וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנות או לחכות?

לירוי שופן

17.11.2008 / 17:30

האם החורף המתמהמה והמיתון הפושה יגרמו לרשתות האופנה להתפרץ בסיילים בעוד רגע? ב-N.Y הבוטקים היוקרתיים נשברו ראשונים

נובמבר אינו חודש סיילים בדרך כלל. אבל השדרה החמישית בניו יורק מראה סימנים מדאיגים של שבירה. חורף שמתמהמה ומיתון מתפשט גרמו גם ליוקרתיות שבחנויות העולם המערבי להכריז על סיילים מפליגים של עד 40%. גם בנציגויות של בתי אופנה חזקים במיוחד כמו דולצ'ה וגבאנה, אטרו, בוטגה וונטה או דיסקוורד.

כשזה קורה בשבוע השני לחודש נובמבר, אי אפשר להתחמק מההרגשה שהחורף הזה הוא שונה דרמטית מקודמיו. למכירות הממוקדות בבוטיקים היוקרתיים בניו יורק הצטרפו במהרה סיילים בכלבו הענק 'סאקס', ב'בארניז' הסנובי וברבים אחרים. ממידע לא רשמי שהגיע עולה, כי קבוצת גוצ'י בארה"ב המחזיקה במותגים כמו איב סאן לורן, בלנסיאגה ואחרים, צפויה להתחיל באופן רשמי את המכירות לקראת חג ההודיה, כלומר, סוף נובמבר.

בישראל הסיילים לא פרצו עדיין באופן גורף. בקניון גבעתיים יוצאים ביומיים מרוכזים של מבצעים והנחות החל ממחר, ברשת קרייזי ליין מעניקים 30% הנחה על כל הקולקציה ובנעלי נמרוד נותנים הנחות על פריט שני.

טרם הוצאנו מעילים

יפעת קרני סמנכ"ל השיווק של קסטרו מציעה "להפריד בין התרחשות ואווירה". לדבריה מכירות חודש נובמבר ענו על ציפיות הרשת. אמנם מודים שם שהגשם, אם יבוא, יכול לעשות רק טוב, אך מדגישים ששום מבצעי מכירה לא צפויים בקרוב. "אמנם יש מותגים שהתחילו במבצעים, אבל עד היום לא נתקלנו במצב שזארה או מנגו פתחו את סוף העונה".

מרשתות האופנה 'קרייזי ליין' ו'לוצ'י' הנמצאות בשליטת משפחת לוין, מוסרים אינפורמציה אחרת. עופרה שביט-לוין, מנהלת השיווק של שתי הרשתות, מעידה כי עקב העיסוק התקשורתי הנרחב במצב הכלכלי, אנשים נעשו מחושבים ורגישים יותר ומחכים למבצעים. לשאלה האם יש הבדל בהרגלי הצריכה הנוכחיים של לקוחות לוצ'י לעומת הקהל הבוגר של 'קרייזי ליין' עונה שבי-לוין כי לקוחות 'קרייזי ליין' נוטות להיות שקולות ומחושבות יותר. היא מוסרת שהסיילים אצלם הוקדמו מעט השנה וצופה שהמכירות יהיו גבוהות משמעותית, כי אנשים מצפים להן אחרי שהתאפקו חצי עונה. לדעתה סיילים כלליים בשוק יפרצו תוך ימים.

מיכל צ'יטיאט, סמנכ"לית רשת האופנה של המעצב 'רונן חן', טוענת ש"הכל כרגיל" וכי מועדון הלקוחות הקבוע של המעצב מוכיח את עצמו. "כשהמצב לא טוב אנשים מדקדקים יותר בהחלטה איפה לשים את הכסף". ברשת המעצב לא ייצאו בסיילים בקרוב לדבריה, להיפך. הקולקציה של חן לדבריה מתאימה לחורף המקומי ופריטים חורפיים ממש, בכלל עדיין לא יצאו לשוק". מבחינתם העונה רק התחילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully