וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלנה רובינשטיין ואני

גלי רבינק

14.4.2010 / 8:35

סבתא בישלה דייסה, הוסיפה בקבוק קוניאק, כמה קללות באנגלית וצחוק פרוע - דיאנה לרנר בת ה-88 משוחחת על אופנה עם 'סבתא שיק'

לליידי די אין פקעת שיער אפורה עם כמה חוטים פרומים והיא לא ממש הטייפ קאסט של 'סבתא בישלה דייסה', אלא יותר סבתא בישלה דייסה, שפכה לסיר בקבוק קוניאק והוסיפה כמה קללות באנגלית וצחוק פרוע. ליידי די היא דיאנה לרנר, בת ה- 88, סבתא ניו יורקית עם תספורת קצוצה בצהוב אפרוחי, שבסיפורים שלה תל אביב הצעירה מהפיפטיז הופכת לטיזרית משתובבת, עם לא מעט סקס ואופנה.

דיאנה לרנר מתארחת בסבתא שיק. גלעד בר שלו
דיאנה לרנר מתארחת בסבתא שיק/גלעד בר שלו

בין שתי ערים

"עליתי לארץ בשנת 47' מטעמי ציונות ועד לא מזמן חייתי על קו תל אביב-ניו יורק: חצי שנה גרתי בתל אביב וחצי שנה בניו יורק. כעולה חדשה אחרי תקופה של התפעמות מירושלים, החלטתי שאני רוצה לעבור לגור באחותה המוחצנת, תל אביב. דבר שהתגלה כלא פשוט, כדי לקבל חדר בהוסטל של הסוכנות היית צריך להכיר מישהו שמכיר מישהו והמקום היה עמוס כמו במייסיס לפני כריסמס. אני חלקתי חדר עם שתי בנות, מטבח עם שלוש, אמבטיה בלי דלת וזכינו למים חמים רק פעם בשבוע. אבל, היו גם הטבות לא רעות. מסיבות פרועות והעובדה שחלקנו בינינו הכל: אוכל, בני זוג, בגדים ושופינג. כל עקרונות הקיבוץ במיטבם."

סיכת פרפר של דיאנה לרנר. גלעד בר שלו
סיכת פרפר של דיאנה לרנר/גלעד בר שלו

קופי פייסט

"לאמה של השחקנית ז'אז'א גאבור הייתה חנות תכשיטים בניו יורק. והיא הבינה שמה שאנשים רוצים זה להיראות כמו הכוכבים בשטיח האדום, אבל,לשלם מעט. היא הייתה מוכרת עתקים של תכשיטים שנראים כמו הדבר האמיתי. וככה יכולתי להרשות לעצמי להתקשט במשכורת של פרילנסרית. עד היום אני שומרת במגירת התכשיטים עגילים מנצנצים, שעון שהחוליות שלו מורכבות ממלאכים קטנים ושרשרת שעון שקניתי בחנות שלה."

סיכת פרפר של דיאנה לרנר. גלעד בר שלו
סיכת פרפר של דיאנה לרנר/גלעד בר שלו

תעשיית האופנה

"עבדתי כעיתונאית אופנה בג'רוזלם פוסט, כתבתי מעט ל-WWD וחלק מהכתבות שלי תורגמו ל"מעריב" ו"הארץ". אם הייתי צריכה לבחור משהו מיוחד מכל הראיונות שערכתי במהלך הקריירה שלי, הייתי בוחרת שניים. האחד עם מלכת הקוסמטיקה, הלנה רובינשטיין, איתה השגתי ראיון בלעדי כשהתארחה בארץ בדרך לא דרך. היא הייתה כנה ומקסימה (על השאלה מה היא מציעה לעשות כדי לשפר עור פנים דהוי? היא ענתה לי 'לעשות אהבה'. וכששאלתי למה הקרמים שלה כל כך יקרים, היא ענתה 'המרכיבים בכל הקרמים הם פחות או יותר דומים, אבל נשים מעדיפות לשלם הרבה כסף על קוסמטיקה', ומשכה בכתפיים). וראיון נוסף עם דיאנה ורילנד, שערכה את "ווג" הרבה לפני אנה ווינטר. הראיון נערך בפנטהוז שלה בפארק איווניו בניו יורק. בית מיוחד שנראה כמו בורדל מסוגנן עם פסלים ייחודים. הגענו, הצלם, פטר הרצוג ואני בשעה המדויקת שנקבעה והמתנו לה 40 דקות בסלון, הגברת עשתה אמבטיה. אח"כ היא אמרה לנו שחדר האמבטיה הוא כמו המשרד שלה. שם היא מתפנקת וקוראת גזרי עיתונים שהיא שומרת. מלבד ההתחלה המוזרה היא התגלתה כאישה עם השקפת עולם מעניינת."

דיאנה מתארחת בסבתא שיק. גלעד בר שלו
דיאנה מתארחת בסבתא שיק/גלעד בר שלו

קצוץ דק

"הסתפרתי לתספורת קצרצרה כבר בסוף שנות החמישים שזה היה די נועז. ולתקופה קצרה אני ואודרי הפבורן חלקנו את אותו ספר, אלכסנדר הפריזאי, אז לפעמים אני משתעשעת ברעיון שהיא העתיקה ממני את התספורת. אבל, כבר מזמן נטשתי את ספרי צמרת והבנתי שהטוב ביותר זה להסתפר במספרות לגברים. חוסך זמן, כסף ויש שם את השיחות הכי מעניינות על סקס, ספורט ונשים."

טבעת של דיאנה לרנר. גלעד בר שלו
טבעת של דיאנה לרנר/גלעד בר שלו

פריטים שלא נפרדת מהם

"את שני הפריטים קיבלתי מחברתי פט, שתמיד קלעה לטעמי. הראשון הוא טבעת ממהדורה מיוחדת של העתקים מאוסף התכשיטים של ג'קי או. מצורף לקופסא מכתב קטנטן מודפס ונאיבי מיומנה של ג'קי קנדי על החלום שלה לפני החתונה, על בעל שחוזר בחמש הביתה וסופי שבוע בחצר הבית עם הילדים.
הפריט השני הוא 'שרשרת קסם' - מחרוזת למזל טוב ואהבה עמוסה בפריטים סימבוליים שקיבלתי בשנות השבעים. עכשיו אני רואה שרשראות דומות של מעצבים בלא מעט חנויות. אבל, עדיין לזו יש קסם מיוחד ושילוב ייחודי של צבעים."

יוחזר לאלתר

"הגישה המינימליסטית הולמת כמה בחורות שנראות כמו ספגטי ולא משדרת מספיק דרמה, תיאטרליות ונהנתנות. יש כאן מעצבים נהדרים שחייבים להפסיק להסתכל במבט מעריץ אל מעצבים מעבר לים וליזום אמירה ייחודית ארצישראלית, כמו בימים ההם כשהעולם התרגש ממעילי המדבר ,הצבעים הנועזים והאופנה הישראלית."

  • עוד באותו נושא:
  • סבתא שיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully