וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתלה של סטיות

לירוי שופן

12.7.2010 / 20:00

הריטוש המוגזם של אסתי גינזבורג בקמפיין החדש של גו אנדר מעלה את השאלה המתבקשת - איזו אסתי אתם מעדיפים?

אסתי גינזבורג בקמפיין גו אנדר ופרמיירת הסרט שוליית המכשף. יחצ, GettyImages
דומה לעצמה? בקמפיין של גו אנדר ובפרימיירת הסרט "שוליית המכשף" יולי 2010/GettyImages, יחצ

מספיק להתבונן לרגע בתמונות החדשות של אסתי גינזבורג מהקמפיין החדש של 'גו אנדר', כדי להבין שזה לא באמת היה משנה משהו אם היה רשום מתחת לתמונה "בוצע ריטוש", בהוראת חוק הפוטשופ. הרי הפער בין מימדיה האמיתיים של גינזבורג לבין הדמות המצויירת מהקמפיין הוא כה ברור וידוע, שאי אפשר אפילו להניח שהיא נראית כך.

ולמעשה, זה כלל לא משנה, כי גינזבורג, ודוגמניות רבות אחרות בשימוש תקשורת האופנה, הן בבחינת "פרוצות דיגיטליות" - מצע ריק עליו משתילים כל תאווה ונורמה חברתית. וכמו בכל תחום אחר, הבעיה היא לא במי שמספק את הסטייה, אלא במי שצורך אותה. החוק, בדרכו המעוותת מנסה לעשות בדיוק ההפך, כי תמיד יותר קל להאשים זונה, מאשר את האנשים שמעוניינים לשלם עבור השירותים שלה , ואין מה להתפלא אם רדיפת המכשפות הזו תסתיים בכישלון מוחץ. כמו שכבר ציין בעבר הפיסלוסוף מישל פוקו, ברגע שמטילים איסור על תשוקה אחת, מיד תקום לצידה משתלה של סטיות.

על השאלה מתי יתאפשרו התנאים לכך שגינזבורג ואחרות יוצגו במלאו הדרן, אפשר להשיב בלקונית - רק כאשר יהיה הקהל מוכן לראות אותן כך. אבל האמת היא, שסביר שזה לעולם לא יתרחש, כי בני אדם מונעים רק מתפיסות ודימויים.

אסתי גינזבורג בקמפיין גו אנדר ופרמיירת הסרט שוליית המכשף. יחצ, GettyImages
איפה אסתי?/GettyImages, יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully