וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל יד הזהב

אדר ריכטר

27.6.2009 / 12:02

ז'קטים עם כתפיים מודגשות, דרגות צבאיות, כפפה על יד ימין, פאייטים וקריסטלים - המורשת האופנתית שהשאיר אחריו מייקל ג'קסון

בימי חייו, העיסוק במראה האייקוני של מייקל ג'קסון, נסוב בעיקר סביב סוגיית ה"שחור או לבן" והנטייה האובססיבית לניתוחים פלסטיים. אחרי מותו, נראה שעולם האופנה יתפנה להתעסק בעיקר במורשת האופנתית שהותיר אחריו ג'קסון, המבוססת בעיקר על ז'קטים צבאיים בעלי כתפיים רחבות, במגוון וריאציות אקספרסיביות, שמגיעים עם מכנסיים הדוקים למדי.

הסטייל של ג'קסון היה מובחן: הסילואט מהאייטיז, בה דבק עד ליום מותו. לאורך השנים הפכה המיליטנטיות שבמראה הז'קט הצבאי לנוצצת יותר ויותר. מבנה הכתפיים הרחב, שעשה צל על מי שעומד מסביבו, התמלא בקריסטלים ובפאייטים. הוא הפך להיות מזוהה עם מראה הכוכב הנוצץ והצליח בחוכמה לתת לו פרשנויות שונות, גם לאורך העשורים שהגיעו אחרי האייטיז. בסופו של דבר עולם האופנה הוא זה שחזר לג'קסון. טרנד הכתפיים המורחבות נראה על המסלול כבר כמה עונות והוא צפוי להיראות בחנויות גם בחורף 2010, כשמוביל אותו, בין השאר, בית האופנה של בלמיין.

ג'קסון שמר על מידה 38, גם בגיל 50, וכשצולם לשער מגזין Ebony ב-2005 (לרגל 25 שנה ל"מותחן") העידו העושים במלאכה שיש לו גוף של דוגמנית מסלול. הסגנון האופייני לו התחיל כילד בתחילת שנות ה-70, עם האפרו ומכנסי הפעמון, שהתפתחו עם הזמן למכנסיים מעוטרי גדילים, נעלי פלטפורמה וכובעי huggy bear. כשהתבגר ובמקביל להוצאת האלבום "Off The Wall”, אימץ לעצמו מראה חלקלק יותר: ז'קטי טוקסידו, מכנסיים הדוקים ונעליים שחורות.

דמותו האייקונית התחילה לקבל צורה. הסטייל המובחן שלו התעצב בתודעה שלנו כשיצא "מותחן", עם הז'קט האדום המפורסם, עמוס ברוכסנים, שעיצבה Deborah Nadoolman Landis (אשתו של במאי הקליפ), ומכנסיים הדוקים שנראו כאילו קצרים מדי. התלתלים שלו נמשחו בג'ל ולפעמים צורפו ללוק משקפי טייסים.

הלוק הצבאי טופל לאורך השנים באקססוריז נוצצים שהדגישו את הצד האקסצנטרי של ג'קסון. הבולט שבהם היה כפפה על יד אחת, טרנד שאומץ אח"כ ע"י רבים אחרים, מקיילי מינגו ומדונה ועד ביונסה וריהאנה. כפפת הקריסטלים הלבנה מהקליפ של בילי ג'יין, היתה אמורה לעמוד למכירה פומבית, שבוטלה לפני כחודשיים, יחד עם עוד 1,390 חפציו של ג'קסון.

הוא היה כוכב גם כשהגיע לבתי המשפט כדי להתגונן מפני האשמות של ניצול ילדים ומעולם לא לבש לבית המשפט את אותה חליפה פעמיים. הוא התמקד בחליפות מחויטות וסיכות מדליות מפליז, עם וסטים בצבעים בהירים. קשה לשכוח את היום בו הגיע לבית המשפט בפיג'מה.

ג'קסון לא ויתר על הסטייל על הבמה ומחוצה לה ולא היו לו כוונות להפסיק להיות נוצץ - בעיצוב הבגדים לסיבוב ההופעות הבא שלו, היתה אמורה לקחת חברת הקריסטלים סברובסקי.

מייקל ג'קסון. Joel Ryan, AP
מייקל ג'קסון/AP, Joel Ryan
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully