וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום קשה בעבודה

אדר ריכטר

8.12.2008 / 18:59

כתבת הווג האמריקאי בילתה במינוס 170 מעלות צלזיוס, במכנסיים קצרים, כדי להעלים צלוליט. כמה רחוק הייתן מוכנות ללכת?

העובדה שעורכת הווג האמריקאי, אנה ווינטור, שיגרה את הכתבת שלה לבלות 3 דק' ארוכות ביותר בתוך תא קור, לא קשורה כנראה למוניטין 'השטן בפראדה' שיצאו לה, אלא יותר לעובדה שמדובר בטרנד החם של טיפולי היופי בניו יורק ובאירופה.

טיפול בהלם קור הומצא לראשונה ע"י רופא יפני ב-1978, למטרות רפואיות, עד שתעשיית היופי והספורט ניכסה את הרעיון לטובתה, כדי לשפר ביצועים ספורטיביים ואסתטיים. ההבטחה: איזון פסיכולוגי, שיפור הליבידו (עדיין לא הוכח) והעיקר: עור חלק בעל מראה נמרץ וטשטוש צלוליט.

בכתבה, שהתפרסמה בגיליון ווג האמריקאי של חודש דצמבר 2008, מספרת הכתבת, Sarah Mower , על התיאוריה הרפואית, לפיה כשטמפרטורת הגוף צונחת, הגוף מגיב בסטרס ומשחרר הורמונים ואנדרופינים ממריצים כמו אדרנלין וסרטונין, היוצרים סוג של אפקט סימום בגוף (דומה לתחושה המוענקת ע"י אקסטזי). אחרי שעובר הסטרס, חוזר הדם לזרום ומוביל אספקה מוגברת של חמצן ואנרגיה, מה שגורם לתחושה ולמראה פיסי משופרים, מבלי לשכוח את ההשלכות המרזות שיש לקור על הגוף.

Mower מצאה את עצמה עומדת עם עוד 3 פציינטים, בתוך תא שנראה כמו סאונה, בטמפרטורה של מינוס 170 מעלות צלזיוס (קר יותר מאנטרקטיקה), כשהיא לבושה במכנסיים קצרים מבד מגבת, כיסויי אוזניים, כפפות גרבי ברך, כיסויים על הזרועות והברכיים וכפכפים.


היא יצאה מתא ההקפאה חיובית. היא מודה שמרקם ומראה עור הפנים נראים משופרים ופגשה מטופלים מתמידים שדיווחו על תחושת היי ממכרת, ועל כאלה שמודים שהם מצליחים לעבוד ביתר אינטנסיביות בגלל הטיפול. הטיפולים נערכים במכוני ספא וכל טיפול עולה 60 דולר, כשהגוף מסוגל לעמוד בסדרות של 3 דק', 3 פעמים ביום.

היא מודה שתחזור לשם בגלל ההורמונים, למרות שנאתה הרבה לקור, אבל לא מביעה דעה בעניין הגבולות האדומים שלנו, ומה אנחנו מוכנים לעבור כדי להיראות צעירים ויפים יותר. האם טיפול בקור הוא בעצם תחליף לצריכת סמים ולמה בקצב החיים המטורף הזה, אנחנו צריכים בכלל עוד עזר חיצוני שיעזור לנו לעבוד בעוד יותר אינטנסיביות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully