וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוקה שלי

לרה רוטר

1.10.2008 / 10:00

הסטייליסט גיא סילברמן הוא העומד מאחורי מגזין האינטרנט האיכותי 'עזיזה'. נושא הגיליון האחרון הוא 'זמן', כולל הפקת אופנה שצולמה בבית אבות

למצוא מודלים חדשים של יופי, אסתטיקה ועיצוב, לאתר אנשים ששואפים לעשות אקספרימנטים - אלה הדברים שמנסה הסטייליסט גיא סילברמן להשיג במגזין האינטרנט שלו "עזיזה", העוסק בסטייל ואמנות רחוב ישראלית, פלסטינית וזו של המזה"ת באופן כללי. "תמיד חלמתי להקים מגזין שיחבר בין מרכזי התרבות השונים המצויים במזרח התיכון", אומר סילברמן (29), "ומכיוון שמגזין מודפס היה מטרה שלא ידעתי בכלל איך להתחיל להתמודד איתה, נולדה עזיזה באינטרנט, אבל באיכות של דפוס. האג'נדה של המגזין היא נסיון ליצור ערוץ תקשורת בין יוצרים ברחבי המזרח התיכון דרך המקום של אמנות ויצירה".

מאז עלה המגזין לראשונה לאוויר לפני כחצי שנה, כבר הספיקו לצאת שני גליונות מקוונים. סילברמן מלקט עבודות ויוצרים ממצרים, ירדן, לבנון, אירן ועוד, כשהרעיון הוא ליצור חלל שבו כל מי שרוצה יכול לבטא את עצמו. המגזין הראשון עסק בנושא השחור והחושך והגיליון השני, שעלה בימים אלו לרשת, עוסק בנושא הזמן.

הוא כולל בין היתר הפקת אופנה שצולמה בבית אבות, כתבה העוסקת בשאלה אם לעשות סיליקון או לא וכתבה על הצלמת ענבל אביזמר, שמצלמת נערים צעירים על רקע קיבוץ הולך ומתפרק. "נושא המגזין הוא משהו שמתכתב עם העבודות ומקיף אותם כמעגל מאגד. הניסיון הוא לחפש צדדים חדשים של אסתטיקה. גם בעבודות שלי כססטייליסט אני נמשך לצד האמנותי של האופנה ותמיד אחפש לוקים שונים ומקומיים שלא כל כך מקובלים במיינסטרים", אומר סילברמן.

רק דברים טובים

במקביל, מתעקש סילברמן לא לאחוז בעמדה פוליטית. "אני לא מנסה ליצור כאן שיח שיוביל לשלום עולמי או משהו, ממש לא. הרעיון הוא לפתח לאנשים את הראש, כדי שיבינו שמה שיש במדינות סביבם דומה מאד למה שהם מכירים מהמקום שלהם. בכל מדינה יש תרבות, עשייה ויצירה. התמונה הדימיונית הזו שבירדן יש רק גמלים - זה מה שאני מנסה לנפץ".

הקווים האדומים שלו עוברים בתכנים אלימים, אותם סילברמן מעדיף לא לפרסם. "יש אמן רב תחומי מדרום אמריקה שנקרא LATUFF. הוא אנטי ציוני מובהק, מאוד מוכשר, אבל במהותו כאדם הוא יוצר חומרים אלימים. שקלתי לכלול אותו כיוצר במגזין ובסוף החלטתי שלא. 'עזיזה' מנסה לשמור על תכניים חיוביים".

כל גיליון נבנה ע"י צוות לא קבוע של יוצרים. בין המשתתפים שלקחו חלק בגיליון השני, אפשר למצוא את הציירת מאיה גולד, הידועה בציורי הפרספקטיבה הלא קונבציונליים שלה, הצלם בנימין רייך, המוכר בזכות צילומיו האירוטיים של חברת הנוער החרדי, הצלם דודי דיין בשני פרויקטים צילומיים מסקרנים "הזמן האחר" ו"המגע של מידאס", הסטייליסטית מאיה קרמר, ניראל קראנדיג'אני בראיון קאמבק זהיר, מצולמת ע"י קארין בר ופרוייקט מסיכות של המאפר מקסים גיו.

נושא הגיליון הבא הוא בויז אנד גירלז וסילברמן הודיע שאין לו כוונות עתידיות לגבות תשלום מהגולשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully