וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל למה 8 דקות, למה?

לירוי שופן

9.6.2010 / 0:01

כל העולם חיכה לקליפ החדש של ליידי גאגא. בסוף, התברר שכל מה שהיא עושה זה לצטט את החזייה של מדונה. פייר? ציפינו ליותר

רף הציפיות הגבוה מהקליפ החדש של ליידי גאגא התחיל להיבנות לפני כשבוע, אחרי שתמונות מתוך צילומי הסרטון הוגנבו לרשת ומיד זכו לדיון ציבורי ער. זמן קצר אחר כך התאפשרה הצצה מוקדמת וקצרצרה לקליפ במסגרת תוכניתו של לארי קינג ובמקביל, הסקרנים שפקדו את עמוד הבית של גאגא גילו שעון עצר גדול מקדם את פניהם, סופר לאחור את השעות עד לחשיפתו באקט של ציפייה לקתרזיס.

אבל הקליפ ששוחרר לבסוף לשידור בשעות הערב המאוחרות של יום שלישי, מעלה בעיקר את השאלה האם ייתכן כי הקול הראשון הבוקע מהקליפ החדש של גאגא הוא צלילה הגבישי של תקרת זכוכית? זו שגאגא, עם הרחש התקשורתי המוגזם שליווה את השקתו, נתקלה בו במלוא עוצמתה? האם היא הגיעה לקצה גבול היכולת שלה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בנעלי עקב. גבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הקליפ ביים סטיבן קליין, צלם אופנה מן השורה הראשונה שעובד בימים כתיקונם גם עם מדונה. מבחינת המראה שלו, הקליפ ובמיוחד הפתיחה שלו, מרשימים למדי, עם גאגא כדמות בדיונית, חיילים הנראים כמשתתפים באורגיה נאצית מוזרה או סאדו-מאזו בין הזמרת השדופה ודוגמן בסטילטו מחודדים. אבל, כל זה לא מותיר אפילו פסיק מהרושם שהותירו המשקפיים המעשנים מן הקליפ הקודם. אז, הייתה זו בורלסקה מטורפת שהגיעה עד קיל ביל. הפעם, הציטוטים מהם עשוי הווידיאו הם חסרי מעוף, וממקורות שאינם מורכבים מספיק. כך, הבחור החטוב בנעלי העקב מרפרר בכוונה לצילום המפורסם של סטפאנו גבאנה בסטילטו, שצולם על ידי קליין; חלקים אחרים הם מחווה מעוררת אי נוחות לקליפים נודעים של מדונה (החל מ"ווג" ועד "כמו תפילה"); ותלבושת הנזירה מזכירה יותר מכל את הקולקציה האחרונה של סטפאנו פילטי לאיב סן לורן, דווקא זו שהוא התעקש שאף אחד לא הבין כהלכה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזיית מדונה חדשה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליידי גאגא, שידעה תמיד להשתמש באופנה כדי להרחיב את היריעה, ביצעה הפעם מהלך שהגביל אותה וניסתה להתמקד בשאריות אופנה שהמציאו אחרים, במקום בכוח בו היא עצמה אוחזת. זה מה שקורה, כשמתעלמים מתחושת המיצוי בשביל להוכיח דבר נעלם, ולא טורחים לגמור את העסק אחרי 3 וחצי דקות. יש שאמרו שהקליפ הזה סנסציה, התגרות פרובוקטיבית, אך זהו דבר שמתאים להמון הפשוט לומר לנוכח צלב ועור חשוף. אפשר שזה מה שניסתה להשיג - קליפ ואופנה שההדיוטות יכולו להבין ולתסוס מהם בקלות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אורגיה נאצית. גאגא במרכז/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקליפ אינו משעמם, או חד-גוני, כמו שהוא ארוך מידי (מעל לשמונה דקות). משום הרף הגבוה, אולי הגבוה מידי שהיא הציבה אחרי הקליפ הקודם, טלפון, שללא עוררין הוא אחד הסרטונים המסוגננים בהיסטוריה, גאגא נדרשה שוב להיות בומבסטית עד קצה גבול היכולת. במקום למשוך בדיוק לכיוון ההפוך, עם קליפ שיחזיר את הקרקע לרגליה ויאפשר בפעם הבאה לטלטל, היא ניסתה לעמוד בציפיות. כאן, בדיוק כמו באופנה, מתבצעת ההחטאה המונעת ממנה להפתיע. מליידי גאגא, הציפייה הייתה לפחות למציאות חדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלבים ועור חשוף?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully