וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחכים לכם בסוף הסימטה

שירה פור

20.3.2010 / 11:30

המצפן האופנתי מזים את השמועות שהכל נהיה יקר בשוק הפשפשים ומלביש את יעל שקד בפריטים הכי מגניבים ביפו

השבוע עמנו יעל שקד שופעת הצ'ארם, בת 24, סטודנטית לתקשורת במכללה למנהל, גרה בתל אביב עם רונה הבלשנית, נדב המחשביסט וניקי החתולה. יעל מספרת שגדלה ברמת גן, קומה מתחת למאלף אריות אמיץ שעבד בספארי והיה מביא לה מדי פעם עצמות וגולגולות שלהם, ככה בשביל להזין את הסקרנות. המצפן מבחין בדמיון מחשיד בינה לבין מוגלי ילד הג'ונגל. יום אחד, כך היא מקווה, היא תקדיש את עצמה לטיפוח מוזיקאים, בינתיים אפשר למצוא אותה לפעמים על הבר של מועדון ההופעות לבונטין 7.

יעל שקד מתארחת במצפן האופנתי. דנה מאירזון
יעל שקד מתארחת/דנה מאירזון

יצאנו איתה לשוק הפשפשים ביפו, שאחרי ניתוח לב פתוח ארכיאולוגי שעבר בשנים האחרונות, התחיל בשנה האחרונה ליהנות גם מתיקונים קוסמטיים מסיביים. משוק מיואש ותקוע, שכולם הריחו את הפוטנציאל שבו (וגם את האבק) הוא הופך לאיטו ללוקיישן חם למסעדות, בתי קפה וחנויות מעצבים כמו שרון ברונשר, רובי סטאר, וואן בד-רום, הסדנה, אלונה בר יונה ואחת-אחת. אם חושבים על זה, זו בעצם תמצית הווייתו של השוק הזה – לקחת משהו מאובק, לעשות לו תיקון ולהעניק לו חיים חדשים.

תיק ומטפחת. דנה מאירזון
תיק פרחוני ב-50 שקלים, מטפחת ב-20 שקלים/דנה מאירזון

הרוכלים הוותיקים לא כל כך יודעים איך לאכול את המייק-אובר הזה, והדיסוננס בין העממיות חסרת הגינונים של שיכון הוותיקים לשיק המזוקק והקריר של חנויות המעצבים משעשע לעתים, ולרגע אחד גם מבעית, כשאנחנו עדות לתקרית אלימה בין שני בסטיונרים חמומי מוח ויוצאות מהסרט האירופאי שנכנסנו אליו. הרוחות נרגעות לבסוף, השבח לעז, ואנחנו פונות לציד המציאות שלנו.

שמלה פרחונית. דנה מאירזון
שמלה ב-80 שקלים/דנה מאירזון

התחלנו בחנות חדשה שנפתחה בסמוך לרחבת הרוכלים ברחוב עמיעד, הנושאת את השם – תחזיקו חזק את ארוחת הצהריים שלכם – "עליסה בארץ הפלאות". עליסה זו מציעה אוסף מגובב של בגדים לא נחשקים במיוחד ב-29 שקלים לחתיכה, אבל גזרת האקססוריז שלה לא רעה כלל – מצאנו שם תיק פרחוני חמוד ב-50 שקלים, מטפחת ראש גדולה ב-20, תיק ערב מחורז ב-30 שקלים ושאל צבעוני עם הדפס תוכים שקסם לדנה ועלה לה 20 שקלים.

טישירט. דנה מאירזון
טי-שירט. 40 שקלים/דנה מאירזון

המשכנו אל עבר הגרעין הקשה והמנוסה יותר של השוק, שממוקם במעבה הסמטאות המקורות. פנינו לבסטות של שתיים מוותיקות הרוכלים שיושבות אחת מול השנייה – דוריס מאסטרפיס ומרים שוער. שתיהן שם למעלה מ-20 שנה ומציעות בגדי וינטג' אמיתיים, כלומר כאלה שיוצרו לפני 25 שנה לפחות וגורמים לקוצר נשימה מרוב יופי, ולפעמים גם בגלל המחיר. מחיר שמלה אצל דוריס יכול להאמיר למאות שקלים, מרים דופקת ברקס ב-150.

שאל ומצלמה. דנה מאירזון
שאל ב-20 שקלים/דנה מאירזון

אבל המצפן לא מבייש את הפירמה, וגם אצל דוריס מצליח לאתר פריטים זולים ושווים. איתרנו אצלה שמלת קומבינזון מקסימה וחדשה לחלוטין, שהסכימה למכור לנו תמורת 100 שקלים, וגם מכנסי ג'ינס של ליוויס משנות השבעים שנעתרה להיפרד מהם תמורת 50 שקלים בלבד.

תיק. דנה מאירזון
תיק חרוזים ב-30 שקלים/דנה מאירזון
קומבינזון כותנה. דנה מאירזון
קומבניזון חדש לחלוטין ב-100 שקלים/דנה מאירזון

מהקולבים הצפופים של מרים שלפנו שמלת סאטן אדומה ופרחונית, עליה היא מבקשת בחן ובנועם 80 שקלים, וחולצת פסים סרוגה באדום-לבן, שעולה 50. לאחרונה היא הצליחה לשים יד על סטוק של חולצות טי חדשות לחלוטין משנות השבעים, עם כיתובים פטריוטיים שלבטח יקסמו לתיירים וחובבי נוסטלגיה (""welcome to Israel, kennedy, למשל), שנמכרות ב-40 שקלים האחת.

חולצה וסיכות דש. דנה מאירזון
סיכות דש/דנה מאירזון

בסוף הסמטה בה שוכנות השתיים, ממוקמת בסטה של איש חביב, שבה אפשר למצוא סיכות דש מרהיבות עם איורי ילדים בסגנון רוסי. המצפן לא הצליח להתאפק ורכש לפחות עשר, במחירים שנעים בין 5 ל-10 שקלים. יש לו עוד המון.

מה, כמה, איפה

תיק פרחוני – 50 שקלים
מטפחת – 20 שקלים
תיק חרוזים – 30 שקל

אליסה בארץ הפלאות. עמיעד 14, שוק הפשפשים. 052-3220743

שמלת קומבינזון פרחונית – 100 שקלים
מכנסוני ג'ינס – 50 שקלים

דוריס מאסטרפיס. פנחס בן יאיר 33, שוק הפשפשים. 052-2434038

שמלה אדומה פרחונית – 80 שקלים
חולצת טי – 40 שקלים
חולצת סריג מפוספסת – 50 שקלים
מרים שוער. פנחס בן יאיר 11, שוק הפשפשים. 03-5181448

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully