וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפשיט כמו כולם

לירוי שופן

29.11.2008 / 10:12

הוא רק בן 27 ונחשב לכוכב העולה בסצנת אופנת הגברים העולמית. ראיון עם דמיר דומה שאוהב לחשוף גברים, אבל אחרת

הכוכב של דמיר דומה, רק בן 27, זוהר גבוה בשמי סצנת אופנת הגברים. למי שעדיין לא נתקל בשם הזה, כדאי להפנים את העובדה שמדובר באחד המעצבים הלוהטים נכון לכרגע. רק לאחרונה הקדיש לו המגזין הצרפתי "לאופיסייל הום", היוצא פעם בחצי שנה, עמוד שלם ובינואר הוא יציג קולקציה רביעית במסגרת המיוחסת של שבוע האופנה בפריז.

דומה נולד בקרואטיה, גדל בגרמניה ולמד שם עיצוב אופנה. בהמשך עבר לאנטוורפן ושם עבד תחת רף סימונס ודירק שונברגר.
כבר אחרי שהציג את הקולקציה הראשונה שלו בקיץ 2007, הוא סומן כהבטחה גדולה וכמבשר של עשייה מרגשת וחדשה באופנה הגברית. מאז הוא מקפיד לקיים את ההבטחה. העשייה בקולקציה האחרונה שהציג, קולקציית קיץ 2009 היתה מאד מדוקדקת והראתה מראה גברי אחר וחדשני. היה בה דיאלוג בלתי פוסק בין כיסוי וחשיפה, כשפלטת הצבעים הקשוחה עומדת בניגוד גמור לחומרים הרכים שדומה עובד איתם. כפי שטענו המבקרים היה לבגדים אפיל מעט מזרחי - ערבי.

אחרי פניות לוהטות, דומה יצר קשר וקיים איתנו ראיון מסנג'ר גלוי לב.

אתה צעיר, היפ, יצירתי ואתה יוצר אופנת גברים שהיא שונה ממה שקורה כרגע בתחום. זה מרד או סוג אחר של אסתטיקה שאתה מאמין בו?

"אני מאמין שכדי להבין את העבודה שלי צריך קודם כל להבין את האופי שלי. אני אדם מאוד רגיש ומאוזן, עם חזון. המטרה שלי היא לא לזעזע או למרוד. יש לי בסך הכל זווית ראייה והעדפות אסתטיות מעט שונות על אופנת גברים".

מה ההשראה המרכזית שלך בתהליך היצירה?

"כשהתחלתי ליצור את הבגדים הראשונים שלי, עבדתי בצורה מאוד אינסטינקטיבית. למעשה ניסיתי לתאר תחושה מסויימת שהרגשתי. תמיד הייתה לי תמונה בראש של משהו שמגן על הגוף. כמו שמיכה. אני מתעסק בגוף, בזהות של האדם ובאינדיווידואליות ומנסה לבנות אסתטיקה גברית חדשה. משהו שיש בו קצת יותר כנות, רוך ורגישות. אבל חוץ מהעיצוב עצמו, חשוב לי לתת ללקוחות שלי מוצר מאוד טוב. בגד צריך להרגיש טוב על הגוף".

רבים רואים בך את ההבטחה הגדולה של עולם האופנה הגברי בתקופה הפוסט –סלימנית. מה אתה חושב על זה?

"אני מאמין שהדי סלימן (לשעבר דיור. ל"ש) הותיר אחריו חלל באופנת הגברים. הוא עזר ליצור תמונה מסויימת של גבריות. אנחנו נמצאים בנקודת זמן, שבה אנשים צריכים מישהו או משהו חדש, וכולם פתוחים ורגישים כלפי הדבר החדש הבא. זהו זמן של שינוי והזדמנויות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

האופנה שאתה יוצר חדשנית בעיניך? ואם כן, באיזה אופן?

"אני לפחות מנסה להיות חדשני. אני חושב שזו צריכה להיות המטרה של כל היוצרים. הכוונה שלי היא ליצור צללית חדשה. אני לא באמת יכול לעבוד עם המודל הקלאסי של הגבר והביגוד שלו. אופנת גברים קלאסית כבר לא מעניינת אותי. עבורי, במובנים מסויימים, לבוש גברי קלאסי הוא סוג של שריון. המטרה שלי היא לתת לגברים הזדמנות להביע את עצמם דרך האופן שבו הם מתלבשים. אני מעוניין לתת להם אפשרות להציג גם את הצד הרך שלהם".

עבדת תחת רף סימונס. באיזה אופן אתה ממשיך את הקו האסתטי שלו? באיזו נקודה אתה נפרד ממנו?

"אני מעריץ את רף, אבל בבסיס אנחנו לא חולקים את אותה השקפה יצירתית. עזבתי את רף כי רציתי להביע את הרעיונות שלי".

אתה משחק הרבה עם שקיפות ושכבות. בקולקציית קיץ 2009 חשפת באופן מקורי את הגוף הגברי. מה היחסים שאתה מנסה ליצור בין החשיפה והכיסוי של הגוף?

"כיסוי וחשיפה הם שני קצוות קיצוניים. הצגתם של שני הקצוות האלו ביחד, היא כלי טוב כדי להבליט כל אחד מהם. מצד אחד אני מצביע על שבירותו של הגוף האנושי ומצד שני אני עוטף אותו בעטיפות".

לאחרונה הרבה בתי אופנה ומעצבי על חותרים ליצירת אופנה לא לבישה שמהווה בעיקר סמל סטטוס. מה דעתך על המגמה הזו?

"אני חושב שאנחנו צריכים לחשוב מחדש על ההגדרות של מסחרי ויצירתי. אני מאמין שהעבודה שלי יכולה להיות מאוד יצירתית ובאותו זמן להצליח מבחינה מסחרית. בתי אופנה גדולים משתמשים בתצוגות האופנה כדי ליצור אימג' מסויים. הרי המוצרים שמכניסים את הכסף הגדול הם לא אלו שמוצגים על המסלול. אנשים לא יכולים להרשות לעצמם את הפריטים מן המסלול, אבל באותו זמן הם רוצים ליהנות קצת מהברק של אותו אימג'. זה הרעיון. אני מאמין שהעתיד שלנו יהיה שונה. אנשים רוצים מוצרים כנים ואמיתיים יחד עם האימג' היצירתי. הלקוח נעשה מלומד יותר. הלייבלים הגדולים יצטרכו לבחון מחדש את הרעיון הישן הזה בעתיד".

מהי אופנה רעה ומהי אופנה טובה בעיניך?

"אני לא בטוח שיש אופנה רעה. יש רק רעיונות שונים של אופנה. הדבר היחיד שאני יכול לשפוט היא האיכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully