וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושקוש קושקה

שירה פור

8.5.2010 / 11:17

המצפן האופנתי קופץ לביקור בבוטיק הווינטג' של סולנית להקת איטליז, לי טריפון ושותפתה ומריה אלפר והוציא קצת יותר ממה שהוא רגיל

השבוע הפך המצפן מפסיבי-אגרסיבי סטנדרטי לאקטיביסט אופנתי לוחמני ונצמד לרונה מורן, בת 26 מתל אביב. רונה אוחזת בתואר ראשון בהיסטוריה (ובשם שכיף להגיד), ומתפקדת כלוחמת צדק וזכויות אדם ו"כלבויניקית של מאבקים", כפי שהיטיבה להגדיר את עצמה בעצמה. בחודשים האחרונים היא מרכזת את מאבק העובדים הזרים בארץ מתוקף תפקידה כרכזת זכויות הפליטים באמנסטי ישראל. במקביל, היא פועלת למען קירוב לבבות בין ערבים ליהודים, ומייסדת בעיר לוד פרויקט שנמצא ממש בחיתולים (אפילו ברחם, בעצם). חוץ מזה, אפילו הפרצוץ הכי קשוח שלה לא מצליח לטשטש את יופיה המשגע, והיה לה שבוע סודק לב, אז היא הסכימה להתארח, בתנאי שלא נלביש אותה כנפקנית קווקזית מובטלת. המצפן נשבע בנדר.

רונה מורן מתארחת במצפן האופנתי. דנה מאירזון
שם שכיף להגיד. רונה מורן מתארחת במצפן/דנה מאירזון

את הבוקר התחלנו ברחוב פרישמן בתל אביב, על הספסל שממול החנות "קושקה", שבשעה עשר וחצי בבוקר הייתה סגורה הרמטית. ניצלנו את הזמן כדי לדבר על דה ועל עבודה, להשקיף על הסביח הסמוך ולהיזכר שהסביח האמיתי של פרישמן בכלל עבר לטשרניחובסקי, וזה שנמצא שם כעת רק דוהר על תהילת העבר של קודמו. זו בעצם סוגיה פילוסופית – מהו היש? מה יש בסביח? והאם אתה חייב להיות בפרישמן כדי להיות הסביח מפרישמן? התהייה הזו הצליחה להעסיק אותנו עד 11:00, או אז נפתחה החנות על ידי נערה עבותת גבות שנראתה כמו ריטה בשלהי האייטיז, לבושה חולצה מכופתרת גדולה ושקופה שממנה בצבצה בגאווה חזייה פרחונית ססגונית.

תיק בנטון. 120 שקלים. דנה מאירזון
תיק יד צבעוני של בנטון, במחיר שווה לכל נפש של 120 שקלים./דנה מאירזון

קושקה (חתול, ברוסית) הוא בוטיק וינטג' בבעלותן של לי טריפון, סולנית להקת איטליז שזוכה לעדנה, ומריה אלפר, בוגרת מסלול לבוש ואביזרים בבצלאל. השתיים מייבאות בגדי יד שנייה מברלין ומהמבורג, כאשר חלק מהבגדים עוברים שיפוץ ועיצוב מחדש. מדובר בגלגול השני של החנות, שהייתה ממוקמת עד לא מזמן בשכונת נווה צדק. החנות החדשה לא גדולה, ומציעה מבחר מצומצם למדי של פריטים שמסודרים לפי צבעים וסגנונות (מנומר, אדום, פרחוני וכן הלאה), נעליים ואביזרים. רוב האוסף ראוי ובמצב טוב, אך גם מתומחר גבוה מדי בעינינו, בעיקר מאחר שלא מדובר במותגי על. מרבית השמלות נקובות תו מחיר שמן מ-200 שקלים (שמגיע גם למשקל כבד של 400) ומחירי החולצות נעים בין 60 (חולצה בודדת בחנות) ל-200. לא בשמים, אבל גם לא תמיד מחובר לקרקע.

מטפחת. 40 שקלים. דנה מאירזון
על הצוואר כרכנו מטפחת פסים צבעונית. 40 שקלים/דנה מאירזון

הלבשנו את רונה בגופיית טריקו צהובה עם כיס חמוד בחזה, שעולה כאן 80 שקלים, ופנינו לאגף האביזרים בחנות. על הצוואר כרכנו מטפחת פסים צבעונית שעליה מבקשים כאן 40 שקלים, ואת המותניים חגרנו בחגורת בד ירוקה ולא זולה בעליל – 80 שקלים והיא שלכם. מאוסף הנעליים קסמו לנו סניקרס תכולות במידה 37, עם תו מחיר של 200 שקלים (הן במצב חדש), ומקולב התיקים תלשנו תיק יד צבעוני של בנטון, במחיר שווה לכל נפש של 120 שקלים.

נעליים. 200 שקלים. דנה מאירזון
200 שקלים בעד סניקרס במצב חדש/דנה מאירזון

מפינת התכשיטים בחרנו טבעת עץ מקסימה בדוגמת פסים שנהבית, וזה המקום לציין ששאר התכשיטים בחנות לוקים בסטייל שנבצר מבינתו של המצפן – העיצובים מיושנים ומקשישים, ולא ברור למי בדיוק הם לוחצים על בלוטות הנוסטלגיה והשיק. לא לנו, בכל מקרה.

טבעת עץ. 60 שקלים. דנה מאירזון
טבעת עץ. 60 שקלים/דנה מאירזון

עם סביח ביד וכשלבו טוב עליו (עד גבול מסויים, כן? עדיין, בדרום תל אביב ובלוד ממתינות המון סיבות להתמרמר), פנה המצפן להלחים עצמו בחזרה למקלדת, ושחרר את רונה לעיסוקיה רבי המעלה. יום יבוא וגם הוא יפסיק לחשוב רק על עצמו.

טוטאל לוק. 580 שקלים. דנה מאירזון
טוטאל לוק ב-580. המצפן כבר ידע ימים זולים יותר/דנה מאירזון

מה, כמה, איפה

גופייה צהובה: 80 שקלים
מטפחת פסים: 40 שקלים
חגורה ירוקה: 80 שקלים
סניקרס תכולות: 200 שקלים
טבעת עץ: 60 שקלים
תיק בנטון: 120 שקלים

קושקה וינטג'. פרישמן 42, תל אביב. 03-5229398

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully