וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הזמן עצוב

30.6.2010 / 9:42

ויוקה באבאג'י היא דוגמנית שהתאבדה בשבוע שעבר והיא לא לבד - עלייה במספר הדוגמנים המתאבדים מחזירה לבמה תהיות נושנות בדבר הצד האפל של הזוהר

ביום שישי האחרון נמצאה מתה ויוקה באבאג'י (37), דוגמנית ושחקנית בוליווד, שככל הנראה תלתה את עצמה ממאוורר תקרה בדירתה אשר בפרברי מומבי. לפי דיווח של 'כלכותה טלגרף', מיס מאוריציוס לשעבר ומי שהייתה פני קוקה קולה ומודעות קאמה סוטרה בהודו, סבלה מדיכאון חמור ומתמשך.

הדוגמנית ויוקה באבאג'י. GettyImages
תלתה את עצמה ממאוורר תקרה . ויוקה באבאג'י/GettyImages

בשבוע שעבר קפץ אל מותו מדירתו בקומה הרביעית, הדוגמן הצרפתי טום ניקון (22). גופתו של ניקון, שדיגמן עבור ברברי, לואי ויטון והוגו בוס, נמצאה בחצר הבניין שבמרכז מילאנו, לאחר שבאותו בוקר השתתף בחזרות לקראת תצוגת האופנה של ורסצ'ה שהתקיימה בעיר. מחקירת המשטרה עולה שהדוגמן הצעיר סבל מדיכאון עקב פרידה מחברתו. המעצבת דונטלה ורסצ'ה שעבדה עם ניקון בבוקר מותו אמרה ל"גרדיאן" הבריטי: "הוא היה שקט מהרגיל אותו יום. מי יודע אם זה היה סימן שאני, כאימא וכאישה, הייתי צריכה לזהות"?

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
טום ניקון. GettyImages
קפץ אל מותו מדירתו בקומה הרביעית. טום ניקון/GettyImages

לעומתו הסופרמודל והשחקנית הצרפתייה נעמי לאנווה (30) הידועה כפרזנטורית הלנז'רי של מרקס אנד ספנסר, שרדה נסיון התאבדות ב-9 במאי השנה. היפייפיה המולטית ירוקת העיניים נמצאה מחוסרת הכרה ב-9 מאי 2010 בקרבת ביתו של בן זוגה לשעבר (הכדורגלן הצרפתי קלוד מקאללה), כשלצדה בקבוק תרופות ריק. למזלה היא החלימה לאחר מנוחה של שלושה שבועות בביתה בלונדון ובימים אלו היא שבה לעבודה.

נעמי לאנווה, מאי 2009. GettyImages
ניסיון התאבדות שכשל. נעמי לאנווה/GettyImages
נעמי לאנווה, מאי 2009. GettyImages
נעמי לאנווה/GettyImages

תעשיית האופנה זועזעה באפריל השנה כשבאופן מצמרר התאבדו שני דוגמנים באותו יום: הדוגמן האמריקאי אמברוז אולסן והדוגמנית-מגישת הטלוויזיה הקולומביאנית לינה מוראלנדה. אולסן (24), יליד אלסקה, עבר ב-2002 לניו יורק ופיתח קריירת דוגמנות מצליחה. הוא הפך להיות מבוקש עבור עבודות פרינט ובתצוגות וזכור במיוחד ממודעות ארמני Exchange, הוגו בוס, D&G, איב סן לורן, לואי ויטון, ברברי ועוד. גופתו התלויה התגלתה בדירתו בניו יורק על ידי חבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופתו התלויה התגלתה בדירתו בניו יורק על ידי חבר. אמברוז אולסן במודעה ל'ארמני Exchange'/מערכת וואלה!, צילום מסך

באותו יום, כאמור, התאבדה גם לינה מארולנדה (29) בקפיצה ממרפסת דירתה בקומה השישית של בניין בבוגוטה, בירת קולומביה, בנוכחות הוריה, רופא, ובעלה בנפרד. מוראלנדה, ילידת מ?ד?י?ין שהתחנכה במוסדות קתוליים קפדניים, החלה לדגמן בגיל 12 וסיימה לימודי פרסום באוניברסיטת בוגוטה. ב-2002 הפכה לשדרנית ומנחת טלוויזיה בתחומי בידור ואופנה ובמקביל שימשה כדוברת ופרזנטורית של מותגים מרכזיים בארצה. ככל הנראה, בזמן מותה עברה תקופה קשה עקב פרידתה מבעלה השני לו נישאה שלושה חודשים קודם לכן ונטלה בקביעות כדורים נוגדי דיכאון. דקות לפני שקפצה אל מותה, גילתה סימני פאניקה ונעלה את עצמה בחדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נטלה בקביעות כדורים נוגדי דיכאון. לינה מארולנדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנובמבר שנה שעברה נמצאה תלויה בדירתה שבפריז, הדוגמנית הדרום קוריאנית דאול קים (20). קים, ילידת סיאול שהופיעה בקביעות במגזינים ווג, Dazed and Confused ו-I:D ודיגמנה גם לשאנל, ויויאן ווסטווד, גאפ ו-H&M, סבלה מדיכאון תקופה ארוכה לפני מותה. היא ביטאה את תיסכוליה בציוריה ובבלוג האישי שלה, iliketoforkmyself.blogspot.com ("אני רוצה למזלג את עצמי"). החל מ-2007 היא החלה לפרסם פוסטים בעלי אופי אלים העוסקים בכעס והרס עצמאיים. באפריל 2007 היא כתבה: "אני הולכת לרסק את פני... חיי כדאול הם כל כך אומללים ובודדים. אנא הצטרפו אל בדידותי בעולם אחר. אני אוהבת את כולכם. דאול." אחר כך היא הוסיפה: "צוחקת. אני בסדר. רק עייפה". היא גם תיארה הפרעות שינה והודתה שהיא נהנית לענות את עצמה. באוקטובר 2009 בזמן שבוע האופנה של ניו יורק ומספר שבועות לפני מותה, היא פירסמה פוסט בו תיארה את עצמה כ"מדוכאת בטירוף ועובדת קשה מדי".

הדוגמנית דאול קים. GettyImages
"אני הולכת לרסק את פני". דאול קים/GettyImages
הבניין בו התאבדה הדוגמנית דאול קים. GettyImages
הבניין בו התאבדה קים/GettyImages

היילי קוהל (26), דוגמנית קנדית שלא סבלה מכל בעיות נראות לעין ושהקריירה שלה התנהלה בהצלחה, צנחה אל מותה באוקטובר 2009 מדירת דוגמניות בקומה השביעית בבניין במילאנו. מספר דוגמניות שהיו עמה אותו זמן העידו שהיא קפצה במפתיע, לאחר שהודיעה שהיא יוצאת לעשן במרפסת. קוהל החלה לדגמן ב-2000 ועבדה בטורונטו, ניו יורק, אתונה, מילאנו, המבורג ולונדון. חקירת מותה לא העלתה כל הסבר או סימן מקדים להתאבדותה.

לוסי גורדון בבכורת הסרט ספיידרמן 3, אפריל 2007. GettyImages
אדם נדיב ובלתי אנוכי. לוסי גורדון/GettyImages

לוסי גורדון הייתה דוגמנית ושחקנית בריטית מבטיחה. היא החלה את קריירת הדוגמנות כפני מותג הקוסמטיקה Cover Girl ב-1997 ובמקביל פתחה גם בקריירה קולנועית. סרטה הראשון 'בושם' (2001) עסק בתעשיית האופנה של ניו יורק ובהמשך היא מילאה תפקידים קטנים ב'בדיוק כשהתאהבנו' (2001), 'ארבע נוצות' (2002) ו'ספיידרמן 3' (2007). גורדון גם גילמה את ג'יין בירקין ב-Serge Gainsbourg: Vie Heroique, ביוגרפיה קולנועית על סרז' גינצבורג מן השנה שעברה, אך לא הספיקה לראות את הסרט המוגמר. היא התאבדה במאי 2009, יומיים לפני יום הולדתה ה-29 ושבועות מספר לאחר תום צילומי הסרט. גופתה התלויה התגלתה בדירתה בפריז על ידי הצלם הצרפתי ז'רום אלמארה, עמו ככל הנראה הייתה מעורבת רומנטית. היא השאירה שני מכתבי התאבדות, האחד להוריה, ושני, מעין צוואה המתוארכת ליום קודם. אביה אמר לאחר מותה ל- BBC שהמשפחה גאה בכל הישגיה, שהיא הייתה בת אהובה, אדם נדיב ובלתי אנוכי. התאבדותה, כך אמר, הותירה את משפחתה בהלם מוחלט.

כל אלו הם רק כמה מן הסיפורים העצובים על דוגמנים ודוגנמניות שהתאבדו לאחרונה. קיימים, למרבה הצער, עוד כמה וכמה. נותר רק לתהות האם גם מי שאצלו לכאורה הכל נראה בסדר עלול להיות הבא להימצא מרוסק על מדרכה לרגליו של רב קומות או תלוי בארון בין בגדי קוטור בדירה שיקית בבירת אופנה כלשהי?

לוסי גורדון בבכורת הסרט ספיידרמן 3, אפריל 2007. GettyImages
לוסי גורדון/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • דוגמנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully