וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יפה? לא תקבל עבודה באמריקן אפרל

עידו סולומון

17.12.2009 / 20:30

הרשת דורשת ממועמדים לעבודה להצטלם כדי שמראם יקבל את אישור ההנהלה בחו"ל. אם יחטפו תביעה הם יצטרכו להוכיח שהיופי רלוונטי להצלחה בתפקיד

"פעם אם נראית טוב בעיני הבוסית המקומית יכולת להתקבל לעבודה - עכשיו המצב השתנה. היום הבוסים הגדולים הם שקובעים מה שקורה. אתה מגיע לראיון, לא בהכרח אומרים לך לבוא בלבוש מסוים, מצלמים אותך בהפתעה, שולחים את זה למישהי בחו"ל והיא מחליטה אם תתקבל או לא. לרוב היא שוללת. הם רוצים אנשים יפים. זה מקדם את העסקים שלהם, והם דואגים לזה. בעיקר אנשים רזים עם פנים יפות, לוק עדכני שמוכר".

הטקסט הזה אינו שייך לדוגמן בתחילת דרכו, אלא למוכר באחד מסניפי רשת אמריקן אפרל בישראל, והוא נחשף היום לראשונה על ידי כתבת גלי צה"ל, תמר לוי. לדברי העובד, כל המועמדים לעבודה כמוכרנים ברשת מתבקשים במהלך ראיון העבודה להצטלם כדי לקבל את אישור הנהלת הרשת בחו"ל.

עד היום טרם הוגשה על כך קבילה רשמית, אולם לדברי נציבת שיוויון הזדמנויות בעבודה, ציונה קניג יאיר, יש בדברי העובד חשד כבד לאפליה, ומי שיבחר לתבוע את החברה יוכל לקבל פיצוי על עוגמת נפש ללא צורך בהוכחת נזק של עד 50 אלף שקלים.

קניג יאיר: "כאשר הדרישה של המעסיק לא מתחייבת מאופיו ומהותו של התפקיד, עולה חשד לאפליה. במידה ותוגש תלונה, יצטרך המעסיק להוכיח שקריטריון היופי הוא תנאי רלוונטי להצלחה בתפקיד וזה לא יהיה פשוט. מובן שלא בכל מקרה יש אפליה, וצריך לאפשר שיקול דעת, אבל לא כשמדובר באפליה בוטה וקיצונית. צריך להדגיש שאיני מכירה את החברה ולא שמעתי את השיקולים שלהם. קשה להכריע במקרה שלא הובא בפניי במלואו".

על פניו אין עילה רשמית על פי חוק לתביעה, שכן אפליה על רקע מראה אינה מצויינת במפורש בסעיף החוק הרלוונטי. יחד עם זאת, לדברי קניג-יאיר, אין מדובר במקרה אבוד. "השאלה האם הסעיף מהווה רשימה פתוחה או סגורה של עילות קיימת תמיד. עם זאת, חוקי יסוד של שוויון במדינה אמורים להגן על אנשים מפני אפליה".

בסניפי הרשת בארץ סרבו להגיב לידיעה. תגובת הנהלת החברה בחו"ל טרם התקבלה.

אמריקן אפרל (american apparel) היא חברת הלבשה אמריקאית, שלה למעלה ממאה סניפים ברחבי העולם, שניים מהם בישראל - בתל אביב ובירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully