וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלות לא שחורות

גלי רבינק

22.6.2009 / 18:22

היושבות בקפה מיכל בתל אביב נורא רוצות שמלה כמו שלובשות המלצריות - 'קארין A' מסבירה איך מעצבים מדים שיגרמו ללקוחות לקנא

קפה 'מיכל' הרגוע, על פינת ז'בוטינסקי-דיזנגוף, משמש בדרך כלל כמקום מפלט לעוברים בצומת הסואן. יום אחד, בתוך כל הרוגע האורבני, האירה את פני המקום מלצרית אחת, שהגיעה לעבודה בחולצה ורודה מדי. למיכל סגל, בעלת המקום, זה היה קצת בעייתי בעיניים.

"אני אוהבת שהכל 'פיין', מהעיצוב של המקום עד הצלחות וזר הפרחים הקטן והטרי שניצב על שולחנות, שנראה כאילו נקטף הבוקר. כשהגעתי לבית הקפה וראיתי שאחת המלצריות הגיעה בחולצה בצבע ורוד בזוקה הרגשתי שזה ממש לא מתאים לאווירה של המקום".

סגל פנתה להתייעצות עם עדי אשכנזי, חברה טובה ולקוחה במקום, "אמרתי לה שאני מסונוורת מהוורוד העז ושוקלת להביא סטייליסטית שתייעץ לבנות מה כדאי ללבוש". אבל אשכנזי פסלה את הרעיון על הסף והזכירה לה שמדובר בסטודנטיות שממלצרות ולא בדוגמניות. היא הציעה לעצב עבורן תלבושת מחמיאה שתחסוך מהן את כאב הראש בבוקר של ' מה ללבוש'.

"נדלקתי על הרעיון ופניתי למעצבת קארין אביעז בעלת המותג 'קארין A' , כדי שתעצב תלבושת ל-7 המלצריות. אני מרגישה שהשמלה שהיא עיצבה מכבדת ועם זאת לא נוקשה או גברית, אלא רכה ופרקטית. רבות מהמלצריות הן קיבוצניקיות במקור, כך שהן קיבלו את התלבושת בהבנה ובתחושת הקלה".

איך מעצבים שמלה שתחמיא, תהיה פרקטית וגם שיקית?

"מהיכרות שלי עם מיכל, יצרתי את הסקיצה הראשונית", מתארת קארין אביעז (34) את תהליך היצירה. "שמלה בצבע כחול-פועלות בהשראה קיבוצית, אבל עם אינטרפרטציה רומנטית ונשית, כי מיכל היא מאוד נשית והטעם שלה מאוד נשי. אז הוספתי את הקשירה במותן שמדגישה ומחמיאה ואת סרטי הקרושה העדינים והסגלגלים בשרוולים ובגב"
.
אחרי כמה שינויים קלים (כמו הפיכת הצווארון הגברי לצווארון סיני והסתרת הכפתורים), התקבלה התוצאה הסופית, שמלה פונקציונלית עם מוטיבים רומנטיים. "אני תמיד מייצרת טווח מידות רחב למדי, גם בקולקציות שלי, כך שלא הייתה בעיה להתאים את השמלה לכל מלצרית לפי מידות גופה. לקוחות שישבו בקפה באו לסטודיו וביקשו לקנות שמלה 'כמו של המלצריות'. אבל נאלצתי לסרב. השמלות האלו הן לא למכירה הן ייחודיות למקום".

מעצבי אופנה מעצבים מדים

אביעז היא כמובן לא היחידה שהעלתה רוז' על לחיי העובדים. הזמרת גווין סטפאני (בעלת ליין האופנה LAMB), הודיעה לפני כשנה כי היא עובדת על סקיצות של מדים לעובדות בלאונג' בר ברשת מלונות הבוטיק "W hotel ". בתכנון שמלת מיני שחורה מבד ג'רסי, עם נגיעות מהאייטיז. וכפי שהיא סיפרה בראיון למגזין People: "רציתי לעצב להן שמלה סופר מתוקה, כזו שהייתי שמחה לאמץ לארון הפרטי שלי. המחשבה מאחורי השמלה, היא שתהיה סקסית ונוחה כמו הבגדים שאני לוקחת איתי לסיורי הופעות". למקרה שאתם תוהים מה לובש שאר צוות המלון, כבר תקופה שהם מאובזרים במדים שעיצב עבורם, המעצב מייקל קורס.

חברת התעופה אייר פראנס שומרת לאורך השנים על שיק, עם מעצבי על כמו נינה ריצ'י, הרמס, כריסטיאן דיור וכריסטיאן לקרואה, שמעצבים למענה את מדי הדיילים. את המדים של דיילי בריטיש איירוויז עיצב ב-2004 ג'וליאן מקדונלד לבית ז'יבנשי, אשר עבד באופן צמוד עם עובדי בריטיש איירווייס במשך שלוש שנים על מנת ליצור מדים שיהיו פרקטיים ונוחים בכל מדינה או אקלים ברחבי העולם.

המעצב הפריזאי, פייר בלמיין, הצליח להפוך את מדי האופנה של חברת התעופה הסינגפורית לאייקון גלובלי. הלבוש הייחודי שמבוסס על הבגד המליזי המסורתי בו הלביש את הדיילות (לראשונה ב-1968), הפך להיות מזוהה עם החברה ועם מראה ה"נערה האסייתית", דבר שנתן יתרון משמעותי לעומת חברות אחרות ויצר רושם חזק בעולם. בפעם הראשונה שעוצבה בובה של דמות מסחרית במוזיאון השעווה הלונדוני "מאדאם טוסו" הייתה זו הדיילת של החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • קארין a

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully