וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקי אותה גרטה גארבו

שני פישר

2.10.2008 / 17:49

נשים חזקות וכוחניות, אבל גם נשיות ומפתות, הן המובילות את איפור חורף 2009. איך להשיג מראה של פאם פאטל ב-5 שלבים

כמו בישראל, נדמה לפעמים שגם בעולם האיפור אין באמת הבדל בין קיץ לחורף, כשבעצם דווקא מכל מדורי האופנה, מעברי העונות המורגשים ביותר הם בתיק האיפור. כיוון שצבעים של חורף הם לחלוטין לא הגוונים של הקיץ, ולהיפך, קיימת חלוקה ברורה וחסרת פשרות בין מוצרי האיפור של שתי העונות, ולכן, בדיוק כמו בארון הבגדים שלכן, זה הזמן להעלות למעלה את הגלוס הוורוד-בזוקה, המייק אפ המיימי וצלליות הניאון (גם אם נקנו רק לפני שבוע), ולפנות מקום לדמות הפאם פאטל המתוכננת לחורף הנוכחי.

האיפור של חורף 2009 חוזר עשרות שנים אחורה, אל שנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20, באווירה ג'אזית ובהשראת אייקוניות התרבות והאופנה מרלן דיטריך, קתרין הפבורן וגרטה גארבו. הפרסונות שלהן, כמו הדמויות שגילמו, היו חזקות וכוחניות, לא מתרפסות, אך גם נשיות, מפתות. בתווי הפנים שלהן נכחו אלמנטים גבריים בולטים, אחריהם מנסים אמני האיפור של החברות השונות להתחקות בחורף הקרוב. אין מה להיכנס לפאניקה. המראה הרצוי אינו מראה דראג קוויני, אלא דרמטי, של תווי פנים נשיים בהדגשה מוגברת, בין אם מדובר בעיניים, בשפתיים ובעצמות הלחיים.

בניגוד לתחזית המטרולוגית הקרה, הצבעים הנפוצים בפלטות האיפור של החברות השונות הם צבעים חמים: החום על גווניו הוא ללא ספק הצבע הנפוץ, עם נוכחות דומיננטית של חום שוקולד. גם אדום-יין הוא צבע בולט העונה. וכמובן גווני האפור והשחור, שהם אבני היסוד של המראה הנוכחי בפרט ושל איפור חורפי בכלל.

דבר ראשון: מייק אפ של בובת פורצלן

ישנן כמה בשורות איפור מלהיבות לסתיו-חורף 2009, כשהחשובה מביניהן היא חזרתו ובגדול של האיפור המעושן. עיני החתול עם הריסים הארוכים והעפעפיים המצועפים, שהוא בעיני רבים האיפור המחמיא והסקסי ביותר, זוכים העונה לקונצנזוס בקרב כל אמני האיפור השונים.

אז איך עושים את זה?
1. מתחילים בבסיס של מייק אפ בגוון בהיר על כל הפנים, ומעל פודרה עם ברק קל, ליצירת מראה עור זך ובוהק כמו של בובת פורצלן. את המייק אפ חשוב לשים גם על העפעפיים ומתחת לגבות, כדי ליצור משטח עבודה אחיד.

2. משם מתחילים לתחום את העין. נוח יותר להתחיל מתחימה של העפעף העליון, מכיוון פנים כלפי חוץ. אפשרי להשתמש באייליינר, אך כדי ליצור מראה מעושן מלא, כדאי לתחום את העין עם צללית כהה וטובה ובאמצעות מברשת דקה, שתשתלב טוב יותר עם ההצללה המעושנת בהמשך.. בקצה של העין כדאי לעלות עם הצללית/ איילינר מעט למעלה, לכיון הקצה החיצוני של הגבה, כדי לקבל את המראה החתולי הרצוי.

3. מעל לתחימה הזו כדאי, ובהדרגה, לשלב לפחות עוד שני גוונים של צלליות, מהכהה לבהיר ביותר כלפי חוץ, שיילכו לכל אורך העפעף ובסוף יטושטשו אחד עם השני והשלישי באמצעות מברשת. מתחת לגבה, בקצה החיצוני שלה, כדאי לשים צללית לבנה בוהקת, שגורמת לאפקט של גבה מורמת. את ההדגשות הלבנות כדאי לשים גם בין העין לאף וגם בקצה השני של העין.

4. כדי להשלים את המראה המעושן יש לתחום את העין גם מלמטה. אפשרי לשים פס שחור מתחת לעין, אך חשוב יותר למשוח צללית כהה על קו הריסים התחתונים, שתתחבר דרך הצד החיצוני של העין עם התחימה של העפעף העליון.

5. את המראה תסגור המסקרה, שחורה משחור, כשאת הריסים שקרובים למרכז הפנים עדיף לא למשוח כלל ולהתמקד בריסים החיצוניים. למשוך אותם לא מלמטה כלפי מעלה אלא מלמטה כלפי חוץ, שילכו יד ביד עם התנועה של האיפור המעושן. כנ"ל לגבי הריסים התחתונים.

השפתיים מקבלות העונה דגש לא פחות מאשר העיניים, והן משוחות בגוון אחיד וכהה. הגוונים הנפוצים והמומלצים לעונה הם חום שוקולד ואדום-יין.

כיוון שהשפתיים מאוד דרמטיות ומודגשות, צריך להקפיד לצבוע אותן בצורה מדוייקת. לכן, כמו בחוברות הצביעה, כדאי להעזר בעיפרון שפתיים בגוון דומה לשפתון עצמו כדי לתחום תחילה את השפתיים. לאחר מכן לצבוע בתוך הקווים את השפתיים, כדי לדייק מומלץ להעזר במברשת, אבל אם אין ברירה - למשוח בזהירות עם השפתון עצמו.

  • עוד באותו נושא:
  • איפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully