וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאבד את הראש

לירוי שופן

4.1.2010 / 20:13

פראדה ולנווין משיקים שני קמפיינים חדשים לקיץ, שנפתחים בתמונות של דוגמניות ללא פנים. האם מבססות הדוגמניות את מעמדן כקולב?

בשבוע שעבר שוחררו תמונות ראשונות מקמפייני קיץ 2010 של פראדה ולנווין, ובאופן מפתיע, שני בתי האופנה החליטו לקדם את ענייניהם בעזרת דוגמניות המופיעות בפנים מוסתרים. הצילומים אינם כוללים כמקובל את פרצופה של הדוגמנית, אלא רק מרמזים עליו, נותנים לצופה רגע השהייה בחיפוש אחר זהותה. בעוד שהדבר מוכר ומקובל בעיקר בצילומי אקססוריז, אין זו נטייה מקובלת בצילומי בגדים ובוודאי לא בפרסום של צילום ראשון מתוך קמפיין העתיד לבוא. כך או כך, את מרכז תשומת הלב בתמונות שנחשפו תופסים העיצובים עצמם.

על שני הקמפיינים חתום הצלם סטיבן מייזל, מה שמרמז אולי על אג'נדה חדשה. הגישה הזו לאופנה, כפי שהיא משתקפת בשני התצלומים, עשויה להפוך לסוגיה בוערת ומעלה את השאלה האם הוויתור על סעיף הזהות המרכזי של הדוגמנית, הפנים שלה, הם שלב נוסף במחיקת ערכן של דוגמניות העל, בכך שהוא הופך אותן עצמן ללא רלוונטיות, או שאולי דווקא מחזק אותן, כי הוא מייצר סקרנות. וזו כידוע, אחת הנוסחאות הוותיקות לעוררות עניין ציבורי. ובהתאמה, ההתעסקות בשני הקמפיינים האלו אינה נחה והם מככבים שוב ושוב בתקשורת האופנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלף האופי, נשאר היופי? קמפיין פראדה קיץ 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

פראדה אף הגדילו לעשות ולא שיחררו הצהרה רשמית לגבי זהות הדוגמנית המובילה את הקמפיין, שראשה בתמונה נחתך באופן בוטה. הם יצרו בכך מצעד ניחושים פורה ברחבי הרשת, אחד מהם גורס כי ככל הנראה מדובר ב-Rasa Zukauskaite, שזכתה בעקבות המהלך לכינוי הרפאים 'הדוגמנית המסתורית'. בתמונה ששוחררה מבית לנווין, עוד נותר חלק מצדודית פניה של הפרזנטורית, המאפשר לזהות בקלות שמדובר בדוגמנית העולה Jamie Bochert.

סביר להניח כי בתמונות הבאות מתוך אותם קמפיינים נזכה לדוגמניות עם קצת יותר ראש. ניאלץ להמתין למוצא פיו של מר מייזל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במקרה הזה רואים קצת פנים. קמפיין קיץ 2010 של לנווין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully