וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דתיות מתות על זה

הגר ליינקרם

25.6.2009 / 8:55

למעצבת טל בק יש הסבר מעניין למה דווקא בנות דתיות אוהבות לקנות אצלה, למרות שהקטלוג היפה שלה מוכיח שהיא פונה לכולן

טל בק, מעצבת ותיקה מהדור של דורין פרנקפורט ורונן חן, מעדיפה לשמור את זה קטן. אם לראשונה יש רשת חנויות ארצית והשני התחדש לאחרונה בסניף בלונדון, מה שמעניין את בק זה פחות לגדול באופן מסחרי, אלא להמשיך ולעשות את הקטע שלה - לנסוע ברחבי העולם, בעיקר לפריז, לטעום אופנה בינלאומית ולתרגם אותה לאופנה של דיזנגוף.

את החנות הראשונה שלה ברחוב, פתחה בק (50) לפני כ-20 שנה תחת השם 'עננים', אחרי שסיימה ללמוד עיצוב פנים ואדריכלות באסכולה, דווקא, ולא לימודי אופנה.

'טל בק' במתכונתה קיימת 10 שנים. הפריטים בחנות מתחלקים לפרטי ערב וקז'ואל, כשבשתי הקטגוריות הללו הקו המנחה הוא ניקיון צורני ודגש על סילואטות נשיות ומחמיאות. המגוון הרב של שמלות הערב נועד, לפי בק, לתת מענה לנשים שדווקא בקיץ זקוקות יותר מכל לשמלות ערב, הן בשל עונת החתונות והן בשל מסיבות הסיום. הניסיונות ליצור שמלות שיתאימו לשני סוגי האירועים האלה, גורמים לכך שלמעשה בגדיה של בק מתאימים לטווח גילאים רחב - מנערות ועד נשים מבוגרות.

הלוק השמרני והצנוע של בק הפך אותה במהלך השנים לאהובה במיוחד בקרב האוכלוסייה הדתית ויש לה הסבר מעניין לאהדה זו. בק טוענת באופן מפתיע, שהעניין נוצר דווקא בשל פריחת ענף אבזור הבית.

"לפני 20 שנה הכול היה מאוד קטן בתל אביב, לא היו כל כך הרבה מעצבות וזו הייתה תקופה שבה בחורות יצאו לחפש בגדים בעיקר בחגים. החנות שלי הייתה נשארת ריקה אחרי פסח. אבל במשך הזמן אנשים נסעו יותר לחו"ל ונחשפו שם לאופנה אחרת. במקביל התחילו לקנות בחגים יותר פריטים מעוצבים לבית ופחות בגדים. נשים החלו לקנות בגדים לאו דווקא לחג. פעם הייתה אופנה מסוימת. היום יש מלא סגנונות.

הדתיות הפכו להיות הצרכניות של האופנה, כמו שהחילוניות היו לפני 20 שנה. היום הקיק של כמעט כל אישה דתית זה אופנה והן נכנסות לחנויות שלנו. פעם הן לא היו מעזות להיכנס והיו קונות רק בחנויות של דתיים. היום הן גם לא רוצות בגדים של דתיים, הן למדו לעשות אימפרוביזציות על הבגדים של החילונים".

כמה כסף תוציאו על קז'ואל?

למרות הצניעות והאלגנטיות שהלקוחות הדתיות מוצאות אצל בק, הפריטים שלה יכולים בהחלט גם להיות סקסיים. לאו דווקא בגזרות חושפניות אלא יותר בבחירת חומרים מעניינים. בק לא אוהבת הדפסים ודוגמאות והיא כמעט ולא חורגת מגבולות המונוכרומטיות. כשהיא עושה את זה היא מסבירה שזה רק כשהיא מוצאת בד שממש מעניין אותה וההדפס שלו מאוד מיוחד. כך למשל בשמלה קיצית ונעימה שההדפס שלה הוא אינו שטנץ שחוזר על עצמו אלא נראה ממש כמו ציור אחד שמשתנה לאורך כל הבד.

בפרטי הקזו'אל ישנן גם שמלות גופייה בגזרת A שעברו מעין שדרוג, כאשר החלק התחתון שלה התנפח ונראה כמעיין חצאית עם נפח בלוני.

היפה מבין שמלות הגופייה מגיעה בדוגמה מפוספסת, ואם כמה שהיא נראית פשוטה למראה יש בה חיוניות שפורצת מעט ממראה קז'ואל סטנדרטי אל פריט יותר משעשע. חצאית בגזרה גבוהה גם היא פריט בייסיק מוצלח, שמצליח להתרומם מגבולות הקז'ואל אל משהו יותר אלגנטי וקלאסי.

עם זאת פריטים רבים בקו הקז'ואל שמציעה בק, דומים מדי למה שיש לרשתות מסחריות להציע. ייתכן אמנם שמבחינת האיכות, שמלת מעטפת פשוטה של בק תצליח לשרוד בהצלחה רבה יותר את מבחן הזמן והבלייה, אבל כאן עולה השאלה האם כדאי להשקיע יותר מ-400 שקלים על בגד בייסיק יומיומי לחלוטין.

בגדי ים שמזכירים ברצלונה

בגדי הערב גם הם מזגזגים בין צעיר ושובבי לנשי ובשל, עם גופייה כסופה וסקסית שהיא יותר צעירה וקורצת או שמלת מקסי נשית ויותר מבוגרת עשויה מבד סטן מעט כבד ואלגנטי. היופי בשמלת הערב הזו הוא הפשטות והניואנסים הקטנים שבחיתוכים ובתפורים מעניינים שנעשו לאורך מפתח החזה ובמותן.

את הקולקציה מלווים גם אקססוריז שונים, אותם מייבאת בק באופן בלעדי. יפים במיוחד הם בגדי הים הספרדים Jocomomola - ביקיני במותניים גבוהים או בגזרה נמוכה עם קשירה, בצבעוניות לטינית חמה שמזכירה עבודת טלאים או פסיפסים בניחוח של ברצלונה. כל בגד ים מגיע עם תכשיט קטן, שהוא הטבעה ייחודית במתכת שמשווה לו מראה ייחודי ואישי.

חולצות: 230-440 שקלים; מכנסיים: 440-560 שקלים; חצאיות: 490-62 שקלים; שמלות: 460-580 שקלים; שמלות ערב: 690-1,800 שקלים; בגדי ים: 820 שקלים.

טל בק, דיזנגוף 204 תל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • טל בק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully