וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב, לירוי מאילת

לירוי שופן

26.10.2008 / 17:56

הדרג הניהולי בוואלה! אופנה סבור שגבר שמסתובב במגפיים עם עקב קובני ניראה הומואי וערס. לירוי שופן לא מפחד וחוגג את הסטייל המתקמבק

אחד הצילומים הבלתי נשכחים של המעצב האגדי איב סן לורן, מנציח אותו נשען על רכב, ככל הנראה מתישהו בשנות השבעים, לבוש במכנסי סיגר הדוקים ולרגליו מגפיים עם עקב קובני של כשישה סנטימטר.

גם מי שצפה בסרט "שיגעון המוזיקה" לא יכול לשכוח את סצינת הפתיחה בה ג'ון טרבולטה נועל מגפיים דומים ויוצא לרקוד את רחובות העיר. ובכל זאת נדמה שלמעט תקופה לא ארוכה בשנות הדיסקו ומגפי בוקרים, נעליים מסוג זה לגברים, לא היוו את המיינסטרים באופנה.

ה- Cuban heel boots הוצגו בשנים האחרונות בלא מעט תצוגות של מעצבי על כשהשיא היה סביב 2005. הם ניראו בתצוגות של דיור הום, איב סאן לורן, יוהאן לינדברג, לואי ויטון ואחרים עם טוויסט הרבה יותר פאנקי, צעיר ומרדני. מדובר בדרך כלל במגפיים נמוכים עם חרטום מעוגל ועקב יציב בגובה של 4-7 סנטימטר. השילוב שלהם עם מכנסי צינור, טי שירט או עניבת סיכה בונה את הלוק דקיק הגזרה של ה"סקיני בויז". לא אחת צולם פיט דוהרטי, סולן "הליברטינס" ו"הבייבישאמבלס" נעול במגפיים עם עקב מרובע של 2.5 אינצ'ים. ועדיין, בעיקר בגלל גברים דלי אינטילגנציה שאינם בטוחים במיניות שלהם, היה אפשר לצפות בתופעה רק במעגלים מסויימים מאוד של עולם אופנה והמוזיקה הרדיקלית.

רחובות לונדון מגיבים

לרוב לוקח בממוצע כעונה או שתיים עד שאופנות זולגות מהמסלולים של מעצבי העל לקולקציות מסחריות של רשתות האופנה. מסיבה שהיא לא לחלוטין ברורה, לטרנד העקב הקובני לקח הרבה הרבה יותר זמן. גם אם ברחובות לונדון התופעה התחילה לצבור תאוצה בשנה האחרונה, למעשה רק עם הסתיו הנוכחי אפשר לראות ברחוב שינוי ממשי. אחרת איך אפשר להסביר את הצגתם של מגפי עקב לגברים בקולקציות מסחריות של דיזל balck gold, אנרג'י והמותג ג'י סטאר (שעכשיו גם עשה עלייה)?

המשמעות של אימוץ הטרנד על ידי שלושת המותגים המאוד מרושתים האלו היא בדרך כלל אחת: מתופעה שולית העקבים לגברים הולכים להיות משהו שלא יהיה ניתן לברוח ממנו. כמצופה מרשתות מסחריות, מדובר בתרגום מרוכך למדי של אב הטיפוס, החל משלושה סנטימטרים מעודנים אצל ג'י סטאר, עבור אל כארבעה בדיזל ועד המהדרין באנרג'י שהעיזו עם כמעט חמישה. כל אחד מן המותגים כאן קישר את המגפיים לאסתטיקה של לבוש רחוב ונתן משמעות קצת יותר אדג'ית ללוק של ימי הדיסקו העליזים.

קובני כמו סוחר סמים קובני?

אם ב"דיור הום" נעלי העקב הקובני ניראו כמו המגפיים הפרטיים של דיוויד בואי, הרי שעכשיו הפחיתו את המימד האנדרוגיני ועשו אותם מעט יותר מחוספסים. עקב קובני כמובן מגביה ויוצר אשליה של גוף הרבה יותר מאורך וצר. אבל לצד היתרונות הבנאליים, נעליים כאלו, עד שהן תהפוכנה להיות באמת נחלת הכלל, מכילות את אותו מרכיב מרגש שמזריק טוויסט של יופי אחר לכל הופעה: יש בכוח שלהן לשנות פרופורציות. ותתעלמו מההצהרות שסרקוזי הנמוך הוא זה שמקדם את העניין. העקבים הגבריים היו כאן הרבה לפניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully