וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בכתום

7.8.2010 / 11:37

מאז שנות ה-60 לא נראתה פריחה הולנדית יפה כזו בשדה הדוגמניות - טעימה מ-6 יפהיפות שמייצגות את ארצות השפלה

מאז ימי וילהלמינה (וילי) קופר, דוגמנית הולנדית שקצרה הצלחה בשנות ה-50 וה-60 ומייסדת סוכנות הדוגמנות הבינלאומית "וילהלמינה", לא זכו דוגמניות הולנדיות לפופולאריות יוצאת דופן, עד שהגיעה שנת 2010. מעיירות קטנות או ערים גדולות בארצות השפלה, הן עשו את דרכן לצמרת עולם הדוגמנות הבינלאומית ורבות מהן הפכו למבוקשות ומפורסמות. פניהן נראים בקמפיינים של בתי אופנה יוקרתיים, והן היו למוזות פרטיות של מעצבי על ולחביבות המסלול. מדאוצן קרוס ועד אימרי שטיקמה, קשה שלא להבחין בתרומה המרהיבה של ארץ הסכרים וטחנות הרוח לתעשיית הדוגמנות היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דאוצן קרוס בקמפיין לוויקטוריה'ס סיקרט/מערכת וואלה!, צילום מסך

דאוצן קרוס, 25, מלאכית ויקטוריה'ס סיקרט ופני לוריאל פריז, היא דוגמנית פופולארית בהולנד, הידועה בזכות גזרתה הבריאה. דאוצן נולדה באוסטרמיר, צפון הולנד, עיירה קטנה (וללא תחבורה ציבורית). עם סיום התיכון, הבינה שאופניים לא מספיקים כדי להגשים את החלום לטייל בעולם ושלחה בעצמה תמונות לסוכנות הדוגמנות "פפרצי" באמסטרדם. היפיהפיה עם שיער הבלונד-דבש, ועיני התכלת התקבלה לעבודה מיד והחלה לדגמן בתצוגות אביב/קיץ 2004. בספטמבר אותה שנה הופיעה על שער ה"אל" הצרפתי וב-2005 נבחרה על ידי קוראי ווג ארצות הברית כדוגמנית השנה. במאי 2007 הייתה אחת מ-10 "דוגמניות העל הבאות" שהופיעו על שער המגזין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דאוצן קרוס בקמפיין לוולנטינו/מערכת וואלה!, צילום מסך

פני המלאך שלה התנוססו גם על עשרות שערי מגזיני אופנה באירופה ובדרום אמריקה, כמו גם ב-W האמריקאי, הווג האוסטרלי, היפני והסיני. היא הופיעה באינספור קמפיינים ופרסומות למותגי יוקרה כמו דולצ'ה וגבאנה, ורסצ'ה וולנטינו, ובמודעות למותגים המוניים יותר כמו H&M, גאפ וזארה TRF. בעבר היא נקשרה רומנטית לבן דודו של לני קרביץ, די ג'יי ההיפ-הופ גרג אנדרוס ומאז הפרידה ממנו היא חיה עם הדי ג'יי-ראפר ההולנדי סאנרי ג'יימס. החודש הם הכריזו שהם מצפים לילדם הראשון. "עברתי את 3 החודשים הקריטיים ואני מרגישה בסדר", היא אמרה למגזין People לאחרונה, "ואם יש לי שאלה על אימהות, אני תמיד יכולה להתקשר להיידי או אלסנדרה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דאוצן קרוס על שער "אל" צרפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לרה סטון בת ה-27, מוכרת קצת יותר, חביבת עורכת "ווג" פריז קארין רויטפלד והמוזה של קרל לגרפלד, נולדה בעיירה הקטנה מיירלו בדרום הולנד לאם הולנדית ואב בריטי. היא התגלתה במטרו הפריזאי וב-1999, בגיל 15, השתתפה בתחרות Look של סוכנות "עלית". ב-2006, לאחר מספר שנות דשדוש, הוחתמה בסוכנות IMG ועד מהרה פתחה את תצוגת ז'יבנשי בפריז. מאז היא עסוקה בעבודות מסלול וצילום למותגים מובילים כמו לנווין, פראדה, סטלה מקרטני, בלמיין, גוטייה, דולצ'ה וגבאנה והוגו בוס. גזרתה הלא ממש דקה, גבותיה המובהרות והרווח בין שתי שיניה הקדמיות היו לסימני היכר שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לרה סטון על שער מגזין W/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד היום היא הופיעה על לא פחות מ- 11 שערי גיליונות בינלאומיים של "ווג”. הליכת המסלול הלא יציבה שלה (היא נפלה לא פעם אחת) מיוחסת לכפות רגליה הקטנות ביחס לגובהה. כתוצאה, כך היא גילתה ל"ווג" הצרפתי, היא לא נהנית מעבודות מסלול בכלל, מה גם שכל הזמן היא ממלמלת לעצמה: "אל תפלי, אל תפלי". במאי השנה היא נישאה בלונדון לקומיקאי הבריטי דיויד וויליאמס ("בריטניה הקטנה"). השבוע היא הודיעה על תביעתה נגד הפלייבוי הצרפתי על רקע פרסום תמונות שלה ללא אישורה. "לפלייבוי לא הייתה זכות לפרסם את התמונות האלו" היא אמרה ל"אינדיפנדנט" הבריטי, "זהו לא סוג הפרסום שהייתי בוחרת בו ואני מרגישה שאין לי אופציה מלבד להגן על המוניטין שלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לרה סטון בקמפיין חורף 2011 של קלווין קליין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אימרי שטיקמה, 18, נולדה בחרונינגן, העיר הגדולה ביותר בצפון הולנד. בגיל 15 היא החלה בקריירת דוגמנות לאחר שזכתה במקום השני בתחרות Look של סוכנות "עלית" באפריל 2008. הודות למקום המכובד, זכתה הבלונדינית תכולת העיניים בחוזה בשווי 100 אלף דולרים. זמן קצר אחר-כך, בהיותה רק בת 16, נשכרה להיות פני ליין Linea Rossa ("קו אדום") של פראדה וצולמה לקמפיין על-ידי סטיבן מייזל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אימרי שטיקמה בקמפיין לפראדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז היא הועסקה מספר פעמים על על-ידי בית האופנה האיטלקי, כולל לקמפיין הבושם l'eau ambree. היא דיגמנה גם עבור ג'ייסון וו, דיור, דונה קארן והפקות אופנה ל"ווג" האיטלקי והצרפתי. עם מידת נעליים 40, קורה לפעמים, כך היא סיפרה לבלוג האופנה Pony Ryder, שהיא מקבלת בתצוגות נעליים לוחצות, אבל כמקצוענית היא מטופפת אתן על המסלול בלי להתלונן. דאוצן קרוס היא מודל לחיקוי עבורה והיא מקווה ללמוד פעם עיצוב פנים, אם כי לא כמקצוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנה דה רייק על שער ווג יוון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנה דה רייק בת ה-21, ידועה בתעשייה בזכות רגליה הארוכות ועיניה הכחולות, ובזכות פנים מעודנות, אשר בהקשר הנכון יוצרות תחושה של אישה מציור רנסנסי. היא החלה את דרכה עם זכייתה בתחרות דוגמנות במולדתה, אבל לא ממש יכלה להיענות להצעות עבודה מחוץ להולנד כי עדיין הייתה בבית ספר. עם סיום הלימודים, היא החלה לקבל עבודות מסלול בלונדון ובמקביל גם הצטלמה לקמפיין סתיו-חורף 2009 של טופשופ. הזדמנות ראשונה לעבודה בליגה הראשונה של התעשייה הייתה הצעה מפראדה להצטלם על ידי סטיבן מייזל לצד עוד שלוש דוגמניות, ביניהן גם אימרי שטיקמה, לקמפיין סתיו-חורף 2009 של פראדה. מאז היא יצרה לעצמה שם וזכתה בעבודות נחשקות, כמו למשל קמפיין הפרינט של מסקרת Inimitable Intense של שאנל. אבל השיא עד כה היה קמפיין אביב 2010 של ורה וונג. היום היא עסוקה במיוחד, שומרת על כושר וגזרה באמצעות הליכה ברגל, יוגה וופירות יבשים כסנאק בריא. אפשר למצוא אותה, בין העבודות, ב"קפה הולנד", קפה באווירה הולנדית ברובע המארה בפריז או בצ'יפוטליי, מסעדת מזון מהיר מכסיקני ברחוב 44 מזרח בניו-יורק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנה דה דרייק בקמפיין לוורה וונג/מערכת וואלה!, צילום מסך

לנימו סמיט, 18, יש את איכות ה"גם וגם" הנדירה. לפעמים היא נערת בית ספר מתוקה כמו במודעות ברברי Black Label ולפעמים היא סקסית ומפתה כמו בשער "אל" הולנד של יוני 2010. היא החלה את דרכה ב- 2007 בהיותה בת 15 עם פנייה מסוכנות Code Managment באמסטרדם ושנה מאוחר יותר היא הוחתמה גם בסוכנות Women Managment במילאנו. מאז היא נשכרה לצילומים עבור פראדה, קלואה, ארמני, ברברי וטופשופ והופיעה בהפקות אופנה ב"ווג". היא גם דיגמנה לבתי אופנה כמו שאנל, דולצ'ה וגבאנה, קלווין קליין ולואי ויטון. סוג העבודה המועדף עליה, כך היא סיפרה למגזין Teen Vogue ביוני 2009, הוא הפקות אופנה אדיטוריאליות. "בעבודת צוות יוצא לי להכיר את כולם והעבודה הופכת למעניינת. מסלול זה גם נחמד, אבל כל כך מהיר. עד שאני מוצאת חברה, העבודה נגמרת ואני כבר בדרך לבאה אחריה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נימו סמיט בקמפיין לברברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים היא עדיין מתגוררת בהולנד, אבל כל פעם שהיא בניו-יורק היא לא מוותרת על הבילוי החביב עליה - נבירה בערימות בגדים בחנויות וינטאג'. בגיל 18, עם 180 סנטימטרים, עיני תכלת ושיער בלונדיני גולש היא אחת מההבטחות הבולטות של גל הדוגמניות ההולנדיות היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נימו סמיט על שער "אל" הולנד יוני 2010/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully