וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשומשים של בריז'יט ברדו

מאיה נסטלבאום. פריז

20.5.2009 / 8:55

ניקול מורל שהפכה לאימפריית בגדי יד שנייה איכותיים בפריז, מצליחה בזכות הנטייה הצרפתית לסווג אנשים לפי הבגד

הפריזאיות ידועות כמתלבשות שיקיות ביותר. למרות שכולם חושבים שזה פשוט קיים ב-DNA שלהן, אסור לשכוח שלמעשה קל ללמוד להתלבש כהלכה כשמתגוררים בעיר האורות ונהנים מהיצע אדיר ומגישה ישירה ומהירה למותגי לוקס ולצעקות האחרונות שמכתיב עולם האופנה.

אישה אחת הבינה כבר לפני שלושים שנה שכל עוד הנשים הצרפתיות ירצו להמשיך ולפתות גברים, היא תהיה מסודרת. ניקול מורל, מי שהוכתרה על ידי המקומיות כמלכת מותגי לוקס של בגדי היד-שנייה.

מורל חולשת על רחוב שלם בפריז, rue de la pompe ברובע ה-16. כבר ביציאה מהמטרו שנושא את אותו השם, אפשר לראות את השלטים הכתומים עליהם כתוב RECIPROQUE שמציפים את הרחוב. כל החנויות עם השלטים האלה, שייכות למורל.

"קראתי לעסק 'הדדי' כי תהליך הקנייה והרכישה עם הלקוחות שלי הוא הדדי. הן מביאות לחנות תיקי ענק מלאים בבגדי מותגים שהן כבר לא מעוניינות בהם ואני מציעה את הבגדים האלה ללקוחות אחרות. זו גם דרך נהדרת למחזר בגדים".

עלייה לשבע חנויות

את החנות הראשונה פתחה מורל לפני שלושים שנה. אז היתה אשת עיתונות צעירה, שבעידוד הוריה קנתה חנות קטנה של 140 מטרים רבועים וניהלה עסק צנוע. היום ברשותה שבע חנויות על אותו רחוב, שמתורגמות ל-700 מטרים רבועים ומחולקות לנושאים.

יש ברחוב חנות בגדי ערב לנשים, חנות של בגדי עיר ליומיום, חנות לבגדי גברים, חנות לתיקים ואביזרים, חנות תכשיטים, מחלקת נעלים, מחלקת עור ופרוות, חנות אמנות ונקודת איסוף של הסחורה. בכל זמן נתון נמצאים אצל מורל יותר ממליון פרטי לוקס, הוט קוטור ואספנות.

העסקים של מורל הם המקום לקנות בו בגדים נדירים יותר ופחות של החברות הנחשבות ביותר כמו דיור, פראדה, הרמס, מרטין מרג'יאלה, לואי ויטון ואיב סן לורן ומבין המבחר, לכולם ברור שהבוטיק המצליח ביותר הוא זה של התיקים והאביזרים. מורל מפרטת על הסחורה: "בצרפת השילוש הקדוש של עולם התיקים הוא לואי ויטון, הרמס ופראדה. זה הכי נחשק. אחר כך אפשר למצוא את דיור וגוצ'י. מבחינת צעיפים, אין ספק שמדובר בהרמס. הצעיפים שלהם עשויים משי ופשתן, הם צבעוניים ומאיכות מעולה”.

למה לקוחה שיכולה להרשות לעצמה לקנות תיק קלי של הרמס, תבוא אליך במקום לעבור את חווית הקנייה המיוחדת בחנות הדגל של המותג?

"דבר ראשון, אני אמכור את התיק הזה ברבע מחיר ממה שמציעים בחנות. תיק קלי עולה קרוב ל-18 אלף אירו. אצלי לקוחה יכולה למצוא אותו ברבע מחיר ואם היא תבקש, אעשה לה הנחה.

"חוץ מזה, לתיקי הרמס יש רשימת המתנה של קרוב לשנתיים, כמו במיקרה של תיק בירקין. אם יש לי את התיק בחנות, הלקוחה משיגה אותו תוך חמש דקות. אפשר למצוא פה דברים נדירים, שלא תראי על אף אחת אחרת. מעבר לזה, רוב הלקוחות שלי מביאות את הסחורה עם התווית המקורית עדיין מודבקת עליה.

"אפשר לקנות פה שמלה של לואי ויטון שמעולם לא נלבשה במחיר מצחיק. ברור שיש גם בגדים משומשים אבל הרעיון הוא לאפשר לנשים להתלבש היטב, במותגים מובחרים ומוכרים בלי לקרוע את הכיס".

מי הנשים שנכנסות לכאן?

"זה מאוד מגוון. הן יכולות להיות בנות 16 או בנות שמונים. נשים עשירות, שמשאירות פה עשרים אלף אירו ונוסעות למלון פאר בפריז או סטודנטיות צנועות שקונות ז'קט של כריסטיאן לקרואה בשבעים אירו כדי לפנק את עצמן. אותן אני מאוד מכבדת.

"מגיעות הנה גם הרבה נשים שעושות הסבה מקצועית. נשים צעירות שיוצאות מהאוניברסיטה וצריכות להחליף מלתחה סטודנטיאלית במלתחת אשת עסקים. במילייה הגבוה בצרפת אנשים לא זקוקים ללוגו בולט כדי לדעת לאיזה מעמד חברתי את משתייכת. אנשי עסקים מזהים את הדגמים האחרונים של דיור ויודעים לזהות שמלה של פראדה בלי לראות את התווית. יש אנשים שחשוב להם מבחינה מקצועית שידעו שהם משתייכים למילייה מסויים והם מאובחנים לפי הבגד. אז מגיעות הנה הרבה פוליטיקאיות, זמרות, שחקניות, נשות עסקים וגם מלבישות מהתיאטרון, הטלויזיה והקולנוע".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מחמאה לישראליות

אחת מלקוחות העבר של מורל היא בריז'יט ברדו. "היא הביאה לי הרבה שמלות למכירה. את רובן היא לבשה בסרטים שבהם היא השתתפה. היא הביאה לי פעם שמלת פנינים ששמרתי לעצמי. בזמנו שמרנו על קשר הדוק כי היא מצילה בעלי חיים ואני חובבת כלבים.

"כל העובדים שלי מביאים את הכלבים שלהם לחנות ובכל פעם שהיו בעיות למצוא לכלבים בית, מאדאם בארדו התקשרה לוודא שהכל הסתדר. היא אישה מאוד מיוחדת, שאני מאוד מעריכה".

חוץ מבריז'יט בארדו והנשים המקומיות, מגיעות לחנות גם הרבה תיירות, בעיקר מרוסיה, יפן, סין ואפילו ישראל. מורל מספרת שאירגנה בעבר תצוגת אופנה של בגדי ים של גוטקס וגדעון אוברזון והיא מכירה מעט את האימג' של הישראליות: "בזכרון הקולקטיבי אתן צרובות עם מכנסי ¾ וסנדלים, אבל בצרפת יודעים שאתן נחשבות לנשים היפות ביותר בעולם. כך שאני יודעת שאם תתלבשו נכון, הכל יראה עליכן נפלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully