וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארנה אוהבת אופנה?

לירוי שופן

25.8.2010 / 10:09

בשבוע הבא תיפתח תערוכת צילומי אופנה סקסיים בקניון ארנה החדש - האם מדובר בפרובוקציה יח"צנית או באמנות מרגשת?

ב-30 באוגוסט תיפתח בקניון ארנה החדש תערוכת צילומי אופנה, שתציג 25 עבודות מחווה של ששה צלמים ישראליים לקמפיינים ולצילומי אופנה אייקוניים מן העבר. כל אחד מהמשתתפים - יניב אדרי, רון קדמי, עידו איז'ק, דודי חסון, גיא כושי ויריב פיין - התבקש לצטט פרסומות בעלות מטען סקסואלי גבוה, בין היתר לדיזל, טום פורד, בנטון, קלווין קליין או צלמים כטרי ריצ'רדסון.

יחד עם פתיחה עתידית של חנויות חדשות בקניון כטופ-מן הבריטית, התערוכה היא ניסיון נוסף של ארנה למתג עצמו כ"קניון האופנה של ישראל". זאת לאחר שהענקת החסות לתוכנית הריאליטי פרוייקט מסלול, לפני כשנה לא הוכיחה את עצמה, כשמסיבות שונות חנותו של הזוכה, אלון ליבנה, לא נפתחה במקום לבסוף. הוא בחר להקים את החנות שלו בלב תל אביב, רמז עבה למדי למקום בו סצינת האופנה הישראלית אכן מתרחשת.

סקירה ראשונה של חלק מהצילומים, בתערוכה שאוצרת דורין אטיאס, מעלה את ההשערה כי מדובר תעלול יחצ"ני, יותר מאשר בפרויקט אמנות לשמה. באופן עקרוני הומאז' של אמן אחד לעבודתו של אחר יכולה להיות מפרה, אך נראה שהפקה של תערוכה המוקדשת כל כולה ליצירת שיעתוקים קונספטואליים, היא בבחינת אמירה סתומה, למרות שמבחינה ויזואלית עבודות המחווה הן מרשימות.

לא ברור מדוע אותם צלמים שנבחרו, בעלי רזומה מפותח לכל הדעות, לא יכלו להתפאר בעבודותיהם שלהם ונאלצו להתלות על כתפי ענקים. מכיוון שהדבר היחיד שנלקח מאותן יצירות על זמניות הוא הערך המיני שלהן, אפשר להניח שהמארגנים חיפשו את הפרובוקציה. האופנה, אותו גורם הקושר את הקונספט לזמן ומקום ספציפיים, נזנחה לגמרי בדרך לחזות החשופים. לעבודות האלו חסרה את הראשוניות הנועזת, כשהן מוצגות יחד, התוצאה היא פורנו להמונים במסווה של אמנות גבוהה, כאשר בפועל הוא סך כל היצרים הכלכליים: מופרע אך לחלוטין מחושב; חדשני למראית עין ולמעשה מוכר לזרא.

כך גם ממחישה העבודה של רון קדמי, שהתחקה, אם אפשר לנחש, אחר תמונה מוכרת מתוך קמפיין של טום פורד, עם דוגמן לבוש ודוגמנית עירומה. קדמי בחר לצלם דוגמן עירום ודוגמנית לבושה אכן שינוי של הרעיון הבסיסי, אך ספק אם נוצרת כאן אמירה שונה על יחסי הכוחות שבין המינים. טרי ריצ'רדסון, שצילם את הקמפיין של פורד, ידע למסגר את הסיטואציה באקט של שליטה ופגיעות. במחווה של קדמי, לעומת זאת, הדוגמן והדוגמנית, הלבושה בהלבשה תחתונה מתגרה, נדמים כשווים ולכן גם לא מעוררים עניין מעבר לגופם העירום.

במידה רבה, התערוכה הזו מגלמת את ההיפך הגמור מהכוחות שהניעו את היצירות המקוריות. ניכר כי המטרה היא לגרות את תשומת הלב לקניון בינוני ובורגני, מבלי למוטט את המציאות המוכרת אלא לחזק אותה. ההומאז', לפחות בחלק מהתמונות, על אף השאיפות לחבר בין אופנה לאמנות, אינו מקדם דבר משמעותי. לא התבוננות או פרשנות, ולא דיאלוג מעמיק, אלא שכפול שטחי של הכוח המיני הקיים ביצירה המקורית.

קניון ארנה, על שלל רשתות האופנה שלו, לא יכול לנסח בצורה מושלמת יותר את הסיבות המונעות ממנו להיות נקודת אופנה ראויה, נכון לעכשיו.


תערוכת ARENA LOVES FASHION בקניון ארנה החדש, הרצליה פתוחה לציבור הרחב החל מה-30 באוגוסט, למשך חודש. הכניסה חופשית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום של רון קדמי לתערוכה arena love fashion/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום של יניב אדרי לתערוכה arena love fashion/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום של עידו איז'ק לתערוכה arena love fashion/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום של עידו איז'ק לתערוכה arena love fashion/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום של רון קדמי לתערוכה arena love fashion/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום של יריב פיין וגיא כושי לתערוכה arena love fashion/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully