וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסארה או זארה

הגר ליינקרם

16.10.2009 / 15:52

דרך ארוכה עבר העיצוב של קסארה מהפיח של דרום תל אביב לטרנדים של חורף 2010 - עוד אופציה הגיונית לרכישת פרטים יפים במחיר מוזל

הדימיון בין קולקציית החורף של קסארה לזו הנוכחית של זארה, רק מעיד על כברת הדרך שעשתה הראשונה. חברת האופנה הישראלית קסארה, שרק במקרה מצטלצל שמה כמו זה של הרשת הספרדית, החלה את דרכה כבר לפני למעלה מ-35 שנה עם אב המשפחה דוד שלתיאל, בחנות קטנה בדרום תל אביב. מאז גדלה החנות, אל העסק הצטרפו גם ילדיו של שלתיאל וכולם יחד עוקבים אחר האופנה המתחלפת ומתרגמים נכון מגמות עולמיות עבור הכיס העממיקו הישראלי.

למרות שקסארה איננה חובקת רשת חנויות, היא נלחמת מלחמה ראויה בכל שאר הרשתות. הפריטים נמכרים במאות חנויות ברחבי הארץ (ואפילו קצת בחו"ל), כשהמוטו הוא לתרגם מגמות עכשוויות ולייצרם במזרח תוך ניסיון לשמור על איכות טובה ותמחור נמוך. אפשר לומר שקסארה מצליחים לעשות את זה, כלומר לתת מענה אופנתי עדכני במחיר שווה לכל קלאצ' של פאשניסטה עם הכנסה ממוצעת. העונה הם יוצאים עם קולקציה נרחבת שלה חמש מגמות בולטות.

הקולקציה כוללת את הסגנון הפאנקיסטי (ששוטף את העולם כולו, לא מעט בזכות ליידי גאגא), עם מכנסי טייץ בצבעים מטאליים בוהקים, ואקססוריז עם הרבה שחור וניטים, כשהיפה מביניהם היא חגורת ניטים מחומר דמוי עור, שלה ניטים גדולים מאוד מחופים באותו החומר. יש גם מעילי אופנוענים דמויי עור: "אכפת לנו מהחיות אבל גם מהכיס של הלקוחות שרוצות עור ולא יכולות להרשות לעצמן", מסבירה מיטל שלתיאל המנהלת האמנותית של הקולקציה.

קו נוסף ומוצלח לא פחות נקרא בקסארה "פיסול הגוף". מדובר בשמלות, חצאיות וחולצות, עם דגש על גזרות בעלות ווליומים נפוחים עם שילוב של בדים קשיחים יותר, שנותנים מראה בנוי ומפוסל. לכאן גם נכנסת אופנת כריות הכתפיים הבולטת, שמבוצעת יפה בז'קט קורדרווי המגיע במגוון צבעים. בין הפריטים הללו גם שמלות שק נפוחות עם כיסים וצווארון סירה נשפך. גולת הכותרת של הסדרה הפיסולית, היא שמלת כותנה דקה שלה קיפולים נפחיים באזור הישבן שמאזכרים מעט שמלות צרפתיות של המאה ה-19, כשבחלק העליון צווארון אחורי עם עודף בד משמעותי, שיכול לשמש גם כקפוצ'ון.

לצד הטרנדים המובהקים, ניתן גם למצוא מגוון נרחב מאוד של סריגים במנעד רב של צבעים וגזרות, ביניהם מספר לא מבוטל של סריגי בייסיק, שלא מחדשים דבר ומזכירים שקסארה החלה את דרכה בביגוד והלבשה עממיים מעדות החנויות של דרום תל אביב. המוצלח מבין הסריגים הוא סוודר ארוך שיכול לשמש גם כטוניקה ולו כריות כתפיים מודגשת עם כיווצים בסריג עצמו. על אף המוגבלויות שטמונות בצמר, הווליום של הכתפיים נשמר והן עומדות בגבורה ומצליחות להפוך פריט לבוש בסיסי כגון סוודר שחור, לפריט מעט יותר אופנתי שיוצא מן השגרה.

דווקא במראה הרומנטי, החוזר בקסארה מדי שנה, ניכר פספוס רציני וחוסר אחידות באיכות התפירה. לצד ריבוי שמלות השיפון, ישנן גם חולצות סאטן בגזרת בולרו עם תוספות של פרחים גדולים באזור הצווארון. אלה נועדו להילבש כטוניקה או יחד עם חצאית עיפרון, כשהבלוזון שנוצר כמוציאים את החולצה מהחצאית הוא גדול ומרשים, אך למרבה הצער בדי הסאטן והשיפון יוצרים תחושה של עבודה לא גמורה ומהוקצעת פחות מיתר הקולקציה.

מחירים : מכנסיים: 200-400 שקלים; חולצות: 159-399 שקלים; סריגים: 99-400 שקלים; שמלות וטוניקות: 199-599 שקלים; ז'קטים: 299-499 שקלים; מעילים: 299-599 שקלים.

Xsara. נטע ונועה, דיזנגוף סנטר שער 1; קמדן, יהודה מכבי, תל אביב; גמלא, דיזנגוף 150, תל אביב; אבניו 5, רמת גן; אילת 44 תל אביב; פלומה, סוקולוב 38, רמת השרון; אונג, תל-חי 6, נתניה; "נויה" קניון, מלחה, ירושלים .

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלת קרושה. 269 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טייץ 159 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלה 449 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרדיגן 149 שקלים; חצאית 289 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וסט צמה 299 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חולצה 439 שקלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully