וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכם על משולשים

לירוי שופן

3.6.2009 / 9:15

גדעון אוברזון טוען שהבחורה היום לא רוצה להיראות מכובדת על חוף הים. את זה שישאירו לאמא שלה. על עיצוב בגדי ים כמדע מדוייק

אפשר לומר שאצל גדעון אוברזון, עיצוב בגדי ים כבר הפך לסוג של עיסוק במדע מדויק. הוא יודע לחלק את העולם למפת טעמים (הגרמנים אוהבים מנומר, האיטלקים חום, אפור ולבן) ולהסביר היטב את העליונות הישראלית בכל הקשור לתעשיית בגדי הים ("הפלוס שלנו, בארץ, הוא שאנחנו יודעים לעצב בגדי ים"). כאשר בוחנים את ההיסטוריה שלו, כמו גם מנגד את ההיסטוריה של "גוטקס" או אחרים, אפשר להבין שזו לא הצהרה ריקה ויש משהו שבזכותו "בגדי הים הישראלים הם טובים, מחמיאים ומבינים את האישה במזג האוויר הזה".

מנקודת המבט שלו, הלבנט הוא זה שעושה לנו טוב. "בעיני, ההשראה הכי גדולה למעצב הוא מקום המגורים שלו, המוצא וצבעי העור שהוא רואה. חמשת החושים הם אלו שמשפיעים ויוצרים את האופנה.

בישראל אין היסטוריה של אופנה אורבנית. שוכחים שתל אביב היא רצועת חוף". כנראה שיש כאן מספיק אווירת קרוז כדי שאוברזון ינפק ממנה כבר כמה עשורים תרכיז מגרה של קיץ, צבע וקצב סנסואלי.

סקסיות חכמה

קולקציית בגדי הים החדשה שלו, כמו גם הבגדים שהוא מעצב, כבר מזמן הפכה לסמל סטטוס במובנים בינלאומיים. הקו שלו לא אמור לספק מענה לנערות אכולות טרנדים, אלא פונה לנשים למודות שיק שרוצות לגרום למים להתאדות.

העיצוב המושכל של רוב הפריטים חופן בתוכו מינונים מוקצנים של סקסיות חכמה. אוברזון מבין, שהוא מעצב עבור אישה שיודע בדיוק מה היא רוצה לשדר, "האישה של היום לא רוצה להראות מכובדת. את זה שישאירו לאמא שלה".

המחשופים עמוקים יותר

מגמות העונה של אוברזון מתחלקות לצבע ולצורה: בגד הים השלם והמסורתי מפנה חלקית את מקומו הקלאסי, לטובת מחשופים עמוקים יותר, חיתוכי בד מעוגלים באזור המותניים וחזרה אינטנסיבית של הביקיני. כאן, בגזרה נועזת של חלק תחתון נמוך במיוחד בגזרת טנגה בצבעי אדום עם הדפסים סמי – אפריקאיים או שילובים של חומרים מבריקים ודמויי עור על בגד ים בצבע פיסטוק בוהק, שהוא אחד המרכזיים בקולקציה.

גם אם הצבעים חדים ובעלי נוכחות, השימוש בהדפסים נעשו לרוב על רקע לבן, כדי לתת תחושה אוויריריות וקלילות, ולמנוע מהעין עומס מיותר.

אבל בין בגדי ים בצבע טורקיז שפונים לצרפתיות משומנות או פריטים בעיצוב מרוסן יותר, בולטת קבוצה אחת, שאפילו לא מיועדת שיכנסו איתה למים - "הפרייבט קולקשיין". קולקציה קטנה בשחור, שאוברזון מכנה אותה "שמלות הערב של בגדי הים".

הכוונה כאן כניראה הייתה ליצור עיצובים נוצצים, מוגזמים ויקרים כדי להשביע תיאבונה של לקוחה תאבת רוברטו קוואלי. אפשרות להשתולל ולחרוג ממגבלות מסחריות הוציאה כמה בגדי ים בעלי ערך אופנתי של ממש. כאלה עם נגיעות של אלמנטים פוטוריסטיים כמו חתיכות פלסטיק שקוף המונח מעל לחזה; שימוש נקודתי בחלקי מתכת כסופים; או חיתוכים גיאומטריים בבגד.

כל אלה מזכירים במעומעם מהלכים של מעצבים פוטוריסטיים משנות החמישים והשמונים. בכוח אלו, להשכיח את טעמם הטראשי של זכוכיות הסברובסקי שמפוזרות לעיתים ביד נדיבה מידי, ולהוכיח, שמתחת למשולשי הבד הקטנים נמצא אחד השגרירים החשובים של האופנה הישראלית.

להשיג בסטודיו גדעון אוברזון, גורדון 36, ת"א ובחנויות נוספות.
מחירים: בגדי ים: 499-1,200 שקלים, בגדי חוף: 499-1,299 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully