וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באדה באנג

לירוי שופן

22.5.2010 / 11:12

מרק ג'ייקובס מקדם את בושם הגברים החדש שלו כשהוא עצמו מתנוסס בעירום על מודעת הקמפיין. ולמה הבקבוק שמכסה את איבר המין שלו כל כך גדול?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרסומת החדשה של מרק ג'ייקובס. פארודיה שנונה לקמפיין של טום פורד?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין הבושם של טום פורד מ-2007/מערכת וואלה!, צילום מסך

במודעת הפרסומת לבושם הגברים באנג BANG של מרק ג'ייקובס שנחשפה אתמול ברשת, מככב ג'ייקובס עצמו, כשהוא שוכב על מעין משטח כסוף בעירום מלא ורק בקבוק גדול של הבושם מסתיר את חלציו. הבושם, שהשקתו צפויה להתקיים בארצות הברית ב-30 ביולי, הוא בושם הגברים הראשון שהוציא ג'ייקובס זה עשור ואריזתו מדמה מעין אריזת פח שהכו בה – 'באנג'!.

על פי יומון האופנה WWD, הרעיון לכך שג'ייקובס ידגמן בעצמו עבור הקמפיין, הגיע דווקא מרוברט דאפי, שותפו לעסקים. "רוברט ואני עובדים מאוד קרוב", סיפר המעצב, "והוא אמר – מרק, אתה נראה כל כך טוב עכשיו, אתה צריך להיות הדוגמן לבושם הגברים". אך כאן לא נגמרה הסוגיה, וג'ייקובס סיפר כי לאחר שנפתר עניין הפרזנטור, עלתה שאלת המיליון – מה הוא ילבש?. "ניסינו את זה עם בגדים, אבל זה לא עבד, ואז יורגן הציע את המיטה הכסופה, ואיכשהו הכל התחבר". בין אם מדובר בהחלטה אמנותית מדויקת או לא, אין ספק שהיא תרמה בעיקר לדבר אחד - הקמפיין הפך מפרסומת נורמטיבית לפרובוקציה שהציתה את הרשת.

אולם אפשר שיש כאן גם פרודיה ערמומית. התבוננות בתמונה, אותה צילם הצלם הקבוע של ג'ייקובס יורגן טלר, מעלה דמיון ויזואלי וקונספטואלי עיקש לקמפיין בשמים אחר. אמנם הדבר לא נדון באופן רשמי בראיונות, אך קשה שלא לתהות על הקשר בין הפרסומת החדשה של ג'ייקובס לבין פרסומת בושם הגברים הראשון של טום פורד, שיצאה ב-2007. אצל האחרון, הייתה זו דוגמנית חסרת ראש שרועה על מיטה כשעל איבר מינה מונח לו בקבוק בושם מצודד וקטן. ג'ייקובס עושה דבר דומה - רק שהוא הצליח לקחת את נוסחת הבסיס הזו ולהפוך את משמעותה לחלוטין. לא רק שהבקבוק גדול פי כמה, אולי כניסיון לרמז על הדבר אותו הוא מכסה, ולא רק שהוא עצמו מופיע באופן מוחצן ונרקיסיסטי, אלא גם אי אפשר שלא לחוש באפיל הומו-ארוטי מכוון, ללא שום רמז למגע נשי. במילים אחרות, במקום אותה אישה חטובה שפורד השתמש בה כדי לא לעורר חרדה בקהל היעד, ג'ייקובס שם את עצמו כמודל הזדהות ועוד בעירום. עכשיו, כל שנותר הוא למכור לסטרייטים בושם עם תדמית כל כך הומואית. זה באנג אמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully