וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קחו תעודה, עופו מהתצוגה

לרה רוטר

14.7.2008 / 8:09

7 סטודנטים לאופנה ששילמו שכ"ל והוכשרו על ידי שנקר נפסלו מהשתתפות בתצוגת הגמר. את קיי לונג לאה פרץ לא הצליחה לשבור

חמישה ימים לפני מועד התצוגה, התבשרו שבעה סטודנטים מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, שהדגמים של פרויקט הגמר שלהם, זה שמסכם ארבעת שנות הלימוד במוסד וחושף אותם לתקשורת ולמעסיקים פוטנציאליים, לא יכללו בתצוגת הגמר המושקעת והמסוקרת שהמוסד מארגן.

בשלוש השנים בהן מעצבת האופנה תמרה יובל ג'ונס ניהלה את המחלקה לא נרשמו מקרים דומים, אולם בתקופת הניהול של לאה פרץ, מנהלת המחלקה הנוכחית, היו תקדימים של פסילת בוגרים מתצוגת הגמר. ניתן להסביר את הצעד הדרמטי בשמירה על אמות מידה קפדניות, כאלה שהפכו את מחלקת האופנה של שנקר לאחת המוערכות בעולם. מצד שני קשה להתעלם מהצד של הסטודנטים שהשקיעו כסף וזמן בארבע שנות לימוד ולא זכו לקרדיט של המוסד שהכשיר אותם, כשהגיעו לקו הגמר. פתרונות מוצלחים הם בדרך כלל כאלה שבהם שני הצדדים יוצאים מרוצים. לא ניראה שכאן הגיעו למצב כזה.

אז אני מגונדר

אבי קיפרמן, (27) שהעמיד קולקציה בשם "התגנדרות", הוא אחד הסטודנטים הנפסלים. “אני סיימתי את שנקר ואני אקבל תעודת גמר. התאכזבתי מההחלטה, אני לא אגיד שלא. אבל מה שהכי עצוב לי זה ההורים שלי שלא יזכו בשתי הדקות של הסיפוק שבהן רואים את כל המאמצים והכסף שהם השקיעו בי, באים לכדי ביטוי שלם ומוגמר. צריך לזכור שמאחורי כל סטודנט שלא הופיע בתצוגה, יש עוד הרבה אנשים שההחלטה הזו פגעה בהם".

לדבריו, בתחילת השנה, לאה פרץ עודדה את הסטודנטים במילים "אתם אנשים צעירים, כשאתם רוצים משהו תלחמו עליו". קיפרמן מבחינתו נלחם. כשבא לפרץ בסוף השנה והזכיר לה את דבריה הוא טוען שאמרה לו "נלחמת, לקחת סיכון והפסדת".

הקולקציה הפסולה שלו, היא בהשראת בנות זיגפילד - אמניות הקברט של שנות ה-30 והקישוטיות והאסתטיקה של השבטים בפפואה ניו גינאה באיזור אינדונזיה.

“השבטים האלה צובעים את הגוף ומתקשטים בצבעים אפורים ושחורים. שילבתי בין שני העולמות האלה ויצרתי עולם חדש של פנטזיה באוריינטאציה של לבוש ערב, לילה וקלאב. כל הקולקציה שלי נעשתה בעבודת יד, שילבתי בה פרספקס ושיבצתי בה אבני סוברובסקי”. סוברובסקי, אגב, נתנו לו חסות לפרוייקט ושלחו לו אבנים בשווי 12000 יורו. הם גם התקשרו לנחם אותו כששמעו שהפרוייקט שלו לא עלה לבמה.

"אני מטבעי אדם מגונדר" הוא אומר. "המבקרים מחו"ל שבאים לתת ביקורת לפני שלב הסיום, אמרו שהקולקציה שלי יותר תלבושתית. מבחינתי אין בזה פגם. אופנה היא הכל ועוד יותר מזה, אם אופנה נשארת כל הזמן בגבולות המיינסטרים, סופה שתשעמם. אין צורך להוסיף שבמסגרת הלימודים אנחנו לומדים גם קורס בעיצוב תלבושות ובכלל מי קובע מה זה תלבושת ומה זה בגד? אם ביורק יכולה להגיע לטקס פרסי האוסקר בתלבושת ברבור ואנה פיאג'י שהרבה אנשים טוענים שהיא מתלבשת כמו ליצן, בוחרות בכל זאת להתלבש ככה, אין זכות לאף אחד לשים חוצץ בין תלבושות לאופנה”

קיפרמן, במקור יליד באר שבע, הגיע לתל אביב לפני עשר שנים והוא מעלה בה מופע דראג שקשור לשואו וסטייל. שמו הבימתי הוא קיי לונג.

העובדה שהקולקציות מסוימות לא לא נכללו בתצוגת הגמר קשה לדברי קיפרמן, הרבה מבחינת בני המשפחה שמלווים את הבוגרים במשך ארבע שנות העשייה, בכל שלב ואחרי כל ביקורת ולפעמים הם גם אלה שמשקיעים את הממון לכיסוי הוצאות הלימודים.

אבל קיפרמן לא חש שהוא הפסיד. במקום זה, הוא החליט לאמץ את הדברים שאמר לו המנחה האישי שלו, רונן לוין "אמנם הפסדת במערכה נגד הממסד אבל הניצחונות הרבים שיהיו לך אח"כ יהיו הניצחונות האמיתיים שלך”. ואכן לקיפרמן כבר יש תוכניות להצטרף בקרוב למעצב ישראלי, הוא עוד לא יודע איזה, לעבוד שם תקופה ואז לפצוח בקריירת סולו כמעצב. “את עוד תדברי איתי לא פעם בעתיד, כשתרצי לסקר את קולקציה שלי" הוא מבטיח.

ההלם

לדברי כל שבעת הסטונדטים הנפסלים, במהלך שנות לימודיהם הם קיבלו רק פירגונים ותגובות טובות מהמנחים ולכן ההודעה על הוקעתם מרשימת המשתתפים בתצוגה, באה להם כהלם. למרות הכל הם בטוחים בטיבו וביופיו של הפרוייקט שלהם ולא מרגישים שזו המילה האחרונה שלהם בתחום.

רוסלו שמרייה, שעיצב קולקציה יפיפיה ורכה אומר "לאורך כל הדרך הביקורות עלי היו טובות אבל כשהגיעו המבקרים מחו"ל, שניים מהם לא התחברו לקולקציה. זה מעליב שבגלל השניים האלה, בית הספר לא העלה את הפרוייקט שלי לבמה. אני חש נעלב, כל העניין בא לי ממש בהפתעה במיוחד בגלל שנחשבתי לאחד הסטודנטים המובילים".

שאר הסטודנטים שפרוייקט הגמר שלהם לא עלה למסלול התצוגה המרשימה ששנקר העלו בשבוע שעבר, העדיפו לא להגיב.

תגובת שנקר

תגובתה של לאה פרץ, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בבית הספר שנקר: "אין זו הפעם הראשונה שסטודנטים לא מציגים בתצוגת הגמר. מטרת פרוייקט הגמר היא סיכום ארבע שנות לימוד במחלקה והוא תנאי לקבלת תואר בוגר בעיצוב אופנה.

תצוגת האופנה אינה חלק מתוכנית הלימודים האקדמית אלא חלק ממערך יחסי הציבור של שנקר. על כן, במידה והנהלת שנקר אמנם מחליטה לקיים תצוגת אופנה, אז מחליטה ועדה מקצועית מטעם המחלקה אילו קולקציות יוצגו ואילו לא. שיקולי הוועדה הינם פנימיים ואוטונומיים. ההליך כולו מעוגן בתקנון האקדמי והסטודנטים מיודעים פעם נוספת בתחילת שנה ד' על האמור העיל”.

  • עוד באותו נושא:
  • שנקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully