וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

31 פורצים

דנה דרבינסקי-טיקולסקר

9.7.2008 / 8:19

מחזור מרשים של בוגרי שנקר יצא אתמול לדרך בתצוגת גמר טובה. על הדגמים שהדליקו חשמל באולם והסתיגות משמלות הפלסטיק

את המתח אפשר היה לחוש כבר מרגע קבלת ההזמנה. 31 בוגרי המסלול לעיצוב אופנה של שנקר, המוסד המוביל בתחומו בארץ, שזוכה להכרה עולמית, מזמינים לתצוגת הגמר שלהם. 31 פרחי מכונת תפירה שצריכים להצדיק את השם הטוב של המוסד, את התשלום הנכבד שהוציאו על שכר לימוד במשך שנים ואת המאמצים האדירים שהם השקיעו מרגע הכנת תיק העבודות שלהם, לפני מבחני הכניסה למוסד, ועד לקו הגמר המחייב.

31 תצוגות קצרות. קצרצרות. כחמישה דגמים לפי עולם השראות אישי. אין נושא אחד שכל סטודנט מביא לו פרשנות משלו. כל אחד ועולמו. ג'אן פרחי שתייצג את ישראל בתערוכה במילנו עיצבה בהשראת סרטי אימה סוג ב' ותבעה את כבודם, לב נוביקוב הציג בגדים כהים שניראו מחוספסים, כבדים וספוגי פחם בהשראות הכורים לצלילי מוזיקה כבדה ואגרסיבית. הסטודנטית האמיצה נילי שטרן שגובהה 141 ס"מ הלבישה דוגמניות בבגדים במידותיה הקטנות, ועיוותה את הפרופורציות של הבגדים מתוך כאב והומור. קו המותן בדגמים שלה ירד נמוך יותר מהישבן, והחגורות נחגרו סמוך לברכיים.

היו רגעים בעלי קסם למשל התצוגה של הסטודנטית יערה מן שהעלתה למסלול שמלות יפות תואר בגוון אפרסק זרחני ושמלת טוגה עם שני חוטים שאוספים את השובל שלה מאחורה.

דוגמנית עם רדיו ואנטנה

הרעיונות היו נהדרים. רמת פירוק החומר גבוהה, היה לבגדים עומק פילוסופי ורגשי ורמת הדיוק הרשימה.

כשעלו הכוכבים של המחזור אי אפשר היה לטעות בחשמל שהעבודות שלהם הציתו באוויר. מארגני התצוגה שתלו אותם בחוכמה בפתיחה, באמצע ובפינאלה.

אפרת זיו, שהדגמים שלה פתחו את התצוגה עיצבה שמלות נפוחות וקצרות באופן מוגזם, שהיו מקסימות אבל גם "יותר מדי" מכל בחינה – נפוחות, מוקצנות ווולגריות. הכוונה, שהצליחה, היתה להעביר את הנסיון הנשי להיות עקרת בית למופת, מתוקה, קוקטית, מטופחת, איש ואמא טובה, שאף פעם לא משחררת גרפעס אחרי הסביח. התצוגה שלה היתה נהדרת, רבת השראה ועשירה ביצירתיות ומקוריות.

בקה ג'ונסון המוכשרת הוכיחה באופן ברור שהיא חושבת ורואה דברים באופן מיוחד ונכון. השאיפה המוצהרת שלה היתה לשלב השפעות משתי תרבויות דומיננטיות בחייה: החינוך הבריטי ממנו היא באה והמסורת הג'מייקנית שמסקרנת אותה. הבגדים שלה היו צבעוניים באופן מסנוור, מאיר, אופטימי וכובש כמו חופשה בג'מייקה. המיקס בין העולמות של הדגמים שלה שגולם למשל בשמלה מפוארת ורבות שכבות מבד יומיומי שהוצמדה לסניקרס, אזניות ורדיו טרזיסטור מיושן על כתף הדוגמנית, היה כריזמטי וחמש מערכות הלבוש שלה השאירו רושם מצויין.

שמלה בתבנית

השמלות מפלסטיק דק עיצבה שרון טל היו כמובן יוצאות דופן ומעוררות עניין. החלטה לזווג בין הפלסטיק להוט קוטור היא מעניינת. מצד שני יש משהו מיושן בבחירה ובהתפעלות המושלמת שבקולקציה שלה, מהפלסטיק.

ההתפעלות מהחומר הרך והגמיש שתקפה את התרבות המערבית בשנות ה-60 התחלפה זה מכבר ובצדק, בסלידה מהסינתטיות של הפלסטיק מבוסס הנפט, מהעובדה שהוא מתכלה באופן מזיק, ומונע מעור הגוף שבא איתו במגע, לנשום.

להעלות קולקציה שכולה פלסטיק ב-2008 ולהצהיר בקומוניקט שחולק לתקשורת שמדובר בעבודה פורצת דרך ובהוט קוטור של המאה ה-21, זה ארכאי. החומר הוא לא מושך ולא ידידותי למשתמש ולסביבה. המאמצים של הסטודנטית בהחלט מרשימים אבל חיוניים יותר לקהילת התעשיינים.

מי הקיא פה בד

באופן כללי, ולמרות הרמה הטובה היו שטיקים חוזרים באופן מצער. לא שזה קל לחדש אבל חבל היה לראות שוב ושוב גודש של השראות עתידניות - אותו נושא שחביב על סטודנטים לאופנה מאז ומתמיד כאילו הימים הם ימי מהפכת התיעוש של המאה ה-19 או ימי הבאז שאחרי סרטו העתידני "מטרופוליס" של פריץ לאנג.

אותו עתיד מסתורי שבו נלבש בגדים מפוסלים כחליפות חלל וניראה כיצורים מהסרט "חולית" כניראה לא יגיעו. אבל הסטודנטים הצעירים עדיין מביטים קדימה בסקרנות גדולה ונאיבית ומעצבים שוב ושוב בפרוייקטי הגמר שרוולים ארוכים מדי שמלחכים את הרצפה, בגדים בעלי גיבנת מכוונת, טקסטורות בד שהוציאו עליהם את העיניים במטרה לגרום להם להיראות כמו משהו שמישהו הקיא, ז'קטים ארוכים מדי להעברת המוטו של המטריקס וצמות שנסרגו מחבלי בד. אבל ככה זה כשמדובר בכשרונות צעירים עם ראיית עולם הרת גורל.

קשה לציין כאן את כל הסטודנטים שהציגו עבודות מעניינות, ועוד לא הזכרנו את חברת הוניגמן שהשכילה לתת חסות נדיבה לאירוע ולהפוך אותו למכובד ומרשים, אבל לפני פיזור, נזכיר עוד כישרונות: טל אמיתי שהדגמים שלה הישרו קסם, רוני גולדשטיין, טטיאנה פוגרבניאק והדגמים המפוסלים היפים שלה, יהונתן שטרן ואסף לינקובסקי שטיפלו כל אחד בדרכו המעניינת בקולקציות גברים ונדש צימברקנופף עם החוש הטוב לצבע, שיוצאת לעבוד אצל דיאן פון פירסטנברג.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • שנקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully