצות מחול ממקומות שונים בחו"ל ובארץ ועיצבה תלבושות למופעי מחול ותרבות שונים. ראיית האופנה שלה היא אינטלקטואלית ומגשימה, והיא אינה דורכת במקום אלא מתפתחת גם לכיוונים מסחריים יותר בהתאם לדרישות מסחריות מהקהל. היא מבינה לחלוטין שלעצב זה לא ליצור בגדים, זה להצליח לבנות עולם ואישיות. כאן "אין דברים כאלו".

ניתן להשיג ב'כתומנטה' ברח' דיזנגוף 173 בתל אביב.
לפרטים נוספים: Maison Rouge Press: press@maisonrouge-homme.com


מחירים:
סריגים: 250 ¤ ומעלה
מכנסיים: 704 ¤ ומעלה
מכופתרות: 594 ¤ ומעלה
חליפות: 2100 ¤

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully