וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קחי לך פילוסוף

לרה רוטר

14.9.2008 / 13:19

ברוך של שני בר, פרח פילוסופיה, שמוצא את עצמו מנהל עסק לעיצוב נעליים. וואלה! אופנה עם הגברים שמאחורי המעצבות

ברוך כתאני (32) היה סטודנט לפילוסופיה באוניברסיטת ת"א שתכנן להיטמע באקדמיה, לתרגל, להמשיך לתואר שני ואולי יום אחד להגיע למשרת מרצה בכיר. בת הזוג שלו, שני בר, עיצבה באותם הימים תיקים ותלבושות לתאטרון. כשהתחילה לעצב, לייצר ולשווק נעליים, ברוך נכנס לתמונה בג'סטות קטנות במקביל ללימודים.

עם הזמן העסק של שני התחיל לשאוב את ברוך מהבועה הסטודנטיאלית אל חיי העסקים והוא התחיל למצוא את החן בחיים הפרגמטיים. יום אחד הוא נתקל בשלט "להשכרה" על חנות במתחם גן החשמל. "באותו רגע החלטתי ששני ואני פותחים חנות. חזרתי הביתה והודעתי לשני שזה קורה. היא הסתכלה עלי ולא הבינה למה, כמה, איך ובשביל מה צריך את זה".

כשהתחילה עבודת השיווק של הנעליים לחו"ל, כתאני החליט לנטוש את הלימודים סופית לטובת העסק. "לא היתה לי שום הבנה עסקית. תוך חודשיים למדתי מספרים ומשיחות עם אנשי עסקים את הבסיס". כבר שלוש שנים שהם מריצים את העסק ביחד והוא מודה ש"יש ימיים שאני נהנה ויש כאלה שפחות. העסק לא מאתגר אותי כמו את שני שעוסקת ביצירה וממציאה את הגלגל פעמיים בשנה. היום, אני גם נוגע בנישה העיצובית, אני מחפש עורות ועוזר בהתאמת צבעים אבל עיקר העיסוק שלי הוא השיווקי והניהולי. לשני אין שמץ של מושג בעסקים ובעלויות. אני מתמחר, עובד מול ספקים ודואג לייצור, לשיווק, לפרסום. אני אוהב להיות מאחורי הקלעים. אין לי כוח לכל ההתנהלות היח"צנית והתקשורתית".

מתי עובדים, מתי לא

בהתחלה הם היו מביאים את העבודה הביתה. "לי זה היה ברור מאד מתי עובדים ומתי לא. לשני היה יותר קשה. לקח לה זמן לסדר את שעות העבודה שלה לשעות תחומות. היום זה כבר סבבה. לפני עשר וחצי בבוקר ואחרי השעה שבע בערב אנחנו שוכחים את העסק ומנהלים חיים אישיים נורמליים".

כששואלים אותו מה היה עושה אם הוא לא היה שותף של בת הזוג שלו, הוא עונה מיד שהיה נשאר עולם העסקים. "לאקדמיה כבר יהיה לי קשה לחזור. באוניברסיטה לא עושים כסף. הייתי חוזר לשם אולי כדי סתם ללמוד אבל השאיפות שהיו לי להתברג בתוך המוסד, נגוזו".

בעיני כותבת שורות אלו, ההחלטה של כתאני לאפשר לזוגתו מרחב יצירה אינסופי נטול דאגות יומיומיות, הוא מעשה רומנטי ואצילי אבל השניים דווקא טוענים אחרת. "זה ביזנס. אולי בהתחלה זה התחיל מאהבה אבל היום אנחנו פשוט שותפים עסקיים".

טיפ לשימון התקשורת?
"חשוב לדעת לנהל דו שיח ולהקשיב אחד לשני. אם אחד מאיתנו היה הולך עם הראש בקיר לגבי הרצונות שלו, העסק לא היה עובד".

טיפ נוסף מאיתנו אליכם – ברוך מתרגל זן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully