וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי פה הבוס

לירוי שופן

21.2.2009 / 18:15

סוף סוף בית האופנה השמרני-גרמני "הוגו בוס" מצליח לרגש עם בגדים יצירתיים בזכות מעצב חדש. לירוי שופן אוהב את ברונו פיטרס

תצוגת האופנה לגברים של הלייבל "הוגו" ל"הוגו בוס" מסמלת את סוף עידן השמרנות של בית האופנה הגרמני. הוגו בוס הציגו בפעם הראשונה בפריז, תחת הנהגתו של ברונו פיטרס, קולקציה מפתיעה ומגובשת במיוחד. פיטרס, שנכנס לבית הוגו בוס לקראת סוף 2007 כמנהל הקריאטיבי של הקו האולטרה מודרני "הוגו", הצליח השנה לעשות את השינוי המיוחל ולשדרג מותג מנומנם ולא רלוונטי לכזה שהצליח להאפיל על בתי אופנה אחרים ונחשבים יותר.

לפיטרס רזומה מרשים בעולם האופנה. הוא נולד בבלגיה בשנת 1977 ולמד עיצוב אופנה באקדמיה המלכותית של אנטוורפן. מוסד שהכשיר כמה מהמעצבים הגדולים בעולם. הוא התמחה בבית האופנה הצרפתי הנחשב של מרטין מרג'יאלה ואצל כריסטיאן לקרואה.

ב-2001 הוא הקים את המותג הנושא את שמו. סגנון הבגדים של בית האופנה שלו נע בין מערכות לבוש מורכבות עם אופי גיאומטרי ואפילו עתידני, לנשים, לבין איזושהי דמות מרובת שכבות ורכה יותר של דנדי אירופאי, לגברים.

ממצה קלאסיקות

מבין חמשת הליינים של הוגו בוס, הקו "הוגו" מאופיין בפריטים מחוייטים ונקיים ובצבעוניות רגועה, ומייצג את הצד המהודק והמתוחכם של בית האופנה. בקולקציית הגברים לחורף 2010 פיטרס מתח עד קצה גבול היכולת את תבנית הבסיס המרכיבה את הקו, ששמה דגש על צורות ארכיטקטוניות. פריטי המפתח בקולקציה היו חליפות המורכבות ממכנסי סקיני ובלייזרים בצללית מרובעת או ז'קט קוסמים עם זנבות מאחורה, שקיבל פרופורציות מוקטנות במיוחד. ההשפעות המרכזיות היו של שבירת קווי מתאר ואקספרסיוניזם גרמני. הטכניקה שהוא נקט בה הזכירה סיבוב של עדשת קליידוסקופ. פיטרס עשה חיבורים לא רגילים בין פריטים בצללית צרה מאוד לכאלה בעלי נפח מופגן. הוא עורר אשליות אופטיות שהעניקו לבדים מימד של עומק והרשים עם הדפסים הנדסיים ומשבצות בגדלים שונים שמוקססו יחד.

משקפי המיקרו העגולים שהרכיבו הדוגמנים היו יותר מסתם אקססורי ביזארי ומאיים – הם הפכו את הדוגמנים לבובות פנטסטיות ממוכנות וזרות ועזרו להם להיראות כמו דמויות גרמניות משנות ה-30 רק בלי כובע המגבעת המעוגל. פיטרס חתר למצות היטב כל אספקט שנמצא בפריטים קלאסיים, והוכיח שדרך זווית הראייה החזקה שלו הם מקבלים יופי אחר, מרתיע וכובש.

שכמיה מחפשת סוס

קולקציית חורף 2010 לנשים של "הוגו" תיחשף רק בסוף החודש הנוכחי, אבל מבגדי קדם סתיו 2009 רואים שהחגיגה המודרניסטית תתחולל גם כאן. הגזרות מאופיינות בצללית קרובה אל הגוף ונשענות על קווים פשוטים יחסית.

פיטרס עיצב שכמייה מעוגלת כתפיים שמזכירה את עולם הרכיבה, מנגיד צבע שחור ואדום או מרשים עם חליפה מבד משובץ שמחדדת את העיסוק של בית האופנה בלבוש מחויט. כהרגלן בקודש, קולקציות הקדם סובלות מרמה נמוכה יחסית של קונספטואליות, והקניינים מנצלים אותן כדי להחדיר לשוק פריטים בעלי ערך מסחרי גבוה. כך או כך, גם אם אין לקולקציה הזו ערך אקספרסיבי כמו לקולקציה הגברית, ההיסטוריה של פיטרס מוכיחה, שקפיצת המדרגה עתידה להתרחש גם הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully