וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצה ששווה זהב

מאיה נסטלבאום, פריז

9.8.2009 / 8:40

מסתבר שאפילו הצרפתיות מתלבשות גרוע לפעמים. יעוץ סטיילינג פרטי ויוקרתי בפריז, מגלה נשים שלא יודעות מה המידה שלהן ומבולבלות מהעצות של החבר

"תהיי פריזאית..." כתוב על כרטיס הביקור של נטלי אוליבייה, הסטייליסטית של ה-BON MARCHE "בון מארשה", הכלבו הפריזאי מהיוקרתיים בעולם. מספר סלולרי סימטרי, כתובת יוקרתית להחריד, נטלי אוליבייה נראית כאילו יצאה ממש הרגע מתוך מגזין ELLE והיא אפילו לא מאופרת. לבושה שמלת ספארי בצבע בז' וחגורה שחורה עם פרפר מוכסף בקצה, נעלי עקב בגובה 15 ס"מ בצבע לילך עם פס בז', מותאמים לשמלה. אין ספק שמדובר בצרפתיה מוקפדת במיוחד.

אוליבייה מגיעה על בסיס יומי לבון מארשה, ברובע השביעי בפריז, הפינה הטרנדית ביותר בעיר. מדובר בחנות עתיקה ומפוארת, בה נלחמים בתי האופנה הגדולים על כל מטר ספור, כדי להציג את מרכולתם לקהל בעל ממון רב, מלואי ויטון ופראדה עד מרק ג'ייקובס וטרה ז'רמון.

השם "בון מארשה" הוא מעין בדיחה לא מצחיקה. בתרגום מצרפתית פרוש המושג הוא "זול", אבל מרכז הקניות הזה נחשב לאקסקלוסיבי ביותר בפריז ולאחד מהיקרים בעולם. לא מדובר רק במקום לערוך בו קניות, אלא במתחם אופנה תרבותי בו מתקיימות תערוכות הקשורות לעולם הלקשרי. הפריטים המוצגים בו, נמכרים לרוב באופן בלעדי למקום. גם מגוון השירותים המוצעים ללקוחות, שכנראה כבר ראו הכל, מצליח למשוך את הבורגניות של פריז.

אחד מהשירותים האלה הוא שירות סטייליינג פרטי דה לוקס, שדואג לכך ששתי פריזאיות לא ימצאו את עצמן באותה ארוחת גאלה, כשהן לבושות בשמלה זהה. לא מדובר בייעוץ אופנה בסיסי, חד פעמי, הכולל גיהוץ קמטים סגנוניים, אלא באיפיון הסגנון האישי תוך ליווי צמוד גם לאחר הפגישה, על ידי סטייליסטית שעובדת בעולם הקולנוע והעסקים הפריזאי. סוג של פגישת הוט-קוטור שנתפרת על פי מידת הלקוח, ושמורה לרוב לכוכבים לפני צילום סרט קולנוע חדש או קבלת פרס בטקס הסזאר או האוסקר.

הייעוץ מתקיים בסלון בקומה הראשונה של הבון מארשה, המוקדשת כולה לאופנת נשים. ממש סמוך לבוטיק של לנווין, מסתתרת דלת לבנה שנפתחת לעולם של אופנה. במתחם ענק ומעוצב מקבלת נטלי אוליבייה את האורחת לפגישה אישית, על כוס קפה, באירוח של VIP. סלון אינטימי אבל גם מואר, שמשדר יוקרה מאופקת.

"הכל מתחיל בטלפון", מספרת אוליבייה. "אני קודם כל מדברת עם הלקוחה לפני שאני רואה אותה, כדי להבין אותה, את הסגנון שלה ואת הציפיות שלה מהפגישה. לפי השיחה הזאת, והתשובות לשאלות שאני שואלת, אני מתאימה ללקוחה את הבגדים. כשהיא מגיעה לפגישה, הכל כבר ממתין לה בארונות. היא לא צריכה לעשות דבר".

בשיחת הטלפון המקדימה מבררת אוליבייה מה מטרת הפגישה. האם מדובר בשינוי סגנון גורף, הרכבת מלתחה עונתית, אירוע מיוחד או בקשה להתלבש בסגנון הפריזאי. "יש לקוחות שבמשך פגישה שלמה של שעתיים אני מודדת איתן רק מכנסיים. זאת הבעיה המרכזית שלהן ואנחנו מתרכזות רק בה. כל אחת זקוקה לעצה בתחום אחר. אחד הסעיפים בשאלון הטלפוני, למשל, הוא תחום הלוגו של המותג. האיטלקיות למשל, לובשות את הלוגו בחוץ ונראות כמו פרסומת מהלכת לדולצ'ה וגבאנה, גוצ'י או ארמאני. עליהן תמיד תראי את הלוגו, בעוד שבצרפת זה נחשב לגסות רוח. לא בטוח שאשאל צרפתיה לגבי המותגים שהיא לובשת כמו שאשאל איטלקיה ואפילו ישראלית", היא מסבירה.

תשאירי את הגבר בבית

השיחה מתפתחת ואוליבייה מבררת אם הלקוחה שלה הטילה וטו כלשהו על צבעים, חומרים או על סוג מסוים של בגד. "יש נשים שלא לובשות חצאיות עד גובה מסוים ומעדיפות לא ללבוש מחשוף. אני חייבת לדעת את הדברים האלה, כדי לא להציג בגדים כאלה בפני הלקוחה. גם הגובה מאוד חשוב. אם מדובר באישה גבוהה, אין טעם להעלות אותה על עקבים של 10 ס"מ. אז היא מדברת ואני מדמיינת אותה בעיני רוחי לפי המידות והצבעים שהיא נותנת. מעולם לא טעיתי, אלא אם הלקוחה נתנה מידות לא נכונות לחלוטין".

איך דבר כזה קורה?

"יש נשים שלא מודעות למידה האמיתית שלהן. זה סיוט מבחינתי. אישה שאומרת לי שהיא מידה 42 אבל אז מגיעה ומסתבר שהיא מידה 46, הופכת את העבודה למסובכת עוד יותר, כי האופנה הצרפתית למשל, לא אוהבת לייצר מידה גדולה מ-42.

אחרי השיחה עם הלקוחה אני יוצאת למסע קניות עבורה. אני עוברת בין המותגים במקום ולוקחת בגדים. זה אורך בין שלוש לארבע שעות כי אני מתאימה לה גם תכשיטים, אביזרי שיער, חגורות, נעליים ולפעמים אפילו הלבשה תחתונה. כשהיא מגיעה הנה הכל מוכן, אבל אם זה לא במידה הנכונה זו בעיה. אבל זה גם תרגיל מעולה ללקוחה. כי היא לומדת את המידה האמיתית שלה".

אוליבייה עוסקת במקצוע בארבע השנים האחרונות ומייעצת לא רק ללקוחות פרטיים אלא גם לבתי אופנת-על פריזאיים שרוצים לחוש את הדופק של הקהל. בנוסף היא עורכת גם כתבות והפקות אופנה למגזיני נשים צרפתים. "אבל זה שירות שונה לחלוטין ממה שמקבלת לקוחה פרטית, שמגיעה כדי לאפיין את הסגנון האישי שלה", היא אומרת. "אני יכולה לעבוד רק עם לקוחה אחת ביום כי צריך להתרכז וזה מתיש".

אוליבייה מודה שכילדה היתה הסיוט של הוריה. "לא אפשרתי להם לצאת מהבית אם הם לא נראו טיפ-טופ. הכרחתי את אמא שלי לקנות בגדים יפים והייתי תמיד אחראית על הסגנון במשפחה. זה היה די ברור שאעסוק באופנה, ואכן עד שהתברגתי כסטייליסטית עסקתי תמיד באופנה. העלתי קולקציות על המסלולים בפריז והבאתי חברות קשמיר מאיטליה לצרפת".

איך עלה הרעיון לשירות הסטייליסט הפרטי?

"השירות בחנויות בצרפת ידוע כגרוע ורצינו לעבוד עם צרפתיות ועם תיירות, כדי להוכיח להן שאפשר לעשות דברים אחרת. אנחנו שירות גלובלי. יש מחשבה ועבודה עם הלקוחה ולכן הן חוזרות לרוב כמה פעמים בשנה. זה מעניין לראות איך הן מפנימות את המידע הסגנוני ואיך הטעם שלהן משתנה. הן מתפתחות ומוצאות את הסגנון האישי שלהן. הן רואות את עצמן אחרת ומקבלות עצמן טוב יותר.

אין ספק שנשים מוצאות בעצמן יותר מגרעות מגברים, מה שמסביר את העובדה ש-70% מהלקוחות שלנו הן נשים והשאר גברים. הם באים וקונים עונה שלמה תוך שעתיים עד ארבע שעות. העבודה עם גברים הרבה יותר מהירה ומרוכזת".

אולבייה עובדת כאמור עם הקצפת של החברה. בין הלקוחות הקבועים של שירות הסטיילינג אפשר למצוא גם שחקניות קולנוע כמו קתרין דנב, שמקבלת יעוץ סטיילינג לפני הופעתה בסרטים ולפני אירועים חשובים, אבל לא רק היא, גם נשים צרפתיות בורגניות, ותיירות עשירות, מה שלא מבטיח בהכרח אווירת עבודה חיובית.

"צריך להבין שמדובר בסלון פרטי ושמגיעה הנה רק הקליינטית. אם היא מגיעה עם הבעל, בן הזוג או חברה, התוצאה תהיה שונה לחלוטין ומוצלחת הרבה פחות. זאת לא אותה עבודה. מדובר ברגע פרטי בו האישה צריכה להיות לבד מול עצמה, מול המראה, מול הסטייליסטית. אם יש עוד עשרה אנשים בחדר יש עוד עשר דעות וכשבעלה של הלקוחה נמצא בחדר הוא תמיד יתן את דעתו.

לי לעומת זאת אין קשר אישי עם האישה ואני נותנת לה את האמת החותכת. אם משהו לא מתאים לה אני לא אהסס להסב לכך את תשומת ליבה. אני רואה אותה כמו שהיא, במבט הכי אובייקטיבי שיש, כי לפני המפגש הזה לרוב אנחנו לא מכירות".

להוציא 20 אלף יורו על בגדים

אחרי ארוחת בוקר והתאמת איפור, נטלי אוליבייה פותחת את שני הארונות העצומים שבמקום, וחושפת שתי קולקציות מלאות - קיץ וחורף - בנות עשרים סטים של בגדים לפחות. "צריך היום יותר סטייל ברחוב. קל יותר לחיות עם אישה שאוהבת בגדים קלים ללבישה, שלוקחת את עצמה בהומור אבל עם המון כבוד לאופנה.

העבודה שלי היא ללכת עם הלקוחה למקום סגנוני אחר. שהלקוחה תרגיש טוב. להתאים את הבגדים לגוף שלה אבל שלא תרגיש שהיא בתחפושת. אני לא רוצה שהיא תבצע רכישה כדי לרצות אותי, אלא שתתפתח טוב ביחס לסגנון שהיא אוהבת. יש לי לקוחות שמגיעות מספר פעמים בשנה וממש רואים איך הסגנון האישי שלהן מתפתח בכל פעם. זה תהליך של התקדמות".

וכל פעם הן קונות את מה שאת מציעה להן?

"לא תמיד, כי לא לכולן יש את אותו התקציב. יש נשים שמוציאות במפגש אחד 15-20 אלף יורו ויש נשים שלא קונות אפילו פריט אחד כי הן רק רוצות להבין את הסגנון ואחר כך קונות את אותם בגדים בזארה. ברגע שמבינים את הסגנון האישי ויודעים את כללי היסוד, לא צריך לרדוף אחרי מותגים".

הצרפתיות זקוקות בכלל לייעוץ הזה? האופנה נמצאת אצלן ב-DNA הרי לא?

"הצרפתיות יודעות לקשור צעיף בארבעים דרכים שונות וזה עניין מולד", היא צוחקת, "אבל הסוד שלהן הוא באקססוריז. הן יודעות להתאים אותם לגוף, למידה ולגובה וכך מטשטשות את מה שהן לא רוצות שיראו. הן יודעות, למשל, שאסור להיות עטופים מדי, ולפני שיוצאים מהבית מסתכלים פעם אחת במראה וזהו. אולי חיזוק נוסף של השפתון אחרי ארוחת הצהרים אבל מעבר לזה צריך לתת מנוחה לסטייל".

איך הן עושות את זה?

"הן מרגישות טוב עם עצמן ולא חושבות על הבגד. אם את מעיפה מבט אחד בבוקר במראה ולא מסתכלת על עצמך יותר במשך היום, את לובשת בגד שהוא טוב לך. עשית את הבחירה הנכונה".

יצא לך להתרשם מהסגנון הישראלי?

אוליבייה מהססת. "בנובמבר לפני שנה הייתי בכיכר המדינה ומצאתי שהבחירה שם של החנויות מאוד מדוייקת. לעומת זאת כשהלכתי ברחובות תל אביב והסתכלתי על נשים בגילאי 30 עד 50, לא ראיתי לוק שמושך את העין, או משהו יוצא דופן. רק כשהלכתי לשנקין היתה שם בחורה צעירה אחת על מראה יחודי. ראו אותה. זה לא היה מראה וולגרי אלא סקסי וחמוד".

מחיר יעוץ הסטיילינג בבון מארשה: 150-350 יורו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully